בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

למה לא תאמר בגלוי שאתה מצדד ב"נוהל חניבעל"?

הקוראת אורכידאיה מגיבה למאמר עקרון החזרת הלוחם מאת איתן בן אליהו

תגובות

כשמעמתים את שני העקרונות הסותרים, זה הטוען שאין מפקירים חייל פצוע בשדה לעומת זה המזהיר שאין נושאים ונותנים עם מחבלים, צה"ל כבר החליט שהעקרון השני גובר, וכשחייל נשבה יש לנסות ולנטרל את חוטפיו גם במחיר הריגתו הודאית של החטוף. זו גם הפאשלה החמורה, בעיני צה"ל, של פרשת החדירה דרך המנהרה לכרם שלום, שלא הופעל "נוהל חניבעל".

למען מוראל החיילים יש להדגיש תמיד את העקרון ההומני הראשון, אך מדוע שלא נצייד כל לוחם בגלולת ציאניד, למקרה שיפול בשבי, זה הרי הפתרון האולטימטיבי, אין שבויים, אין משפחה מודאגת, אין ברומטר הנע בין תקווה ליאוש, ואין התלבטויות? גורלו של החייל החטוף, סבלה של משפחתו, והדאגה של כל הורה שילדו משרת היום כלוחם, רק מפריעים לפעילות הכתישה הנחושה של צה"ל בעזה. נסלק את הגורם האנושי והכל יסתדר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו