בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לאומי יממן ב-250 מיליון שקל את פרויקט המטרונית בחיפה

בלעדי הבנק יעמיד לחברת דן 83% מהמימון הדרוש להקמה של פרויקט האוטובוס המוארך העירוני הראשון בישראל

תגובות

>> בנק לאומי יעמיד לחברת התחבורה הציבורית דן הלוואה בסך 250 מיליון שקל למימון פרויקט המטרונית בחיפה - כך נודע ל-TheMarker. מדובר ב-83% מההון הדרוש לדן לשלב ההקמה של הפרויקט, כשביתרת הסכום (50 מיליון שקל) תישא דן ממקורותיה העצמיים. דן זכתה באוגוסט במכרז להפעלת המטרונית בחיפה תמורת 1.3 מיליארד שקל.

דן החזיקה במסמכי כוונות למימון הפרויקט מהבנקים לאומי והפועלים, אבל בחרה לבסוף בלאומי. בסוף השבוע חתמו דן, בניהולו של שמואל רפאלי, ואנשי החטיבה העסקית בלאומי, בניהולה של רקפת רוסק עמינח, על הסגירה הפיננסית של הפרויקט. את המשא ומתן ניהלו סמנכ"ל הכספים של דן אופיר קרני, וראש סקטור תעשיה, תחבורה ומוסדות בחטיבה העסקית, דוד שפנר. דן יוצגה בידי משרד עוה"ד מ. זליגמן ושות'.

מכרז המטרונית בחיפה הוא הראשון בישראל הכולל הקמה, אחזקה והפעלה של קווי B.R.T (Bus Rapid Transit) - אוטובוסים מוארכים (18.5 מטר) ורבי-קיבולת. דן, שזו פעילותה הראשונה באזור הצפון, תפעיל 90 מטרוניות שמפתחת חברת מאן.

עלות הקמת התשתית (כלי רכב וטכנולוגיות) מוערכת ב-300 מיליון שקל, ועלות התפעול למשך 12 שנות הפרויקט צפויה להסתכם בסכום של עד מיליארד שקל. הפעלת המטרוניות תחל בעוד שנתיים, בשלושה קווי שירות, באורך כולל של כ-40 ק"מ. הקו הראשון יופעל מאזור צפון הקריות (סמוך למחנה כורדני), דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה, ועד למרכזית חוף הכרמל. הקו השני יופעל מקרית אתא למסוף בת גלים, דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה. הקו השלישי יופעל מקרית ים וקרית חיים להדר בחיפה.

דן, בראשות מיכה נגר, השלימה בשנים האחרונות מעבר מקואופרטיב לחברה עסקית. בשמונה השנים האחרונות הוצאו למכרז כ-25% מקווי האוטובוס של החברה כחלק מרפורמה בתחבורה הציבורית, והחברה צפויה לאבד בחודשים הקרובים נתח של 8% נוספים מפעילותה. בעקבות צמצום פעילותה בתחום האוטובוסים פנתה דן לבחינת הרחבת פעילותה העסקית גם לאפיקים נוספים (פרויקטי זכיינות, נדל"ן וקמעונאות). בין השאר נכנסה דן באחרונה לתחום רשתות השיווק עם רכישת רשת הסופרמרקטים "מחסני להב", המונה כיום עשרה סניפים, תמורת כ-100 מיליון שקל.

דן מוחזקת בידי חברי הקואופרטיב לשעבר (90%), ומשקיעים בהובלת עמיקם בן-צבי ובעלי יבואנית משאיות מאן, משפחת רוטנברג, שרכשו 10% מדן לפי שווי של כ-1.05 מיליארד שקל.



המטרונית. תתחיל לנסוע בעוד שנתיים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו