בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בעקבות וואלה: גם ynet רוצה להקים חנות מוסיקה באינטרנט

בימים אלה עוסקים ראשי האתר בחתימה על הסכמי זכויות יוצרים, הפצה ושיווק עם מרבית חברות התקליטים הגדולות בישראל ובעולם. החנות המתחרה של וואלה צפויה לעלות ברבעון הראשון

תגובות

>> זירת המוסיקה הדיגיטלית המקומית צפויה להתחמם ברבעון הראשון של 2011: אתר ynet של ידיעות אחרונות עובד בחודשים האחרונים על הקמת חנות מוסיקה באינטרנט - כך נודע ל-Themarker.

בימים אלה עוסקים ראשי האתר בתהליך חתימה על הסכמי זכויות יוצרים, הפצה ושיווק עם מרבית חברות התקליטים הגדולים בישראל ונציגות החברות הגדולות בעולם. החנות של ynet צפויה לעלות במקביל לחנות דומה שעליה עובדים באתר וואלה מזה יותר משנתיים. החנות, בבעלות משותפת של וואלה ו-NMC, שתמכור מוסיקה דיגיטלית, עברית ובינלאומית.

בוואלה נערכו להשקת החנות ברבעון האחרון של 2010, אך החליטו לדחות את ההשקה בכמה שבועות על רקע היעדר מוכנות טכנולוגית. נכון להיום, החנות צפויה לעלות לאוויר ברבעון הראשון של 2011, ככל הנראה בחודשיים הקרובים. בחנות של וואלה יימכרו קטלוגים של NMC, הד ארצי, הליקון, התו השמיני, וכן קטלוגים בינלאומיים.

בעוד החנות של וואלה תעבוד בפורמט של מנוי חודשי להאזנה לשירים בסטרימינג, ולא תמכור שירים בודדים להורדה, לא ידוע באיזה פורמט בחרה ynet. ההערכות הן שהיא תציג אפשרויות בשני התחומים.

החנות של וואלה תפעל במודל דומה לזה של החנות של חברת הסלולר פלאפון (פלאפון מיוזיקס), הנחשבת לחנות הדיגיטלית הגדולה ביותר בתחום בישראל. בחנות פלאפון יש יותר מ-200 אלף שירים להאזנה. המודל של פלאפון מבוסס על תשלום של 20 שקל בחודש, המאפשר לגולש להאזין למספר בלתי מוגבל של שירים בסלולרי ובמחשב. השירים אינם נשמרים במחשב שלו או בטלפון הסלולרי, אלא זמינים כל עוד הוא משלם את דמי המנוי החודשיים.

גם פרטנר מוכרת מוסיקה באתר שלה, אורנג' טיים. בזירה הבינלאומית היא משווקת את שירי חברת וורנר, אך בימים אלה היא מנהלת מגעים לחתימה על הסכמים עם סוני, יוניברסל ו-EMI. בפרטנר, בניגוד לפלאפון, מוכרים גם שירים בודדים להורדה למחשב, תמורת ארבעה שקלים לשיר.

בסלקום בוחנים מזה כמה חודשים את דרכי הפעולה בזירה. בחברה מתכננים להקים חנות מוסיקה דיגיטלית גדולה, אך לעת עתה לא ברור מה יהיה המודל שעליו תתבסס. מכירת מוסיקה ברשת היא אחד התחומים המבעבעים בזירת הסלולר והאינטרנט המקומית בתקופה האחרונה. בישראל טרם נמצאה החברה שהצליחה להציע פתרון אטרקטיבי להורדות הבלתי חוקיות של שירים באינטרנט ולסוגיית זכויות היוצרים על השירים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו