בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רמי לוי ימכור סלולרי בשקל

אם רמי לוי יממש את הבטחותיו, ליד הקופה בסופר יחכה לכם דיל סלולרי מפתה

תגובות

לכאורה, זה נשמע מוזר. מה לבעל רשת סופרמרקטים ולתחום הסלולרי? מה הקשר בין עוף בשקל לדקת שיחה? ובכן, רמי לוי, כמו אנשי עסקים אחרים מתחום הקמעונות, עמל בימים אלה על כניסה לשוק הסלולרי הישראלי, ענף שמגלגל 18 מיליארד שקל בשנה. אם תצלח דרכו של בעל רשת המרכולים "שיווק השקמה", הישראלים עשויים לרכוש מנויים לסלולר ליד הקופה בסופר.

קוראים לזה "מפעילות סלולר וירטואליות" או בלעז, MVNO. שינוי החוק בשנה החולפת יאפשר לחברות חסרות תשתית אנטנות להיכנס לשוק הסלולר. חברות כאלה יוכלו לרכוש דקות שיחה מהמפעילות הקיימות (סלקום, פלאפון ופרטנר), בכמות גדולה ובהנחה, ולמכור אותן לצרכנים.

"מפעילות וירטואליות" כבר פועלות במדינות רבות. בדרך כלל הן הצליחו להוריד את מחירי השיחות. זאת בדיוק התוכנית של רמי לוי, שמנהל מו"מ מתקדם לרכישת דקות מרשת פלאפון, שיימכרו במותג סלולרי משלו. כמו במרכולים שלו, גם כאן לוי מתחייב להיות תחרותי. "אחרי מזון, ההוצאה מספר שתיים של משפחה היא על סלולר", אמר בעבר, "לדעתי, נוכל לשרת את הצרכן היטב במחירים נמוכים".

אבל רמי לוי הוא רק משל. בדומה לו, לענף הסלולר רוצות להיכנס חברות רבות שלא עסקו בכך עד היום: דואר ישראל, הום סנטר ורשתות המרכולים הרבוע הכחול, מגה ו-AM:PM. גם רשת טרקלין חשמל הגישה בקשה לרישיון כזה, וגם חברת השיחות לחו"ל אקספון 018 וחברת שירותי הדרך איתוראן. אגב, כל המפעילות הללו ייאלצו לחלוק קידומת חדשה, 055, שמשרד התקשורת הקצה.

הראשונה שכבר חתמה הסכם MVNO היא חברה לא מאוד מוכרת בשם Free, ששייכת לטייקון הרכב שלמה שמלצר. החברה חתמה הסכם לאירוח על הרשת של פלאפון. מנכ"ל Free כבר הכריז על "סלולר בחצי מחיר".

הבטחות לחוד ומציאות לחוד, אבל שוק סלולר שיש בו מפעילות וירטואליות הוא משוכלל ותחרותי יותר. הצרכנים יוכלו לקנות דקות שיחה במקומות רבים יותר ותמורת פחות כסף. גם יכולת המיקוח שלהם עם החברות הקיימות תגדל. ייתכן שרמי לוי עצמו יתקפל בסוף ויעזוב את התחום, אבל מהפכת הסלולר הווירטואלית תגיע גם תגיע לישראל ב-2011. S



רמי לוי. זיהה את הפוטנציאל הסלולרי



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו