בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אינסטלטור? גוגל רוצה אותך!

ווב 3.0

תגובות

>> מסעדות, חנויות פרחים, אינסטלטורים - לכולם יש מכנה משותף: כולם מעניקים שירות שרלוונטי בהתאם למיקום שלך. כבר נכתב כאן כי 2010 היתה שנת שירותי המיקום, בשל חדירת הטלפונים החכמים. לכן, אותם אינסטלטורים ושוזרי פרחים הם מושאי החיזור של חברה אחת, לא מקומית ולא קטנה - גוגל.

אותם עסקים קטנים פירסמו במשך שנים בעיתונות המקומית, בישראל ובעולם. ככל שחלפו השנים הם העבירו את הפרסום לאינטרנט. כמה פרסום? על פי ההערכות, בארה"ב לבדה עסקים כאלה השקיעו ב-2010 בפרסום באינטרנט לא פחות מ-13.6 מיליארד דולר, שמחולקים בין מאות אתרים מקומיים. זו הסיבה המרכזית לכך שגוגל מוכנה להעניק להם הטבות בשווי של לא פחות מ-100 מיליון דולר כדי לשכנע את אותם לפרסם אצלה, ואצלה בלבד.

כבר יותר משנה מפעילה את Google Places- דפי אינטרנט שמאפשרים הצגה של פרטים בסיסיים כמו טלפון וכתובת של שירותים מבוססי מיקום, כמו מסעדות או חנויות. המהלך הזה יצר מתח בין גוגל לאתרים שהציגו את המידע הזה עד כה, כמו דפי זהב או Yelp. במקום שהטראפיק יגיע מגוגל לאתרים אלה, הוא נשאר אצל גוגל.

אתרים אלה לא היו יכולים להירגע, כששמעו את ההצעה של גוגל משבוע שעבר לבעלי העסקים: פרסם בגוגל ב-100 דולר, וקבל 100 דולר נוספים במתנה. קו הפעולה של גוגל פשוט להבנה: קודם לקחנו את הטראפיק, עכשיו ניקח את הכסף מהמפרסמים - שתי פעולות שבתנועת מלקחיים ייבשו את האתרים הקטנים המתחרים.

האתרים האלה אכן לא קופאים על השמרים. כרגע הם מציעים לבעלי העסקים לשלם על פרסום פעם אחת, ולראות אותו מופיע בכמה אתרים. ההתארגנות הקולקטיבית הזו של מי שיכולים להיחשב מתחרים, היא רק לנוכח איום משותף. וגוגל היא חתיכת איום.

ספק אם המהלך הזה יושיע את האתרים הקטנים. כ-70% מהכניסות אליהם מגיעות מגוגל, כך שאם הפרסום יופיע קודם בגוגל, רוב הסיכויים שהוא יהיה אפקטיבי יותר. אבל זהו בהחלט צעד אפקטיבי ראשון במאבק שעוד יתפתח.

הדרך הטובה ביותר להילחם בגוגל היא למנוע ממנה לסרוק את האתרים, כך שלא תוכל להציף את המידע אצלה. אבל גוגל פונה כבר ישירות לבעלי העסקים, ואין סיבה שלא יתנו לה לפרסם את כתובתם ומספר הטלפון גם בלי האתרים המתווכים. האתרים הקטנים יכולים לפתח מומחיות - לתת תכנים כמו תפריטים, חוות דעת או המלצות. גוגל לא תוכל להתחרות באינספור אתרים בתחום התוכן.

עם זאת, הכניסה שלה לתחום משנה אותו מהקצה אל הקצה. לא כולם ישרדו את הצונאמי הזה. וזה עוד לפני שדיברנו על הצונמי שגליו כבר מתרוממים בלב האוקיינוס - Facebook Places.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו