בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לשכות המסחר: "אם בנמלים לא יחזרו לעבודה בתוך יומיים, נעתור לביהמ"ש"

עובדי הנמלים פתחו אתמול בשביתה ללא הגבלת זמן, בדרישה לתוספות שכר גדולות. היבואנים: "לא ייתכן שהעובדים ישלפו את נשק השביתה לפני שמוצו כל הצעדים"

תגובות

>> "אם שר האוצר ויו"ר ההסתדרות לא ישכילו להביא בתוך 48 שעות להפסקת שביתה מיותרת זו, העומדת בניגוד להבנות שהתקבלו בעבר מול עובדי הנמלים - איגוד לשכות המסחר ייאלץ לעתור לבית הדין הארצי לעבודה כדי להפסיק את השביתה הפוגעת בכלל המשק" - כך הודיע אתמול עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר. "אין שום הצדקה לשביתה זו. שכרם של עובדי הנמלים גבוה מאוד. הם קיבלו פיצוי מיוחד עבור תוכנית ההפרטה, והשביתה אינה יותר מאשר הפגנת כוח של עובדי הנמלים מול המנהיגות של ההסתדרות העובדים הכללית", הוסיף.

עובדי נמלי הים פתחו אתמול בשביתה ללא הגבלת זמן בתמיכת ההסתדרות, בעקבות פיצוץ המשא ומתן בין משרד האוצר לבין ההסתדרות באשר לתנאי שכרם. עובדי חברות נמלי הים בחיפה ובאשדוד דורשים תוספת שכר של 9% למשך שלוש השנים הבאות. זאת, אף שיתר עובדי המגזר הציבורי סיכמו לפני חודשיים עם משרד האוצר על תוספת של 6.25% בלבד. בנוסף, דורשים הוועדים תוספת שכר נוספת של 5% לשכרם של עובדי דור ב' בנמלים - המונים 500-600 מבין 2,300 עובדי הנמלים.

מהאוצר נמסר בתגובה: "עובדי הנמלים, ששכרם הממוצע הוא הגבוה במגזר הציבורי ושקיבלו רק לאחרונה תוספות שכר של כ-35% בהסדר הרפורמה, דורשים במו"מ הקיבוצי כ-3.5% לשנה - פי שניים מכפי שהוסכם בהסכם הקיבוצי האחרון במגזר הציבורי (1.8% לשנה)". בהתייחס לדור ב', נטען כי מדובר באוכלוסייה ששכרה הממוצע צמח בחמש השנים האחרונות ב-50% לכ-13,400 שקל, ולכן, אומרים באוצר, "האמירה כאילו מדובר באוכלוסייה שהוזנחה אינה נכונה".

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית (יבואנים ויצואנים), גד שפר, קרא לצדדים לנהוג באחריות, והזהיר כי את מחיר חילוקי הדעות בין האוצר להסתדרות ולעובדי הנמלים ישלם כל המשק. לדבריו, "קברניטי המשק עושים מאמצים גדולים לבלום את הירידה ביצוא, ושביתה כזו תשים לאל את המאמצים ותחמיר את המצב". שפר הוסיף כי "גם ההסתדרות מודה כי הפערים בין הצדדים קטנים. שביתה היא נשקם של העובדים, אבל לא ייתכן לשלוף נשק רב עוצמה זה ולגרום נזקים כבדים למשק, לפני שמוצו כל הצעדים".

עובדי הנמלים דורשים תוספת שכר אף שלא עמדו בהסכם הרפורמה בנמלי הים, שבמסגרתה כבר זכו ב-2005 לתוספת של כ-20% לשכרם ולפיצוי של 100 אלף שקל (ברוטו) עד 2010. סך הטבות אלה הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל. במסגרת המשא ומתן העדיפו אז העובדים וההסתדרות שלא לעגן את התוספות לשכרם של עובדי דור ב' (שהתקבלו לעבודה בנמלים מ-2005 והלאה), ולהתמקד בעובדי דור א'. ואולם כעת דורשים הוועדים גם את הפיצויים של עובדי דור ב' באופן רטרואקטיבי, עבור השנים 2005-2009.

תמורת הטבות אלה, אגב, התחייבו העובדים וההסתדרות להפרטתן המדורגת של חברות הנמל שאמורה היתה להתחיל ב-2010 אך עדיין לא יצאה לדרך.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו