בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המדינה ניצחה: אגרת המינימום בנתיב המהיר הופחתה בשקל

תגובות

>> אגרת המינימום לנסיעה בנתיב המהיר לתל אביב תהיה 6 שקלים, במקום 7 שקלים - כך הודיעה אתמול זכיינית הפרויקט, חברת הנתיב המהיר.

"אני מקווה שההוזלה תעודד אף יותר את השימוש בנתיב לאלה שיבחרו לא להשתמש בתחבורה הציבורית, או בשאטלים העומדים לרשות הנוסעים ללא תשלום", אמר אתמול הראל חנין, מנהל התפעול של הנתיב המהיר.

כפי שנחשף בשבוע שעבר ב-TheMarker, בין המדינה לזכיינית פרצה מחלוקת על גובה אגרת המינימום. מקור המחלוקת נעוץ בחישוב ההצמדה של מחיר המינימום, שנקבע על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת על 5 שקלים (ללא מע"מ). מצד המדינה נטען כי הצמדת האגרה בכביש מבוצעת אחת לשנה, מדי אפריל, ולכן עליית המדדים והמע"מ קובעת את המחיר על 6 שקלים בלבד. מנגד טענה הזכיינית כי ההצמדה צריכה להתבצע נכון ליום פתיחת הפרויקט (תחילת תקופת ההפעלה), ולכן עליית המדדים האחרונה תביא את חישוב האגרה המינימלית ל-6.8 שקלים, שיעוגלו כלפי מעלה.

כעת נקבע כי האגרה המינימלית תהיה 6 שקלים ותעלה בהתאם לנפח התנועה בנתיב, כך שככל שהתנועה תהיה כבדה יותר כך תתייקר האגרה. זאת, כדי לשמור על התחייבות הזכיינית לנסיעה שמהירותה לא תפחת מ-70 קמ"ש. הנתיב המהיר הוא פרויקט B.O.T, שבמסגרתו מקים הזכיין הפרטי את הפרויקט, מממן אותו ומפעיל אותו לתקופה קצובה (27 שנה). זאת, בתמורה לגביית אגרה מהציבור וכן אגרה של 10 שקלים מהמדינה עבור כל רכב שיחנה בחניון"חנה וסע". הנתיב צפוי להיפתח לציבור ביום שישי.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו