בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נתניהו: "החיים קצרים מכדי לבלות בפקקים"

בטקס שנערך אתמול אמר ראש הממשלה כי צריך להפוך את ישראל ממדינה פקוקה ואטית למדינה קטנה ומהירה. איל גבאי: "צריך להביא אנשים לצפון ולדרום - כך שלא יתמקדו רק במסלול הצר של כניסה לתל אביב"

תגובות

>> "יש דבר אחד שאין להשיבו וזה הזמן. אם אדם מבלה שעה אחת ביום בפקקים, הוא מבלה שנה-שנתיים מהחיים בפקקים. החיים קצרים מדי כדי לוותר על פרק זמן כזה. המטרה שלנו היא להפוך מדינה אטית ומפוקקת למדינה קטנה ומהירה" - כך אמר אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס חנוכת הנתיב המהיר לתל אביב. הנתיב ייפתח הבוקר לתנועה.

נתניהו ציין את יעדי הממשלה בתחום התחבורה ואמר: "היעד הראשון הוא לחבר את מדינת ישראל אל המרכז. היעד השני הוא לחבר את מדינת ישראל בצומת הגיאוגרפית והגיאו-פוליטית שלנו, באמצעות הרכבת לאילת שתחבר את הים התיכון לים סוף. זה יפתח את הנגב ויאפשר לסחורות מאסיה להגיע לאירופה דרך נמל אשדוד. במקביל אנחנו סוללים את רכבת העמק - לא רק למטרות תיירותיות, אלא כדי לחבר את חיפה לגשר שייח חוסיין ולאפשר שינוע סחורות למזרח ומהמזרח לחיפה. היעד השלישי הוא הטיפול בפקקים בערים - ולכן אנחנו פועלים לשחרר את הפקקים האלה. בחיפה פתחנו את מנהרות הכרמל, בירושלים נחנוך את הרכבת הקלה - ועכשיו אנחנו בתל אביב".

הפרויקט הושלם בהשקעה של כחצי מיליארד שקל בתום שלוש שנים של עבודות בידי שפיר הנדסה. הזכיין הפרטי יפעילו למשך 27 שנים. "השותפות בין המגזר הפרטי לממשלה גם משמחת", אמר החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן. "יש לנו כבר ארבעה פרויקטים בישראל שעובדים במתווה זה, אבל הפרויקט הזה ייחודי, משום שמעבר לכך שהיזם מימן והקים אותו, גם המדינה מקבלת היום צ'ק בסך 140 מיליון שקל (מענק ההקמה שתקבל המדינה משפיר, לפי הצעת שפיר במכרז על הפרויקט; א"ב). למרות הקשיים, העיכוב היה יחסית שולי, ובשיתוף הפעולה בין הצדדים הצלחנו להתגבר על הקשיים ועל חילוקי הדעות".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, אמר בטקס: "הבעיה הקשה היא הכניסה לתל אביב והתנועה בגוש דן ככלל. מה שלא נעשה, עם כל הפרויקטים, לא נוכל להתמודד עם הביקושים. לכן, המטרה היא למתוח את הביקוש צפונה ודרומה. תוכנית נתיבי ישראל נועדה לעשות גם את זה, ולהביא אנשים לצפון ולדרום, כך שלא יתמקדו רק באותו מסלול צר של כניסה לתל אביב. בתוך חמש שנים נראה ישראל אחרת".

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר בטקס כי ממשלת ישראל תשקיע בשנים הבאות יותר מ-100 מיליארד שקל בתשתיות תחבורה בלבד (לא כולל השקעות בנמלי תעופה וים). ההשקעה תגיע במסגרת תוכנית נתיבי ישראל לרישות ישראל במסילות רכבת ובכבישים (27.5 מיליארד שקל), תוכנית החומש של מעצ (24 מיליארד שקל), תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל (20 מיליארד שקל), הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן (11 מיליארד שקל) ופרויקטים עירוניים (25 מיליארד שקל).

"אם נוסיף את ההשקעות הפרטיות, את פרויקטי הרשויות המקומיות ואת הרכבת לאילת שעומדים אצלי ומחכים לביצוע - אז הסכום יעלה עוד יותר", אמר כץ.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו