בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מעלים הילוך: המהירות המותרת בצירים ראשיים עולה ל-110 קמ"ש

האכיפה תחל רק במהירות הגבוהה ב-10% מהמהירות המותרת. שר התחבורה: "המהירות מבטאת את רמת הבטיחות של הכבישים"

תגובות

>> שלושה חודשים לאחר ההחלטה בעניין, מהירות הנסיעה בכבישים מתחילה לעלות. אתמול הוחלפו התמרורים בכביש 4 בקטע שבין ראשון לציון לאשדוד, וכעת אפשר לנסוע שם ב-110 קמ"ש במקום 100 קמ"ש. בקטע שבין מחלף אולגה לחיפה על כביש מס' 2 (החוף), ניתן כעת לנסוע במהירות 100 קמ"ש, במקום 90 קמ"ש עד כה.

מהשבוע הבא תעלה גם מהירות הנסיעה המותרת בכביש מספר 1 מירושלים לתל אביב ל-110 קמ"ש, במקום 100 קמ"ש כיום. השינוי יתבצע בקטע שבין מחלף לטרון ועד לקטע הכביש המשותף עם כביש מספר 6, סמוך למחלף בן שמן.

בשבוע הבא תעלה גם מהירות הנסיעה בכביש מספר 5 בקטע שבין מחסום שער שומרון ועד צומת חרס ל-100 קמ"ש, במקום 90 קמ"ש כיום. מהלך דומה יבוצע גם בכביש 77 בקטע שבין צומת ישי לצומת המוביל. בכביש 431, בין מודיעין לראשון לציון, תעלה המהירות ל-110 קמ"ש, במקום 100 קמ"ש כיום. מדובר בקטע הכביש שבין מחלף נס ציונה למחלף ענבה.

עם זאת, בחלק מהכבישים תהיה ירידה במהירות הנסיעה, בהתאם לתנאי הדרך. בדרך נמיר בתל אביב תרד מהירות הנסיעה מ-80 ל-70 קמ"ש, בשדרות בן גוריון בבאר שבע תרד מהירות הנסיעה מ-60 ל-50 קמ"ש, וברחוב בזל בתל אביב תרד מהירות הנסיעה מ-50 ל-30 קמ"ש.

מהנדסי תנועה מחברת אמי מתום צפויים להמליץ על שינויים במהירות הנסיעה בכבישים נוספים בישראל. ההמלצות צפויות מחד לעודד נסיעה מהירה יותר בכבישים בעלי רמת בטיחות גבוהה, ומאידך לייעד מהירות נמוכה יותר בכבישים מקומיים ואזוריים בעלי מאפיינים מסוכנים יותר.

שר התחבורה הנחה את המפקח על התעבורה במשרדו לבצע מעקב ובקרה אחר ההנחיות החדשות ולהפיק את הלקחים הנדרשים. לדבריו, משרד התחבורה תיאם עם משטרת ישראל כי אכיפת המהירות בכבישים תחל לאחר חריגה של 10% מהמהירות המרבית המותרת. מרבית מדי המהירות במכוניות כיום מחווים מהירות נמוכה בכ-10% מהמהירות האמיתית, כדי להגן על היצרנים מתביעות משפטיות.

לטענת כץ, קובעי המדיניות בישראל הסתפקו במשך שנים רבות בכלים בסיסיים ופשוטים לצורך קביעת מהירויות הנסיעה. "הסתיים העידן שבו היה ניתן להסתפק במבנה הפשוט של מהירות הנסיעה בדרכים. רשת הכבישים בישראל השתכללה ומהירות הנסיעה בכבישים אלה צריכה לבטא את רמת הבטיחות והשירות שהדרך מעניקה", אמר כץ.



מעלים הילוך: המהירות המותרת בצירים ראשיים עולה ל-110 קמ"ש



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו