בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

טאבלט להמונים

חזית סינית

תגובות

>> ריבוי היצרנים הסיניים מצביע כי תעשיית הטאבטלטים, אשר נמצאת אך בחיתוליה, כבר מקבלת תכונות הדומות לתעשיית המחשבים האישיים. האייפד של אפל יצר סטנדרט, ועתה היצרנים הסיניים הולכים בעקבות סטנדרט זה ומייצרים מכשירים בעלי תוכנות דומות, אך ללא מותג מפוצץ בחזית המוצר.

אחת הגורמים התומכים יותר מכל במגמה זו היא האנדרואיד - מערכת ההפעלה החינמית והפתוחה של גוגל, אשר מביאה עמה עולם ענק של תוכן ואפליקציות. היצרנים הסינים מתמקדים בייצור הברזלים בלבד, כאשר עולם התוכן הנלווה מגיע בעקבות מערכת ההפעלה. ההפרדה בין עולם התוכן ועולם הברזלים היא דומה מאוד למצב כיום בתחום המחשבים האישיים (PC), אך האם היא צפויה לכבוש גם את תחום הטאבלטים?

זו אחת השאלות הגדולות שעלו השנה בתערוכת הטכנולוגיה הצרכנית CES, ונראה כי התשובה לשאלה זו אינה חד-משמעית, לפחות בשלב הנוכחי.

בניגוד למחשב האישי, הטאבלט הוא מכשיר שעמו אנשים יוצאים מביתם, כלומר נראים בקרב קהל. בדומה למתרחש בתחום מכשירי הסלולר, הטאבלט צפוי גם הוא להצטרף לשורה ארוכה של מכשירים ומוצרים שבאמצעותם מגדירים המשתמשים את עצמם.

במלים אחרות, בעולם הטאבלטים יש חשיבות למותג.

עם זאת, ליצרנים הסינים יש ויהיה תפקיד חשוב מאוד בשוק זה. הם ידאגו כי רמות המחירים גם של המוצרים הממותגים יישארו הגיוניות. ריבוי היצרנים הסינים מצביע על דבר נוסף, שבעיני רבים כבר נהפך לטרוויאלי: מחשב הטאבלט יגיע מהר מאוד לקהל הרחב (Mass Market). העובדה כי לא נדרש ידע ייחודי על מנת לייצר אותו ומחיר הייצור ההולך ויורד בקצב מהיר, תביא את מחשבי הטאבלט להמונים כבר בתקופה הקרובה.

דבר נוסף התומך בחדירה המהירה של הטאבלטים הוא שיתוף הפעולה המלא שמקבל הפורמט החדש מיצרני התוכן. רבים מגופי המדיה הנסמכים בעיקר על מוצרי דפוס (פרינט), שמים יהבם על הטאבלט כגורם אשר ישנה את חוקי המשחק, וייצר עבורם מודלים עסקיים חליפיים למדיה המודפסת. הפעם, גופי המדיה כבר מחכים לטאבלט וימהרו להתאים עצמם לפורמט החדש.

לא פלא, שחברת המחקר פורסטר פירסמה בשבוע שעבר עדכון לתחזית מכירות הטאבלטים לשנים הקרובות בארה"ב. על פי התחזית החדשה, ב-2011 יימכרו ברחבי ארה"ב כ-24.1 מיליון טאבלטים - פי שניים מהחזית הקודמת.

החברה הסבירה כי עדכון התחזית נובע מכך שכיום נתפש הטאבלט כ"מכשיר Lifestyle". משמעות הדבר, על פי פורסטר, היא שמחזור החיים של מכשירי הטאבלט קצר, שכן הלקוחות יחליפו ויקנו מוצרים חדשים באופן תדיר. בחברה מעריכים כי קצב התחלופה של המכשירים יהיה דומה לזה של הסמארטפונים, בניגוד להערכה הקודמת, שהקבילה בין הטאבלטים למחשבים האישיים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו