בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חשד: גורמים סיניים עומדים מאחורי פרשיית הריגול התעשייתי ברנו

חברת הרכב פירסמה מסר מרגיע: לא דלפו פרטים חשובים הנוגעים למכוניות החשמליות

תגובות

>> ייתכן שגורמים סיניים עומדים מאחורי פרשיית הריגול התעשייתי שנחשפה ברנו, שבמסגרתה הושעו שלושה מנהלים בכירים בחברה - כך אמרו גורמים המקורבים ליצרנית הרכב הצרפתית לעיתון "וול סטריט ג'ורנל".

ביום חמישי הזהירה רנו כי פרשיית ריגול תעשייתי שהתגלה בחברה מאיימת על נכסיה האסטרטגיים, ובעקבותיה השעתה שלושה מנהלים בכירים. השלושה חשודים כי הדליפו מידע הכולל סודות מסחריים באשר לטכנולוגיה החשמלית של החברה, שתותקן בדגמים שונים השנה. בשלב זה עדיין לא ברור אילו פרטים טכנולוגיים דלפו, אך בכירים בחברה אמרו לרויטרס כי לא דלפו פרטים חשובים על התוכנית. הסמנכ"ל התפעולי של רנו, פטריק פלטה, אמר בראיון לעיתון "לה מונד" כי "רנו נפלה קורבן לרשת בינלאומית מאורגנת של ריגול תעשייתי. זו היתה פעולה של מקצוענים".

רנו לא פירסמה פרטים נוספים אודות השעייתם של שלושת הבכירים, שנגדם היא צפויה להגיש גם תלונה פלילית. שר התעשייה של צרפת, אריק בסון, הזהיר כי צרפת עומדת בפני "מלחמה כלכלית". ממשלת צרפת מחזיקה ב-15% ממניות רנו, ולכן החלה לעקוב אחר הפרשה בדריכות: השירות החשאי הצרפתי פתח בחקירה, לאחר שקיבל, לפי ה"ג'ורנל", דיווחים על גורמים סיניים המעורבים בפרשה. עם זאת, בשלב זה לא ברור אם אלה חברות סיניות, או יחידים.

אחד הבכירים שהושעו מרנו, מתיה טננבאום, זיהה את עצמו כאחד החשודים בסוף השבוע. הוא הכחיש את ההאשמות, בטענה כי מעולם לא הדליף סודות של החברה וכי הוא המום מכך שגורש ממקום עבודתו ביום שני ללא הסבר. "אנו יודעים מה עשית, כדאי לך להודות", נאמר לטננבאום, לפי עורך דינו.

רנו, עם שותפתה היפנית ניסאן, השקיעה בשנים האחרונות 4 מיליארד יורו (5.2 מיליארד דולר) בפיתוח טכנולוגיית רכב חשמלית, כתחליף למנועי בנזין ודיזל. שתי החברות מתכננות להשיק שורה של דגמים חשמליים בשנתיים הקרובות, כשאחת מהשותפות המרכזיות של רנו היא בטר פלייס הישראלית.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו