בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

זול יותר לדבר בקווי הכי זול - בנטוויז'ן

הפחתת דמי הקישוריות הפכה את קו הטלפון הביתי למשתלם עוד יותר. עם מי הכי כדאי לדבר מהבית? מבדיקה שערכנו בעזרת אתר "כמהזה?" עולה כי נטוויז'ן היא הזולה ביותר, לסמייל012 יש מסלול כדאי גם כן ואפילו בזק, שמחיריה יקרים יותר באופן קבוע, תציע בקרוב מסלולים זולים משמעותית מאלה שהציעה עד כה

תגובות

>> ההפחתה החדה בדמי הקישוריות מ-29.1 אגורות ל-8.37 אגורות (כולל מע"מ) לדקת שיחה יצרה מצב שבו לא נותר ספק: הקו הביתי הנייח, שמאז ומתמיד היה חסכוני יותר, הפך משתלם פי כמה. העלות של 36 אגורות לדקה מנייח לסלולר, שליוותה אותנו ב-2010, צנחה לכדי 15 אגורות בלבד, החל מהיום שלאחר הפחתת דמי הקישוריות. זאת בזמן שחשבונות הסלולר ספגו עליית מחירים שהכתיבו החברות כצעד להתמודדות עם הנזק הכספי שנגרם להן בעקבות ההפחתה.

סקר שערך מכון המחקר טלסקר עבור חברת בזק מראה כי הציבור טועה לחשוב ששיחה מטלפון קווי לטלפון נייד יקרה יותר משיחה מטלפון נייד לנייד, כאשר ההפך הוא הנכון. שיחה מהטלפון הקווי לסלולרי זולה משמעותית במרבית המקרים, גם כאשר משווים את המחיר מול עלות דקת שיחה הנעשית באותה הרשת הסלולרית. למעשה, כיום מדובר בפער של 70% ויותר מתמחור הדקות של חברות הסלולר, שגובות בין 50 ל-70 אגורות לדקה.

לקוחות הטלפוניה הנייחת, שעל פי ההערכות מנצלים כ-25% מדקות השיחה שלהם מהנייח לנייד, נהנים כיום מהפחתה בחשבון הטלפון הנייח ללא כל שינוי בהרגלי הצריכה, בסכום מצטבר של כ-200 שקל בשנה.

אך כדי ליהנות ממלוא הפוטנציאל של הורדת דמי הקישוריות, נדרש הצרכן הישראלי לשנות הרגלים ולהעביר את שיחות הסלולר מהנייד לנייח. על פי הערכות בזק האוחזת ב-70% מנתח השוק במגזר הפרטי, לקוח שיעביר 10% מהשיחות בסלולר לטלפון קווי יזכה להפחתה של כ-900 שקל במצטבר לשנה בהוצאות התקשורת הביתיות. אם ימיר 30% משיחות הסלולר שלו לטלפון הקווי - הוא ייהנה מחיסכון של כ-2,300 שקל בשנה.

הבשורה הזאת היא אור ירוק לכל חברות הטלפוניה הנייחת. הרווח של החברות האלה יגיע כשיצליחו לשכנע את הצרכן לשנות הרגלים ואם כך, אין זה פלא שכולן דאגו לפתוח את השנה החדשה בתוכניות חדשות.

לצורך ההשוואה בדקנו את כל החבילות הקיימות והחדשות בחברות הטלפון הנייח: בזק, HOT, בזק בינלאומי, סמייל 012, נטוויז'ן 013. חברת אורנג' לא נכנסה לבדיקה מכיוון שהיא מספקת את שירותי הטלפוניה שלה בחבילות משולבות אינטרנט בלבד. בחירת התוכניות המשתלמות ביותר עבור כל דפוס שימוש נעשתה קודם כל בכל חברה בינה לבין עצמה, ורק לאחר מכן עלתה התוכנית האטרקטיווית ביותר להשוואה מול יתר החברות.

איסוף ובחינת הנתונים נעשו באמצעות מערכת אתר "כמהזה?" אתר השוואת מחירי אינטרנט, סלולר, טלפוניה וטלוויזיה. התחשיב שערכנו מחולק לדפוסי שימוש ומתבסס על הערכות בשוק לפיהן 25% מהשיחות בקו הביתי מתבצעות לטלפונים ניידים. התפלגות השיחות היוצאות לטלפון נייח היא 50% בשעות השיא ו-50% בשעות השפל. "רוב הצרכנים אינם מחליפים את קו הטלפון הנייח שלהם תדיר, ומכאן הבנו שנכון יותר לבחון את השימוש לטווח הרחוק. לכן, לא נכללו בחישוב עלויות התקנה, מתנות והטבות חד פעמיות", מסבירה טל דומב, מנהלת תוכן באתר כמהזה. המחירים לא כוללים את עלות החיבור לאינטרנט של החברות הדורשות חיבור זה (סמייל, נטוויז'ן, בזק בינלאומי) אך מנגד - גם לא נלקחו בחשבון שיחות החינם המתבצעות בתוך רשתות אלה, שכן לא ניתן לחשב נתח זה מתוך השיחות.

לפני שבוחרים חברה, כדאי לזכור כשכרוצים לצרוך טלפון מאחת מספקיות האינטרנט (סמייל, נטוויז'ן, בזק בינלאומי, אורנג') חייבים קודם כל בתשתית אינטרנט. לצרכן הישראלי יש כיום שתי אפשרויות בבחירת התשתית - בזק ו-HOT. ראוי לציין, כי לרוב הלקוחות ללא קו בזק משתלם יותר להשתמש בתשתית של HOT. זאת משום שבזק גובה 25 שקל נוספים על תשתית האינטרנט שלה מלקוחות ללא קו בזק. (59% מהלקוחות הם בעלי תשתית אינטרנט של בזק). כלומר, תשתית של בזק משתלמת למי שבוחר לצורך גם את הטלפון הנייח של בזק, ותשתית של HOT עבור יתר אפשרויות הנייח.

נטוויז'ן זולה, סמייל כדאית

בבדיקה שערכנו חברת נטוויז'ן התגלתה באופן עקבי כחברה הזולה ביותר, אך במקרה זה עליכם להכיר היטב את דפוסי השימוש שלכם ולבחור במסלול המתאים עבור כל דפוס שימוש (ראה טבלה). עוד עולה מהבדיקה כי מסלול "9.99 לחודש" של סמייל מוביל מכיוון שהוא נמצא זול לאורך שני דפוסי השימוש השכיחים. אם כך, המסלול מתאים לאנשים שמדברים מעט וממוצע (עד 400 דקות) ובמקרה שדפוס השימוש שלהם אינו יציב ומשתנה מחודש לחודש. המסלול אינו כדאי כאשר אתם מדברים הרבה (700 דקות ומעלה).

במהלך ההשוואה נבחן אף דפוס שימוש של 400 דקות שמחולקות שווה בשווה בין שיחות יוצאות לנייח ולנייד. זאת מתוך הנחה שמשתמשים יעדיפו להסיט שיחות מהנייד לנייח. החברות שנמצאו משתלמות לדפוס השכיח הממוצע, לפיו רק 100 דקות מבוצעות לנייד, נותרו משתלמות גם במקרה זה ובנטוויז'ן וסמייל אף מדובר באותו מסלול.

"המעניין הוא שדווקא התוכניות החדשות ובנקי הדקות המשולבים לנייחים וניידים לא נמצאו המשתלמים ביותר", אומרת דומב. "המסלולים הקיימים נמצאו עדיפים גם כשהם מחושבים עם תעריף החריגה לדקות יוצאות לסלולר מכיוון שזה הצטמצם משמעותית".

דילמת בזק

ההשוואות העלו כי אין דפוס שימוש שבו חברת בזק מציעה את המסלול המשתלם ביותר. היותה של בזק יקרה יותר הוא דבר ידוע מאז שנפתח שוק הטלפוניה הפנים-ארצית לתחרות, וההבדל במחיר בעיקרו בתשלום חודשי עבור אחזקת קו.

כחברה המוגדרת "מונופול" חלות על בזק תקנות ומגבלות ובזק מתקשה לעמוד בקצב המבצעים של המתחרים ולו רק משום המנגנון הביוקרטי: כל תוכנית חדשה של החברה נאלצת לעבור אישור ממושך (כ-45 יום) מול משרד התקשורת.

בתקופה של תוכניות ללא התחייבות וניוד מספרים, כשכל אחד מאתנו יכול לעבור בקלות לחברה מתחרה ולשמור על מספרו, בזק ממשיכה לאבד קווים. קצב איבוד הלקוחות במגזר הפרטי הוא כ-0.5% מלקוחות בזק כל חודש (כ-10,000 לקוחות בחודש). כרגע, 70% ממשתמשי הטלפון הנייח במגזר הפרטי נותרו נאמנים לה, ייתכן מכיוון שהיא ידועה בשירות טוב וקו הטלפון שלה עדיין נתפש כאיכותי יותר. כך לדוגמה, מלבד בזק, קווי הטלפון של כל החברות אינם עובדים בהפסקת חשמל. ספקי שיחות VoIP על גבי תשתית האינטרנט (כמו נטוויז'ן, סמייל ואורנג') מצריכים חיבור לאינטרנט ואם מסיבה כלשהי הוא אינו עובד, קו הטלפון מושבת.

אלה שבוחרים להישאר עם החברה הוותיקה ישמחו לדעת כי המסלולים החדשים שבזק העבירה לאישור משרד התקשורת זולים באופן גורף מאלה שהציעה החברה עד כה (ראה טבלה), ולכן מומלץ ללקוחות הנאמנים של בזק לעבור למסלולים החדשים כשאלה יאושרו.

הטריפל של HOT משתלם

לקוחות הצורכים טלוויזיה של HOT או מתכוונים לצרוך כזו, טוב יעשו אם יעברו לחבילת הטריפל של החברה.

חבילות הטריפל לא נלקחו בחשבון בטבלאות ההשוואה מכיוון שמדובר במוצר שונה המשלב טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה. אך הן זולות משמעותית מקומבינציות אחרות. לדוגמה, HOT טריפל מגה משודרג, בהתחייבות ל-18 חודשים הכולל תשתית אינטרנט (עד 12MB), תוספת תשלום עבור ממיר מקליט ו-500 דקות שיחה לנייחים וניידים תעלה 325 שקל לחודש. זאת לעומת 413 שקל שיגבו בשילוב של חבילה דומה: yes MaxTotal בהתחייבות ל-18 חודשים, תשתית אינטרנט (10MB) מבזק ומסלול הטלפון העתידי שמציעה בזק (600 דקות נייח+נייד) כולל הטבות שניתנות בחצי השנה הראשונה.

כמובן שמעבר לשאלת המחיר לקוחות רבים מעדיפים לצרוך כמה שירותים מאותו נותן שירות מפאת נוחות החשבונית המשולבת וההתחייבות לנותן שירות אחד בלבד.

כך מצליחה HOT לייצר מיליונים מהפחתת הקישוריות

>> רבות דובר על הפחתת דמי הקישוריות. אותה הפחתה שהנהיג משרד התקשורת היתה צעד צרכני שנחקק לטובת ציבור משתמשי הטלפון בישראל. ואולם, ב-HOT החליטו, כנראה, כי אין סיבה שהצרכן ירוויח לבד.

החברה בישרה ללקוחותיה על הוזלת תעריפים בעקבות הפחתת דמי הקישוריות. אך את מלוא ההפחתה חילקה כמעט שווה בשווה בינה לבין הלקוחות. עתה, לקוחות HOT נהנים מתעריף של 20-25 אגורות לדקה מהקו הנייח לנייד, בעוד לקוחות בזק ושאר החברות נהנים מתעריף זול יותר של 15 אגורות ומטה.

דף מידע ובו עדכון תעריפים שנשלח ללקוחות החברה מבשר כי הפחתת הקישוריות ב-HOT אינה מלאה ותעריפי הטלפון הנייח של החברה במסלולים שונים (בהם: חופשי, פלוס, אקסטרא, לייט, HOT ,Easy נטו וקו שני) עודכנו ל-20 ו-25 אגורות לדקה.

דמי קישוריות הם דמי השלמת שיחה המוטלים על מוציא השיחה ומועברים לחברת הסלולר של מקבל השיחה, שהרי בישראל אין משלמים על שיחה נכנסת. כלומר, עד כה דקת שיחה ב HOT לטלפון נייד תומחרה ב-35.6 אגורות כולל מע"מ. מתוך הסכום, דמי קישוריות של 29.1 אגורות כולל מע"מ עברו לחברת הסלולר אליה התקשר מנוי HOT ו-6.5 אגורות נותרו ל-HOT בעבור השירות.

כיום מבקשת HOT מלקחותיה 20 ו-25 אגורות לדקה, מתוכן 8.37 אגורות בלבד מועברות לחברת הסלולר. כלומר, HOT נותרת ביום שלאחר הפחתת הקישוריות עם 11.63 ו-16.63 אגורות לדקה. מדובר ברווח נוסף של 5.13 ו-10.13 אגורות ממה שהרוויחה HOT מאותו שירות עד כה. הכפילו את מינימום הרווח הנוסף במספר הדקות החודשיות לנייד של משתמש ממוצע (100 דקות) ובמספר לקוחות הטלפוניה של החברה (560 אלף) - כך מייצרים מינימום של כ-35 מיליון שקל בשנה בכוח המחשבה בלבד. אגב, למי שממעט לדבר, HOT דאגה לייקר את דמי המנוי החודשיים למנויי לייט ו-Easy בשלושה שקלים לחודש.

ללקוחות HOT במסלול הטריפל המשודרג שמציעה החברה מומלץ להתקשר לשירות הלקוחות ולבקש להמיר את הטבת סך הדקות שהיו מגולמות בחבילה עד כה (1,000 דקות לנייחים) להטבה המשתלמת יותר שיצרה HOT. לפיה, תקבלו 500 דקות משולבות נייח פלוס נייד, כך תצליחו להרוויח את מלוא השירות מהחברה. קחו בחשבון שהפעולה הזו (המרת הטבה בהטבה) "מזכה" אתכם גם בהתחייבות מחודשת לתקופה של 18 חודשים נוספים. כך HOT שומרת על לקוחותיה.

מחברת HOT נמסר: "HOT מציעה ללקוחותיה את המחירים האטרקטיוויים ביותר בשוק, ומאפשרת הוצאה כוללת נמוכה גם לשיחות הטלפון בכל מסלול ומסלול. לאור העובדה שרובם המוחלט של לקוחות הטלפון, גם הקיימים וגם החדשים, בוחרים להצטרף לטריפל המשודרג, מעתה אנו נותנים ללקוחות הטריפל את האפשרות לדבר לנייד ללא תשלום, גם אם יגדילו באופן משמעותי את השיחות לנייד".

רותי לוי ואמיר טייג



זול יותר לדבר בקווי הכי זול - בנטוויז'ן


זול יותר לדבר בקווי הכי זול - בנטוויז'ן



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו