בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הנהגים עדיין לא ממהרים לנתיב המהיר לתל אביב

למרות העומס אתמול בכביש מספר 1, מעטים בלבד נסעו בנתיב האגרה

תגובות

כתב "הארץ" בגוש דן

למרות עומסי תנועה כבדים שנרשמו אתמול בכביש מספר אחת, נהגים מעטים בלבד השתמשו בנתיב האגרה החדש לתל אביב. בשעות העומס, בין שבע לעשר בבוקר, השתמשו בנתיב המהיר רק 400-500 כלי רכב בשעה - כרבע מהיעד שהציבה המדינה. מחיר הנסיעה בנתיב עמד על שישה שקלים בכל שעות היממה, למעט כמה דקות שבהן עלה המחיר לשמונה שקלים, בשל כניסה רבה יותר של כלי רכב לנתיב האגרה. מחיר הנסיעה בנתיב יהיה יקר יותר ככל שהעומס בו יהיה גדול יותר.

על פי נתוני מרכז הבקרה של הנתיב המהיר, בשעות העומס נמשכה הנסיעה בכביש מספר אחת, ממחלף בן גוריון עד מחלף קיבוץ גלויות, 40-60 דקות, ואילו בנתיב המהיר נמשכה הנסיעה בקטע זה שבע דקות וחצי בממוצע בלבד. המהירות הממוצעת בנתיבים הרגילים בכביש מספר אחת לא עלתה על 20 קמ"ש בשעות העומס, ואילו בנתיב האגרה היתה המהירות הממוצעת גבוהה מ-90 קמ"ש.

השימוש הדל בנתיב המהיר גרם להיווצרות צוואר בקבוק בכניסה לנתיבי אילון. הנתיב השמאלי של נתיבי אילון, עד לאחר מחלף קיבוץ גלויות, הופקע לטובת הנתיב המהיר, וכיוון שהתנועה בו היתה דלילה, עומס התנועה בשאר הנתיבים רק גבר.

"אנשים לא נרשמו ולכן הם מהססים להשתמש בנתיב", הסביר ראש מינהלת נתיבים מהירים, ניצן יוצר, "אנשים זהירים, רוצים לראות קודם איך זה עובד ורק אז להצטרף". עם זאת, יוצר מעריך כי הפקק הארוך בכניסה לתל אביב יגביר את השימוש בנתיב בימים הבאים. "התסכול מעמידה בפקק גדול ולכן אני צופה שיותר אנשים ישתמשו בנתיב", הוא אומר.

מנהל מערכות האגרה והבקרה לנתיב המהיר, רודי אלמוג, סבור גם הוא כי חשדנות של הנהגים היא הגורם למיעוט המשתמשים בכביש. "אנשים לא האמינו לשלט שלנו", הוא אומר בהתייחסו לשלט האלקטרוני הניצב סמוך למחלף בן גוריון, שהתריע במהלך כל שעות הבוקר על עומס תנועה. לדבריו, "רק כשהפקק הגיע ממש עד הכניסה לנתיב עלה מספר המשתמשים".

אף על פי שההרשמה לנתיב המהיר אינה עולה כסף, רוב הנוסעים בכביש האגרה אתמול לא נרשמו אליו מראש. בהמשך יוטלו קנסות על מי שייסע בנתיב בלי להירשם, אך בימים הראשונים להפעלתו יחויבו הנהגים במחיר הנסיעה בלבד. מאז נפתחה ההרשמה, לפני כחודש, נרשמו לנתיב המהיר רק כ-5,000 נהגים, ואילו ביממה האחרונה היה עומס כבד על המוקד הטלפוני ועל אתר האינטרנט של הנתיב המהיר ומספר הנרשמים כמעט הוכפל. יעד ההרשמה עומד על 120 אלף נהגים.

גם חניון הענק שהוקם במחלף שפירים נותר אתמול כמעט ריק לחלוטין. בחניון יותר מ-2,000 מקומות חניה, אך רק כמה עשרות השאירו בו אתמול את מכוניתם ועשו שימוש בהסעות חינם לקריה בתל אביב ולבורסה ברמת גן.

בעקבות פתיחת הנתיב המהיר, כמה מתושבי מודיעין הכריזו על תוכנית לנסיעות משותפות, במטרה לחסוך את עלות השימוש בנתיב.

סייעה בהכנת הידיעה: גילי כהן




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו