בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שנגרילה בתל אביב

אורית רף מציגה תערוכת צילומים מבלי לצלם, ומפנטזת על מרחבים אבודים

תגובות

בדומה לתערוכות אחרות שמוצגות כעת העוסקות במעמד התצלום ובתפקיד הצילום, גם אורית רף מעוניינת לבדוק בתערוכתה החדשה כיצד ניתן לעסוק בצילום מבלי לצלם. עם זאת היא אינה מוותרת על הדימוי ולא על הייצוג, אלא מצטטת ומנכסת מושגים ודימויים.

התערוכה "שנגרילה" שתיפתח הערב בגלריה נגא בת"א (אחד העם 60) נולדה מהעיסוק של רף במקום שאינו מוגדר, שאינו נגיש ואולי אף אינו קיים, סוג של אוטופיה; וכן בניסיון לחפש אותו או למצוא דומה לו, לפנטז איך הוא נראה. במקרה ולא במקרה היא החלה לקרוא את הספר "Lost Horizons" של ג'יימס הילטון מ-1933. הספר ניסח במידה רבה את המקום כפי שדימיינה אותו, כמעין מקום מבודד, גן עדן עלי אדמות. מהרגע שבו טבע הילטון את צמד המלים, מספר אתרים בהימלאיה ובצפון הודו וטיבט הכריזו כי הם המקום שעליו דיבר הסופר וזכו לפופולריות רבה. כמו כן קמה רשת מלונות בשם שנגרילה, מושג שאותו טבע בספר. רף נשאבה לעולם הדימויים של הפנטסיה כפי שהיא מנוסחת על ידי אתרי המלונות - מלאכותית ומטרידה - ולקחה משם את הדימויים המוצגים בתערוכה, שעברו על ידיה עיבוד המקצין תכונות אלה. "לא רציתי לנסוע ולצלם את המקומות, היה לי חשוב להישאר בפיקציה ועל כן לערוך מסע וירטואלי במקום המיתי, האוטופי והפנטזי הקרוי 'שנגרילה'". התערוכה, שבקומתה העליונה גם עבודות וידיאו, מלווה בקטלוג ובו מאמרים מאת דרורית גור אריה, הדס מרדר ואסתר גברה.



אורית רף, ללא כותרת, 2009. גלריה נגא



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו