בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנכ"לו את הקריירה שלכם

המיומנויות, הכישורים והיכולות שפיתחתם לאורך השנים הם הנכסים הבונים את המותג האישי שלכם במאה ה-21. אבל ערכו אינו סטטי - עליכם להמשיך ולהמציא את עצמכם מחדש

תגובות

<<מיהו מנכ"ל הקריירה שלכם? אם התשובה היא אדם אחר מלבד עצמכם, נסו לנחש שוב. עולם העבודה משתנה במהירות ובחדות. מכון האדסון מאינדיאנפוליס מעריך כי 60% מהמשרות החדשות שנוצרו במאה הנוכחית דורשות כישורי עבודה שאותם מחזיקים רק 20% מהעובדים כיום. פירוש הדבר הוא שלא משנה מהו תחום ההתמחות שלכם, הוא נמצא בסיכון של התיישנות - אם עדיין לא אבד עליו הכלח.

בסביבה זאת, שם המשחק הוא מיקסום האופציות שלכם על ידי חיפוש הזדמנויות חדשות שיאפשרו לכם לרכוש מיומנויות נוספות ולהרחיב את הרשתות שלכם. שאלו את עצמכם מה תוכלו לעשות כדי להרחיב את החלופות העומדות בפניכם - ולספק ערך רב יותר לארגון שלכם. ככל שערככם בארגון יעלה, כך ייפתחו בפניכם אפשרויות נוספות הן בארגון והן מחוצה לו.

טקטיקה נוספת היא לקחת חלק פעיל בהכוונת הקריירה שלכם על ידי התייחסות למיומנויות, לניסיון ולכישורים שלהם כאל נכסים הבונים מותג. ערכו רשימת מצאי של הכישרונות והכישורים שלכם ושאלו את עצמכם את השאלה הקשה: "עד כמה אני מיטיב/ה ברכישת מיומנויות וכישורים נדרשים?" והעריכו באיזו מידה אתם מצליחים לשמר את המותג העצמי שלכם (כלומר, את המוניטין שלכם) ומה פירוש הדבר לאחרים.

לבסוף, שכללו את משוואת החיים מול קריירה שלכם. שאלו את עצמכם מה אתם צריכים ואילו ויתורים אתם מוכנים לעשות, כדי לממש את השאיפות המקצועיות והאישיות שלכם. נשמע כמו עבודה רבה, לא? במאה הקודמת הוחדר לראשנו התאגידי הרעיון שהצלחה פירושה לטפס בסולם לעבר יעד קריירה מוגדר מראש. אך עקב מספר רב של מגמות דמוגרפיות ועסקיות, הנחות ארוכות טווח אלו כבר אינן נכונות. הרשת התאגידית הפכה להיות גמישה ומותאמת יותר, ומנכ"לי קריירה כמוכם יכולים להשתמש בכך כדי לבנות קריירה מתגמלת במאה ה-21.

פשוט זיכרו, הערך שלכם בשוק הכישורים אינו סטטי - הוא תנודתי בדומה למרבית הסחורות והשירותים. הגידור היחידי הוא יכולתכם להמציא את עצמכם מחדש.

-

הכותבת היא סגנית יו"ר וסמנכ"לית כישורים בדלויט וכותבת רבי מכר בתחום הניהול

-

הסוגיה: איך תבדקו מה ערכם של כישוריכם בשוק העבודה?

הפתרון: שאלו את עצמכם איך וכיצד תוכלו להמציא את עצמכם מחדש בעולם כה תנודתי הדרך: ערכו בדיקת מצאי ושאלו את עצמכם ביושר מה חסר למיתוג העצמי שלכם



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו