בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הזמנות של יותר ממיליארד שקל בשלב המוסדי בהנפקה של שלמה שמלצר

נוכח ביקושי היתר הוחלט להגדיל את הגיוס מ-400 ל-600 מיליון שקל. האג"ח הן בעלות מח"מ של עד 3.5 שנים. כלי הרכב של החברה הבת שלמה רכב הועמדו כבטוחה

תגובות

>> חברת שלמה החזקות השלימה את השלב המוסדי בהנפקת אג"ח גדולה עם ביקושים של יותר ממיליארד שקל. החברה קיבלה התחייבות מוקדמת לרכישת האיגרות מסדרות י"א וי"ב בהיקף של כ-500 מיליון שקל. נוכח ביקושי היתר שנרשמו בשלב המוסדי הוחלט על הרחבת הגיוס מ-400 ל-600 מיליון שקל.

הגיוס נעשה באמצעות הנפקת אג"ח מסדרות י"א וי"ב לתקופה של שבע שנים ובריבית אפקטיבית של 2.4% ו-5.4% בהתאמה. את ההנפקה הוביל קונסורציום חתמים בראשות לאומי פרטנרס. עוד השתתפו: אקסלנס, אי.בי.אי, ברק קפיטל ודיסקונט חיתום.

האג"ח, שקיבלו דירוג A ממעלות, הן בעלות מח"מ של כ-3.2-3.5 שנים. כבטוחה לתשלום הועמדו כלי הרכב של החברה הבת שלמה רכב ותזרים המזומנים מהם, בהתאם לתקנות חודק. התמורה בגין ההנפקה תשמש את שלמה רכב להגדלת צי מכוניות הליסינג שברשותה ולמימוש תוכניות העבודה של החברה ל-2011.

לאג"ח הצמודות (סדרה י"א) הוגשו הזמנות בסך 730 מיליון שקל, מתוכן קיבלה החברה התחייבויות מוקדמות ממשקיעים מוסדיים בסך 324 מיליון שקל. האג"ח נושאות ריבית צמודה מקסימלית של 2.4% לשנה. לאג"ח שאינן צמודות (סדרה י"ב) הוגשו הזמנות בסך 353 מיליון שקל, מתוכן קיבלה החברה התחייבויות מוקדמות ממשקיעים מוסדיים בסך 173 מיליון שקל. האג"ח נושאות ריבית שקלית מקסימלית של 5.4% לשנה.

שלמה החזקות עוסקת בליסינג, בהשכרת רכב ובביטוח. באחרונה קיבלה הקבוצה זיכיון ליבוא כלי רכב מתוצרת אופל לישראל. שלמה רכב היא הלקוח הגדול ביותר של מכוניות חדשות בישראל. ב-2010 רכשה החברה 27 אלף מכוניות חדשות - 12% מסך רכישות כלי הרכב בישראל. בשנים האחרונות נוקטת שלמה גישה של שימור גודל החברה - כ-70 אלף מכוניות - ושל נתח השוק שלה, גם לנוכח קיטון אטי בשוק הליסינג.

מדובר בגיוס הראשון שעורכת שלמה מאז שמניותיה הפסיקו להיסחר בבורסה בתל אביב. בנובמבר אישרו בעלי המניות בחברה את מיזוגה של שלמה עם חברת טוביאס שירותי ניהול וייעוץ, שבבעלות שלמה ועתליה שמלצר. בכך התמלא התנאי המהותי להשלמת הפיכתה של שלמה החזקות לחברה פרטית ולמחיקתה מהמסחר בבורסה. עם זאת, החברה ממשיכה לפרסם דיווחים, שכן על שם החברה רשומות ארבע סדרות אג"ח שהנפיקה (בלא הגיוס הנוכחי).

שלמה החזקות נוהגת להשתמש בגיוס אג"ח כאמצעי להפגנת ביטחון מול המשקיעים. בשיא משבר האשראי, בתחילת 2009, היא הקדימה את הפירעון של האג"ח והיתה גם החברה הראשונה שגייסה אג"ח עם תום המשבר. כיום יש לחברה ארבע סדרות אג"ח סחירות בשווי שוק כולל של 817 מיליון שקל, כשסדרה ח' בהיקף של 80 מיליון שקל, אמורה להיפדות בחודש הקרוב. האיגרות נסחרות בתשואה נמוכה של 1%-1.5% והן בעלות מח"מ של שנה עד שנתיים (ללא סדרה ח').

אייל בן יוסף, סמנכ"ל הכספים בשלמה החזקות הסביר את הגורמים לביקושים הגבוהים: "הגענו להנפקה עם גיבויים וביטחונות, תוך שהתאמנו עצמנו למסקנות וועדת חודק. נתנו למוסדיים אפשרות לבחור את האיגרת העדיפה מבחינתם (צמודה או שקלית). חלק מכספי ההנפקה ישמשו לפירעון אשראים שהחברה לקחה בריבית גבוהה יותר".

אייל גור, מנכ"ל חטיבת הרכב בחברה: "התוכנית האסטרטגית שלנו היא לשמור על הגודל המצרפי של הקבוצה - 72 אלף כלי רכב - ולהתרחב בחטיבת ההשכרה ובפעילות הליסינג הפרטי".



שמלצר. הגדיל את הגיוס



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו