בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סקר TGI: "ישראל היום" מגדיל את הפער מ"ידיעות אחרונות"

לפי הסקר, המודד שיעורי חשיפה, כל העיתונים היומיים מלבד "ידיעות אחרונות" רשמו עלייה במחצית השנייה של 2010 לעומת המחצית הראשונה. עם זאת, הסקר הנוכחי הסתמך על מדגם של 2,500 משתתפים - מחצית בלבד מהמדגם בסקר הקודם - דבר שעשוי להביא לטעות סטטיסטית גדולה יותר

תגובות

>> קריאת העיתונים בישראל רשמה עלייה בחציון השני של 2010. העיתונים היומיים עלו בחשיפתם או שמרו על כוחם, וכך גם כל העיתונים הכלכליים - כך עולה מתוצאות סקר TGI לחציון השני של 2010 שפורסמו אתמול.

"ישראל היום", העיתון החינמי שבבעלות המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון, מגדיל את הפער על "ידיעות אחרונות" והוא העיתון היומי בעל החשיפה הגבוהה ביותר - 37.4%, לעומת 35.2% בחציון שקדם לו. "ישראל היום" רוכש את שירותי הדפוס שלו מקבוצת הארץ.

"ידיעות אחרונות" שמר על כוחו עם נתון של 34.9% - זהה לזה שהתקבל בחציון הקודם. ברבעון האחרון של 2010 החל "ידיעות אחרונות" להיות מחולק ברכבת ישראל במקביל ל"ישראל היום", מה שיכול היה לשפר את שיעור החשיפה שלו בחציון זה. מרבית העיתונים קיימו לקראת הסקר מהלכים שיווקיים, שבמסגרתם ניתן היה לקבל את העיתון בחינם במקומות ציבוריים, כמו למשל באוניברסיטאות ובתחנות דלק.

הסקר הנוכחי נערך על מדגם של 2,500 מרואיינים - שהם מחצית בלבד לעומת המדגם שבו לרוב נערך סקר TGI - מה שמביא לטעות סטטיסטית גדולה יותר בנתונים.

מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קבוצת TNS טלגאל ותחת פיקוח של איגוד חברות הפרסום. הסקר מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בני 18 ומעלה, המשקפים אוכלוסייה בהיקף של כ-3.84 מיליון בני אדם.

העיתון היומי השלישי בגודלו הוא "מעריב", שרושם אף הוא עלייה קלה בנתוני החשיפה - ל-13.4% בחציון השני של 2010, לעומת 12.5% בחציון הראשון של השנה. בשנה האחרונה נכנס איש העסקים זקי רכיב כמשקיע ל"מעריב", וכעת הוא עושה שינויים בעיתון, שבמסגרתם החליף את העורך והמנכ"ל. "מעריב" מדווח בדו"חותיו לבורסה על הפסדים כבדים.

במקום הרביעי בטבלה מתבסס החינמון "ישראל פוסט" של אנשי העסקים אלי עזור ודודי ויסמן. החינמון, המחולק בסניפי רבוע כחול, PM:AM ותחנות דור אלון, עלה לנתון של 9.4%, לעומת 7.9% בחציון הראשון של 2010. עיתון נוסף שרושם עלייה בנתונים הוא "הארץ", עם חשיפה ל-6.8% מהאוכלוסייה היהודית, לעומת 6.4% בחציון הקודם.

"הארץ" ו"ישראל היום" מתחזקים בסופי שבוע

בזירת עיתוני שישי, שהיא מרכז הרווח החשוב ביותר של העיתונים, שומר "ידיעות אחרונות" על הובלה עם חשיפה ל-43.1% מהאוכלוסייה היהודית - ירידה קלה לעומת חשיפה של 43.7% בחציון הראשון של השנה. "ישראל היום", שהחל להפיץ עיתון שישי בנובמבר 2009, מתחזק בזירה זו עם עלייה לנתון של 30.3%, לעומת 25.7% בחציון הראשון של השנה.

"מעריב" הוא השלישי בגודלו בין העיתונים בסופי השבוע, והוא שומר על כוחו עם נתון של 15.9% בחציון האחרון, לעומת 16.1% בזה שקדם לו. עיתון שישי של "הארץ" מתחזק ורושם עלייה לחשיפה של 8%, לעומת 7.4% בחציון הראשון של השנה.

בגזרת העיתונים למגזר הדתי והחרדי שומר "בשבע" על כוחו עם חשיפה של 6%, ואילו "מקור ראשון" מזנק לנתון של 3.8%, לעומת 2.7% בחציון הראשון של השנה. מוסף חמישי של "גלובס" עולה לחשיפה של 3%, לעומת 2.5% בחציון הראשון של השנה.

כל העיתונים הכלכליים רשמו עלייה בחציון השני של 2010: עיתון TheMarker - עם נתון של 7.6%, לעומת 7.2% בחציון הראשון של 2010; עיתון "גלובס" במגמת עלייה אף הוא, עם נתון של 4.4%, לעומת 3.5% בחציון הראשון של שנה שעברה; עיתון "כלכליסט" רשם נתון של 11.4% בחציון השני של השנה. הסקר שינה את אופן המדידה של "כלכליסט", כך שנמדדה חשיפתו גם כעיתון עצמאי וגם כמוסף של "ידיעות אחרונות" - מה שהעלה את הנתון שלו באופן משמעותי, לעומת חשיפה של 4.6% בחציון הראשון של 2010.

איתן כסיף, מנכ"ל TNS טלגאל המבצעת את סקר TGI בישראל, מסביר כי "התחזקות 'ישראל היום', בעיקר בסופי שבוע, ממשיכה להשפיע על מגמת הגידול בסך כל קריאת העיתונים בישראל - תופעה חריגה מהנהוג בעולם, שלפיה קימת מגמה של ירידה בקריאת העיתונות המודפסת".

ב-2010 שיעור קריאת עיתונים בסוף שבוע הוא 63.6%, לעומת 59.6% ב-2009, ואילו שיעור קריאת עיתוני סוף שבוע, ללא "ישראל היום", ב-2010 הוא 55.5% (ב-2009 "ישראל היום" עדיין לא הופץ, ולכן לא נמדד).

בימי חול עלה שיעור קריאת עיתונים מ-60.1% ב-2009 ל-63.7% ב-2010, ואילו קריאת עיתונים ללא "ישראל היום" נשארה ללא שינוי - בשיעור של 50.7%.



ארנון (נוני) מוזס


זקי רכיב



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו