בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מיצרנית נרות וסבונים במאה ה-19 לענקית מוצרי צריכה במאה ה-21

מניה ב-200 מלה

תגובות

>> פרוקטר אנד גמבל היא ענקית מוצרי צריכה המייצרת ומשווקת מגוון מוצרים - בהם חומרי ניקוי, מוצרי נייר, תכשירי טיפוח ומוצרי מזון. את החברה ייסדו יצרן נרות בשם ויליאם פרוקטר ויצרן סבונים בשם ג'יימס גמבל במאה ה-19.

פרוקטר וגמבל נהפכו לגיסים לאחר שנישאו לשתי אחיות, וב-1837 הקימו עסק משותף שמייצר סבונים ונרות. מאוחר יותר, בעקבות המצאת נורת החשמל, זנחו השניים את ייצור הנרות. אף שהשנים הראשונות לקיומה של החברה לא היו קלות ושני השותפים היו צריכים להתמודד עם לא מעט מתחרים, כ-20 שנה לאחר הקמתה הצליחה החברה להגיע למכירות של מיליון דולר.

בסוף המאה ה-19 הצליחה פרוקטר אנד גמבל לפתח סבון כביסה זול, איכותי ועמיד בצבע לבן שנקרא Ivory (שנהב), ושהיה למוצר הדגל של החברה במשך שנים. עם השנים נכנסה החברה לתחומי צריכה נוספים. לחלקם היא חדרה הודות לפיתוח עצמאי, ולאחרים באמצעות רכישת חברות. ב-50 השנה האחרונות צירפה פרוקטר לסל שלה מגוון מוצרים ומותגים - בהם חיתולי פמפרס, מוצרי היגיינה נשית ואת החטיף הפופולרי פרינגלס. ב-2005 היא רכשה את אחת החברות המצליחות בארה"ב - יצרנית סכיני הגילוח ג'ילט - שאף היא הוקמה בשלהי המאה ה-19.

שוו השוק של פרוקטר אנד גמבל הוא 183 מיליארד דולר, ומנייתה נסחרת במכפיל של כ-17 על רווחיה ב-12 החודשים הקרובים. החברה סיימה את ארבעת הרבעונים האחרונים עם הכנסות של 79.1 מיליארד דולר ורווח של 12.5 מיליארד דולר. מי שהחזיק במניה ב-20 השנים נהנה מתשואה שנתית ממוצעת נאה של 12% בשנה.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו