בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רווחי גוגל זינקו בזכות צמיחה בפרסום מודעות תמונה, אנדרואיד ויוטיוב

300 אלף משתמשים חדשים למכשירי אנדרואיד מדי יום, נתח של 13.4% בשוק מודעות התמונה ועונת חגים מצוינת לקניות מקוונות - כל אלה הובילו לצמיחה של 29% ברווח ובהכנסות של ענקית האינטרנט

תגובות

>> גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, היכתה את תחזיות האנליסטים בדו"חות לרבעון הרביעי של 2010. התוצאות החזקות הוכיחו כי החברה מבוססת היטב בתחום המסחר המקוון, וכי מערכת ההפעלה אנדרואיד והאפליקציות שלה מכניסות את גוגל לעמדה מבוססת בעולם המחשוב הנייד.

חילופי המשמרת בצמרת החברה אולי האפילו על תוצאותיה הכספיות, אך המספרים שהציגה היו מצוינים. היא נהנתה מעונת הקניות המקוונות הטובות ביותר מאז 2006, כשגולשים רבים החלו את קניותיהם במנוע החיפוש. "כשיש שיפור בתחום המסחר המקוון, המפרסמים מתחרים יותר על מלות מפתח - וזה אומר יותר הכנסות לגוגל", אמר אנליסט האינטרנט דנדיל אגראוול מחברת קאריס אנד קומפני.

החברה רשמה רווח נקי של 2.54 מיליארד דולר, או 7.81 דולרים למניה - עלייה של 29% לעומת הרבעון המקביל ב-2009. גוגל, שבנובמבר הודיעה על הענקת תוספת שכר של 10% לכל 24 אלף עובדיה, רשמה בניכוי סעיפים חד-פעמיים רווח של 8.75 דולרים למניה בתקופה המדווחת - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 8.06 דולרים למניה. הכנסותיה עלו ב-17% לעומת הרבעון המקביל ב-2009 ל-8.44 מיליארד דולר, ובניכוי תשלום לשותפי הפרסום היו ההכנסות 6.37 מיליארד דולר - עלייה של 29%.

מניית גוגל, שעלתה במהלך הרבעון הרביעי בכ-5%, לעומת עלייה של יותר מ-10% שרשם באותה התקופה מדד נאסד"ק, ירדה ביום שישי ב-2.4%.

בעונת הקניות של החגים הציגה גוגל כלים כמו Boutiques.com וכלי חיפוש שהראו מלאי של פריטים מסוימים בחנויות לא מקוונות.

"התוצאות החזקות שלנו נבעו מכלכלה דיגיטלית הצומחת במהירות, חדשנות מתמדת במוצרים שמועילה למשתמשים ולמפרסמים שלנו ומומנטום יוצא מן הכלל של עסקינו החדשים - כמו מודעות באנר ותחום המכשירים הניידים", אמר המנכ"ל אריק שמידט.

בשיחת הוועידה לאחר פרסום התוצאות אמר ג'ונתן רוזנברג, סגן נשיא בכיר לניהול מוצרים, כי המנצחות הגדולות של 2010 הן מודעות הבאנר של גוגל; יוטיוב, שהכנסותיה הוכפלו; ומערכת ההפעלה אנדרואיד, שמדי יום מיתוספים לה 300 אלף משתמשי סלולר חדשים.

רוזנברג אמר שמספר החיפושים ממכשירי אנדרואיד גדל פי עשרה ב-2010 - וכי מגמה זו מגדילה את הכנסות הפרסום של גוגל.

גוגל החלה למכור מודעות באנר (Display) שבהן מופיעות תמונות ולעתים סרטוני וידיאו. החברה לא מפרסמת בנפרד את נתוני ההכנסות הללו, אך חברת המחקר eMarketer מעריכה שגוגל גרפה 13.4% מכלל הכנסות הפרסום ממודעות כאלה בארה"ב ב-2010, לעומת 4.7% ב-2009. לעומת זאת יאהו, המובילה בשוק, איבדה נתח.

השנה, אמר רוזנברג, גוגל תתמקד על מוצרים שמעניקים למשתמשים גישה מטלפונים ניידים למידע מקומי ולמסחר מקוון. "המפתח למסחר המקוון הנייד הוא להקל על אנשים לחפש וגם לממש עסקות במכשירים ניידים", אמר רוזנברג. "הסמארטפונים נהפכים נפוצים יותר, עסקים מקומיים מפרסמים את המלאי שלהם באינטרנט - וזה משנה את פני התעשייה".

אנליסטים חוששים גם מקצב ההוצאות של גוגל: החברה ממשיכה לגייס עובדים, והוציאה יותר מ-2 מיליארד דולר לרכישת בניין בניו יורק כדי לשכן את עסקיה המתרחבים.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו