בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנכ"ל yes: "90% מריצים פרסומות בתוכניות מוקלטות"

רון אילון ויוני סער טוענים כי מעמדה של הטלוויזיה בישראל רק ממשיך להתחזק. אורי שנער: "לצופה לא איכפת אם התוכן מהאינטרנט או מהטלוויזיה. בסופו של דבר יהיה מסך אחד"

תגובות

מות הלינאריות

מנחה: יוני סער, בעלי פרומרקט משתתפים: רון אילון, מנכ"ל yes, ואורי שנער, מנכ"ל אניבום

>> "אנחנו אחת המדינות עם שיעורי החדירה הגבוהים בעולם של VOD. אנחנו מדינה עם פס רחב ויכולות גלישה מפליאות, ואחת המדינות עם שיעורי הרייטינג הגבוהים בעולם. אחרי ששנים אומרים שהטלוויזיה מתחסלת - עדיין כולם יושבים ורואים מאסטר שף", כך פתח בעלי פרומרקט, יוני סער, את השיחה שעסקה במות הטלוויזיה הלינארית עם מנכ"ל yes, רון אילון, ונשיא אניבום ומנכ"ל קשת בעבר, אורי שנער.

אילון סיפר על הרגלי הצפייה של הישראלים ועל התמודדות yes עם השינויים: "50% ממשקי הבית בישראל יכולים לצפות בצפייה נדחית והם מקליטים בלי סוף. הם מקליטים הרבה סדרות וסרטים, ובשוליים גם ברודקאסט. רואים פה טלוויזיה כמו בארה"ב, הצפייה בטלוויזיה עולה והולכת אף שהספידו אותה. אנחנו מתחרים על הזמן הפנוי של אנשים ואנחנו עומדים בזה יפה, אבל אין ספק שתוספת הזמן של האנשים הולכת לאינטרנט".

בהמשך דנו המשתתפים במדידת הרייטינג, שהחל מתחילת השנה כוללת גם את הצפייה המוקלטת. לפי דרישת הזכייניות, המפרסמים משלמים על פרסומות בתוכניות מוקלטות שנצפו שלושה ימים לאחר מועד השידור המקורי. "90% מהצופים מריצים את הפרסומות", אמר אילון. "אז על מה בעצם המפרסמים משלמים?" תהה סער. "אני לא יודע", השיב אילון לקול מחיאות הכפיים של הקהל.

שנער ציין את הנתונים הגבוהים במיוחד של הטלוויזיה בישראל. "בזמנו התחלנו תוכנית בשם 'רק בישראל', והשם הזה קולע בול לדברים שהם רק בישראל כמו שיעורי חדירה בלתי הגיוניים בסדר גודל שלא קיים בעולם, כמו חדירת הכבלים", אמר שנער. "לרשתות הטלוויזיה בבריטניה לקח כמעט 15 שנה להיכנס למשקי הבית, ובישראל רוב בתי האב היו מחוברים בתוך כמה שנים.

"אופנתי מאוד לעשות פאנלים על מותה של הטלוויזיה, אבל אני לא חושב שאנחנו עומדים בפני מותה. יש אבולוציה מעניינת. רואים את הכניסה של האינטרנט, ובגדול לדעתי כל אחד מהמדיומים ימצא את מיקומו ואת ייחודו".

אילון אמר כי "אנחנו מודדים רייטינג ויודעים מה הצריכה של התוכניות פריים אחרי פריים. אנחנו לא רואים התחזקות במדורת השבט, אלא שהיא קיימת - ובעיקר מרוכזת בקשת. מי שיש לו ממיר מקליט צופה פחות בשידור חי בברודקאסט ובמקומות אחרים, אך צופה בממוצע 30% יותר בטלוויזיה ממי שאין לו ממיר מקליט".

סער שאל את המשתתפים אם היקף הצפייה הנדחית בארה"ב רחב כפי שהדבר מצטייר. "יש מאבק שנכשל", השיב שנער. "גוגל השיקה את גוגל TV ויש לה כרגע בעיות קשות עם ספקי התוכן. לאפל TV אין עדיין סימני הצלחה של ממש. מה שברור זה שלצופה לא איכפת ממי הוא מקבל את התוכן - מהאינטרנט, מ-yes או מ-HOT. ברור לגמרי שבסופו של דבר יהיה מסך אחד ומה שמעניין את הצרכן זה תוכן שהוא רוצה לראות ולקבל את הכל דרך קופסה אחת. עדיין לא ברור מי ינצח במרוץ הזה".

לדברי אילון, "הפונקציה שאנחנו ממלאים היא גם להגיש את התוכן ולא רק למלא אותו. יש ערך להגשה ויש ערך למכירה ובשביל זה אנשים מוכנים לשלם. הטלוויזיה הלינארית לא מתה וכנראה גם לא תמות, כמו שחלון ראווה בחנות לא מת אף שאפשר לקנות הכל באינטרנט. החוכמה היא להתאים את התוכן למסך, וברור לנו שהלקוח תובעני והוא ירצה לראות הכל בכל מקום".

שנער הוסיף כי "יש משמעות לעורך התוכן - שהיא בעיקרה שיווקית. כששואלים אזרחים בסקרים איפה משודרת תוכנית, ברובן הגדול התשובות הן של מבוכה. את הצופה מעניינת התוכנית - 'היפה והחנון' או 'ארץ נהדרת'. אלה המותגים שמעניינים אותו, ולא קשת, רשת או ערוץ 10".

סער: פורסמה ידיעה שלפיה קראתם ליצרני התוכן להימנע מלשים את התוכן חינם באינטרנט. איפה נראה מה? מה מ-yes נראה באייפון או בטבלט ומה בטלוויזיה?

אילון: "את הכל תראה ב-yes, וההקלטות שלך ב-MAX יהיו לך באייפון ובטאבלט. הלקוח ימצא את התוכן שהוא משלם עליו בכל מקום שהוא יכול לצרוך אותו".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו