בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"המתחרים שלי כיום הם קוקה קולה ופפסי - ולא השלולית של הסודה"

מנכ"ל סודה סטרים סיפר איך הפך מותג מיושן לטרנד הירוק הבא: "לקחנו קופסת פלסטיק מכוערת שאיש לא היה מתגאה לשים על השיש - והפכנו אותה למוצר שזוכה בפרסי עיצוב"

תגובות

עיצוב זה שיווק

מרצה: דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודה סטרים ישראל

>> עם הנפקה של יותר מ-330 מיליון דולר דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודה סטרים ישראל, יכול לרשום על שמו את הפיכת סודה סטרים (לשעבר סודה קלאב) ממוצר מיושן לסמל סטאטוס ולטרנד הירוק הבא. לדברי בירנבאום, עיצוב המוצר הוא חלק חשוב בשינוי, אך הוא בהחלט לא חזות הכל - אלא חלק ממכלול שלם שהביאו לשינוי.

כשקרן ההשקעות פורטיסימו קפיטל השקיעה בסודה סטרים ב-2007 היא עשתה את זה לפי שווי חברה של כ-10 מיליון דולר. כיום החברה שווה יותר מ-700 מיליון דולר. בעוד ש-2007 הסתיימה בהפסד נקי של 1.6 מיליון יורו, הרווח ב-2009 כבר הגיע ל-7.1 מיליון יורו.

בירנבאום, ששימש קודם לכן מנכ"ל נייקי בישראל, סיפר בהרצאתו על סיפור ההצלחה שבבסיסו הפיכת סודה סטרים מחברה תעשייתית ממוקדת מפעל לחברה ממוקדת צרכן. "כשנכנסתי לחברה היא התמקדה במפעל ובייצור והיו חסרים בה אסטרטגיית צמיחה אגרסיבית שכוללת שלושה אלמנטים חשובים. הראשון הוא מוצר רלוונטי מעוצב שמתאים לאורך החיים המודרני.

"ואכן טיפלנו בעיצוב המוצר, שהיה קופסת פלסטיק מכוערת שאיש לא היה מתגאה לשים על השיש שלו, והפכנו אותו למוצר שזוכה בפרסי עיצוב.

"האלמנט השני הוא בניית מותג עם תועלות ברורות כמו איכות סביבה, בריאות וחיסכון. האלמנט השלישי הוא פרישה גיאוגרפית ענפה. כך, כשנכנסתי לתפקיד החברה פעלה ב-14 מדינות, וכיום היא פועלת ב-41 מדינות", סיפר.

עוד הוא הוסיף כי אחד הדברים החשובים ביותר שמנהל השיווק צריך לעשות הוא לבחור באיזה שדה הוא ממצב את המותג: "החלטתי שאמצב את המותג באוקיאנוס של שדה המשקאות המוגזים. לכן כיום המתחרים שלי בהגדרה הם קוקה קולה ופפסי, ולא ה'שלולית' של הסודה.

"בנוסף, החלטנו למצב את המותג יחסית גבוה ושהוא יהיה כמו מותג יוקרתי".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו