בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"איש שיווק צריך להסתכל על העסק כאילו הוא זה שמנהל אותו"

בכירי המנכ"לים דנו אתמול בכנס השיווק בפיחות במעמדו של סמנכ"ל השיווק ומנו את התכונות הדרושות לו כדי ליהפך למנכ"ל החברה. ציון בלס, מנכ"ל שטראוס: "תנהלו, תהיו פתוחים לעולמות אחרים וזה יעשיר אתכם בדקה שתתקדמו"

תגובות

האם השיווק הוא אכן הקטר המניע את החברה?

מנחה: תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי

משתתפים: אייל מליס, מנכ"ל תנובה

חווה שפירא פרידמן, מנכ"ל AIG ישראל

עופר בלוך, מנכ"ל מפעלי נייר חדרה

ציון בלס, מנכ"ל שטראוס ישראל

>> סמנכ"לי השיווק נאלצים להתמודד כיום עם כך שמעמדם פוחת והולך - זו רוח הדברים שעלתה מפאנל המנכ"לים המרכזי בכנס השיווק שהתקיים אתמול במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

מנחת הפאנל, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי תלמה בירו, סיפרה כי בסקר שערך האיגוד נשאלו בעלי השכלה אקדמית מה הרקע שממנו הגיע המנכ"ל שלהם בארגון ומאיזה רקע היו רוצים שיגיע - ופחות מ-10% השיבו "סמנכ"ל שיווק" על שתי השאלות. "עד לפני עשור היה ברור שסמנכ"ל השיווק יהיה המנכ"ל הבא", אמרה בירו, והעלתה את השאלה כיצד התעורר הפיחות במעמד סמנכ"ל השיווק.

"אומרים שהם אנשי מקצוע אבל לא מנהלים טובים", סיפר ציון בלס, מנכ"ל שטראוס ישראל."לכן, ברגע האמת כישורי הניהול מכשילים אותם בהתמודדות על כיסא המנכ"ל. מנהל השיווק צריך להבין שהוא קודם כל מנהל ורק אחר כך מנהל שיווק. תנהלו, תהיו פתוחים לעולמות אחרים וזה יעשיר אתכם ברגע שתתקדמו", קרא לקהל.

עופר בלוך, מנכ"ל מפעלי נייר חדרה, אמר כי זוהי תוצאה של אופנות ושינויים בשוק: "חברות שנמצאות בשוק תחרותי ויש להן בעיות כספיות יבחרו סמנכ"ל כספים כמנכ"ל. חברות עם בעיות תפעול יקדמו את סמנכ"ל התפעול וכך הלאה. המפתח הוא שאנשי השיווק צריכים להיות שלמים ומלאים יותר מבחינת הידע, ולהיות מסוגלים לראות את התמונה הרחבה. כך הם גם יוכלו להתקדם לתפקידים בכירים יותר".

"כל הארגונים הבינו מזמן שהצרכן הוא המלך", אמר אייל מליס, מנכ"ל תשלובת החלב של תנובה. "אבל בשנים האחרונות אנחנו מתמודדים עם ניסיונות לשרת את האינטרסים של כל בעלי העניין - בעלי המניות, הלקוחות, העובדים ועוד. עם זאת, תוצאות הארגון עדיין נקבעות בחוץ, ומי שצריך להוביל את ההסתכלות החוצה הם אנשי השיווק".

לדברי חווה שפירא-פרידמן, מנכ"ל AIG ישראל, הסיבה לפיחות המעמד היא הפיכת ישראל למדינה מפותחת, להבדיל ממתפתחת: "לפני 30 שנה כל פרסומת היתה 'וואו'. עכשיו אנחנו כבר מדינה מפותחת, עם הרבה תחרות וצריך להיות הרבה יותר יעילים. בנוסף, יש המון רגולציה וחוקים שלא היו בעבר. כל זה גורם להרבה בעלי חברות לחשוב שהם חייבים בראש החברה אנשים שיוכלו לשמור על החוסן שלה".

בירו שאלה מה הכישורים החשובים ביותר לסמנכ"לי השיווק בכדי שיקודמו לתפקיד המנכ"ל או יהיו סמנכ"לי שיווק מהמדרגה הראשונה. "בשנים האחרונות אני משתעשע במחשבה שאנשי השיווק צריכים להיות בעלי השכלה בתחום של מדעי החיים והרוח", אמר בלוך, בעברו סמנכ"ל שיווק. "ככל שהשכלתם תהיה רחבה יותר הם יהיו אנשי מקצוע מוצלחים יותר. הנטייה של צעירים לרוץ ישר ללמוד מינהל עסקים במגמת שיווק לא בהכרח בונה אנשי שיווק טובים".

גם לדברי שפירא-פרידמן אנשי השיווק צריכים ידע בתחומים נוספים: "כשהתחלתי את הקריירה למדתי משחק, ולרגע איני מצטערת. לימודי רוח רק מוסיפים. אנשי שיווק בכלל צריכים כישרון משחק, כי היכולת לספר את הסיפור שלך בצורה אמינה חשובה מאוד".

לדברי מליס, כדי ליהפך מאיש שיווק למנכ"ל צריך "להסתכל כל הזמן על הביזנס כאילו אתה המנהל שלו, ולא להסתכל רק על השיווק. מנהל השיווק צריך לרדת לפרטים ולהסתכל על הרווח והתוצאות בכל יום מחדש. חשוב שתהיה לו היכולת לראות אנשים מצד אחד ומספרים מהצד השני".

בירו סיפרה כי פעמים רבות כשהאיגוד בוחר את המהלך השיווקי המוצלח של החודש המנכ"לים לוקחים את הקרדיט. "צריך להבדיל בין מהלך שיווקי למהלך אסטרטגי", אמר מליס. "טוב יעשו המנכ"לים אם יעמידו במרכז את מנהלי וסמנכ"לי השיווק, כי הם מנהלי העסקים האמיתיים של הפירמה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו