בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"חברות מדיה מסורתיות ייעלמו בעוד עשר שנים"

בכירי המדיה בעולם דנו בעתיד הענף. מו"ל "ניו יורק טיימס": "האתגר הגדול שלנו הוא להתחבר למדיה החברתית". סגן נשיא לענייני אירופה בגוגל: "הדיגיטל ישנה כל עסק בעולם, יצטרכו לכתוב את הכל מהתחלה"

תגובות

>> "ברבעון הקרוב נעבור למודל עסקי חדש באינטרנט: המודל ישלב בין פרסום, כמו שאנחנו ממציעים עכשיו, למודל של הכנסות מדמי מנוי", אמר ארתור סולצברגר, מו"ל "ניו יורק טיימס".

"80% מהמפרסמים הגדולים שלנו בעיתון הם כיום גם מפרסמים באתר. זה אלמנט קריטי בהצלחה שלנו", אמר סולצברגר. "האתגר הגדול שלנו בחדשות הוא להתאים עצמנו למדיה החברתית. בכל ארבע שניות מישהו מוציא טוויט עם לינק לכתבה של 'ניו יורק טיימס', כך שברור שצריך לעשות עם זה משהו", אומר סולצברגר. "יש יותר ויותר דרכים לתקשורת בין אנשים. אבל איך אנשים יידעו למה להאמין? זה קריטי, ולכן יש תפקיד קריטי לעיתונות. לכן אנשים חייבים עבודה עיתונאית. השאלה היא איך לסנן את הכמות האדירה של המידע שזורם".

כשנשאל אם מודל המידע בתשלום של אפל והאייפד מאיים על העיתונות המסורתית, ענה סולצברגר כי "כולנו חייבים להתאים עצמנו. בעבר ניסינו לעשות משהו דומה עם התוכן של הכוכבים שלנו - זה הצליח אבל לא היה לזה פוטנציאל גדול. מה נעשה למול האייפד? יהיה תשלום על בסיס חודשי, על האינטרנט וגם על הסלולר. גילינו - דרך האפליקציה שלנו - שאנשים מוכנים לשלם על תוכן. אנחנו מאמינים שהרבה אנשים ישלמו, אבל לא נחתוך את עצמנו מכל השאר. להוריד את עצמך ממנוע החיפוש של גוגל זה לא דבר הגיוני".

סולצברגר הוסיף: "למדתי שלא לתת תחזיות, אבל אני מוכן להגיד את זה - אם אתה עושה מנוי לעיתון המודפס למשך שנתיים או יותר - תפסנו אותך לכל החיים. וכמות המנויים גדולה. מנויים שנמצאים אצלנו יותר משנתיים הם פחות או יותר לכל החיים. לפני עשר שנים זה היה 650 אלף איש, כיום זה 800 אלף איש. המחויבות שלנו היא להיות בכל פלטפורמה, כולל עיתון, ככל שאנשים רוצים שנהיה שם".

"75% מהשוק יהיה מחוץ לארה"ב"

ג'ים ברייאר, מנכ"ל חברת ההשקעות הגלובלית ברייר קפיטל, חבר בהנהלת פייסבוק ואחד המשקיעים בחברה, הדגיש בהמשך הפאנל: "אני חושש, למרות הדברים של סולצברגר, שחברות מדיה מסורתיות ייעלמו בעוד עשר שנים אם הן לא ימציאו את עצמן מחדש. המודלים והמבנים הנוכחיים יהפכו למיותרים בעוד עשור".

ברייאר הדגיש כי "העיתונים מתים. אני משוכנע שלעיתונאים טובים יש הזדמנות טובות יותר מאי פעם בעבר והם לא צריכים את העיתון. אני מאמין שלאנשי קולנוע יש יותר הזדמנויות מבעבר. הפלטפורמות החדשות, כמו הטאבלטים, הן רק התחלה".

סגן נשיא לענייני אירופה בגוגל, ניקש אורורה אמר כי "אנשים מסכימים היום שהדיגיטל ישנה כל עסק בעולם. להערכתי, בשנים הקרובות יבנו מחדש את כל מערכת התשתית של האינטנרט והמחשוב, שלא נבנו לתקשורת הנוכחית. יצטרכו לכתוב את הכל מהתחלה".

אורורה אמר כי "יהיה מאוד מעניין לעקוב אחרי המגמות המתפתחות, אחרי אפליקציות חדשות. אמנם יש המון רעש רקע באינטרנט, אבל אני לא מפחד ממה שאני רואה בפייסבוק או במיקרוסופט. אני מפחד משני חבר'ה שיושבים בבית וממציאים את הדבר הבא".

הוא העריך כי בעולם האינטרנט יהיו כמה שחקנים דומיננטיים, כמו גוגל, פייסבוק ואחרים: "אני לא חושב שמישהו אחד יקח את הכל", אמר.

"אני מהמר ש-75% מהשוק שיתפתח בעשר השנים הקרובות יהיה מחוץ לארה"ב, הרבה מזה יהיה בסין", אמר ברייאר. "הימים של ניהול עסקים במרחק של 15 דקות נסיעה מהמשרד שלנו הסתיימו. אני מאמין שהדברים הגדולים יבואו מכל מיני מקומות, סין, גרמניה, וגם תל אביב.

"אנחנו שוקלים להקים חברת מדיה חדשה, אבל בכל מקרה לא היינו מחזיקים בה חברת עיתונות או חברת טלוויזיה. מצבם של מפתחי תוכן מעניין ומקורי טוב יותר מאי פעם, אבל לא בפלטפורמות המסורתיות. רוב חברות המדיה מתות לאט. 90% מהן מתות תוך הגנה על עסקיהן הקיימים. הן לא מנצלות הזדמנויות חדשות".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו