בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המערכת של ב.מ.וו תזהה נהג לא מרוכז

תגובות

>> ב.מ.וו, אחת החברות המובילות בתחום מערכות המידע לנוסע, מתקינה זה כמה שנים במכוניותיה מערכת בשם Connected Drive, המאפשרת גישה לאינטרנט, לניווט (כולל דיווחים על עומסים) ולמרכז שירות וחירום. "הגדרנו שלושה בסיסי טכנולוגיה - בטיחות, מידע ונוחות", מסביר ד"ר אקהארד שטיינמאייר, ראש מחלקת קונקטד דרייב. "יש פוטנציאל עצום לטכנולוגיה הזו. יש המון מידע שאותו יש לאסוף ולהעביר לנהג בצורה שלא תפגע בריכוז שלו בדרך".

המערכת מאפשרת למשתמשים לקרוא ולשלוח מיילים והודעות SMS באמצעות פקודות קוליות, ובאמצעות שימוש בכפתורים ובגלגלת הiDrive של ב.מ.וו. ביסוס המערכת על תקשורת סלולרית מאפשר לב.מ.וו להפעילה בכל מדינה באמצעות התקשרות עם מפעילות סלולריות מקומיות. השימוש בכרטיסי SIM מאפשר למשתמשים לשמור על נתוניהם גם במעבר בין מכוניות. בישראל המערכת עדיין אינה זמינה.

לשאלה על פוטנציאל הסכנה שכרוך בעומס המידע המוצג בפני הנהג טוען שטיינמאייר כי מערכות דוגמת Connected Drive עונות על צורך קיים. "הלקוחות רוצים את המידע, וללא מערכות ייעודיות הם יקבלו אותו דרך אייפון או מחשב נישא", הוא מסביר. "התפקיד שלנו הוא למזער את ההפרעה ולהתאים את המידע לשימוש בדרך. מערכות המידע מתנתקות ברגעי חירום. בעתיד, אם המערכות תזהה שאינך מרוכז, היא תנתק את כל המידע שלא נחוץ. בעתיד הרחוק יותר היא גם תשתלט על הנהיגה בעצמה".

באשר לפרטיות הנהג ולעובדה שהרשויות יכולות לבקש גישה למידע במקרה תאונה, אומר שטיינמאייר כי ב.מ.וו. אינה מתכוונת להעביר מידע לגופים חיצוניים. "האחריות לנהיגה היא בידי הנהג", הוא קובע, "אין לנו כל כוונה להתערב בה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו