בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנכ"ל גרופון: "העסק שלנו פשוט - אנו מציעים מוצרים בחצי מחיר"

אנדרו מייסון: "זו הפעם הראשונה שבעלי עסקים מקומיים משלמים ישירות כדי לקבל לקוחות. המודעות והבאנרים לא עשו את זה"

תגובות

מינכן

>> "היו הרבה ניסיונות להקים דברים כמו גרופון", אמר אנדרו מייסון, מייסד גרופון, בפאנל שווקים מקומיים בכנס DLD, כנס המדיה הדיגיטלית השנתי הגדול באירופה שנערך השבוע במינכן.

"זה החל באתר בשם דה פוינט.קום, שהתמקד בעסקות חברתיות. אז ראינו שהעסק די לוקאלי, והתמקדנו בלעשות עסקה אחת ליום. עשינו גם דברים פוליטיים וחברתיים: לבנות גן מקומי, להפוך את יום הבחירות ליום חופש לאומי, או להשיג הנחה קבוצתית לדברים כמו מנוי ל'אקונומיסט'", מספר מייסון.

בהמשך יצר דניס קרואולי, לפני שנתיים, את פורסקוור. "חשבנו איך להפוך את הסביבה העירונית ליותר קלה לשימוש. בהתחלה זה היה עבור המשתמשים, ואז ראינו שתפאום בעלי עסקים החלו לעשות בזה שימוש ולהציע הנחות למי שחוזר אליהם", אומר קרואולי.

מייסון השווה בין שני המודלים. לדבריו, "אנחנו עושים עבור לקוחות: עוזרים להם להכיר עסקים חדשים. מה שאנחנו עושים זה לתת לאנשים דברים בחצי מחיר, וזה דבר ידוע ומוכר. יש הרבה מאוד מלאי בלתי מכור אצל הסוחרים, וכולם יכולים להרוויח. השירות של פורסקוור יותר חדשני, ומשנה התנהגות של אנשים".

קרואולי אישר את האבחנה. "מה שמעניין הוא שאנשים עושים צ'ק אין שלוש פעמים ביום בממוצע, ואם הם בודקים מה קרה אחרי כמה חודשים - הם מגלים דפוסי התנהגות מאוד מעניינים", סיפר. לדבריו, כמעט 40% מהתנועה ברשת פורסקוור כיום היא מחוץ לארה"ב.

לדברי מייסון, "עם גרופון, זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה בעלי עסקים מקומיים משלמים כדי לקבל לקוחות ישירות. כל מה שהיה קודם, מודעות ובאנרים, לא עשה את זה. לא הייתי קורא לעצמנו שירות הנחות: אני רואה בשירות שלנו מסחר אלקטרוני מקומי, ונמשיך להביא לשירות שלנו עסקות שהיו עד היום בעיקר אוף-ליין".

מייסון אמר כי "השירות יכול היה לקום גם לפני עשר שנים, אם כי הוא לא היה גדל מהר כמו שלנו. הצמיחה שלנו מהירה אך רציפה, לא בקפיצות. התחלנו בשיקגו, אחר כך הוספנו עוד ערים, ועכשיו התרחבנו מחוץ לארה"ב והוספנו 39 מדינות בתקופה קצרה. אנחנו עושים את זה על ידי גיוס אנשים טובים, יזמיים, בכל אחת מהמדינות". לשאלתה של המנחה קארה סווישר, אם מייסון רואה הבדלים בהתפתחות בין מדינות, ענה: "יש הבדל, אבל לא היינו יכולים להוסיף עוד ועוד מדינות אם החברות המקומיות לא היו מצליחות להרוויח.

"גרופון, כמודל עסקי, הוא מפתיע. כל יום יש דיל חדש ואתה לא יודע מה תקבל, וזה חלק מהכיף. יש לנו 350 כותבים, שמשווים תיאורים וכותבים את הטקסטים לעסקות. אנחנו מנסים לעשות את זה מעניין. יש חלק בחברה ששומר שיהיה כיף".

עם זאת, מייסון מיהר לומר כי "יותר מכל דבר אחר, אני דואג לנהל את האנשים כך שלא יתלהבו מעצמם יותר מדי. אנחנו בני שנתיים בסך הכל, ואסור לנו להיות מרוצים מעצמנו ויהירים. אנחנו האויב הגדול של עצמנו. אנחנו חייבים לחדש, כולל את עצמנו, במקום שמישהו אחר יעשה את זה".

ומה אמא אמרה על גוגל?

בנקודה זו סווישר לא התאפקה, ושאלה את השניים כיצד הצליחו לדחות את ההצעות לרכישת החברות שלהם. "גוגל הציעה 6 מיליארד דולר עבור גרופון", פנתה למייסון, "איך דחית את זה? על מה לכל הרוחות חשבת? מה אמא שלך אמרה?". מייסון השיב בדיפלומטיות: "אני לא יכול להתייחס למו"מ עם גוגל. אני פשוט לא יכול לענות על זה. יש לי מזל שיש לי שותפים טובים ומשקיעים טובים". קרואולי הוסיף: "לא הרגשנו לחץ ולא הרגשנו שטעינו. נכון, תמיד נזכור אותם, ואולי יום אחד נתחרט".

לגבי התוכניות לעתיד, מייסון סיפר: "אנחנו רוצים לעשות לשווקים המקומיים את מה שאמזון וחברות אחרות עשו למוצרים. אם נצליח, זה רק חלק קטן ממה שנוכל להיות. זה לא יהיה קל, אבל אני רוצה להפוך לחברה שהילד שלי לא יכול לדמיין את העולם בלעדיה. כולם רוצים את זה. ב-2011 אני מאמין שגרופון תהפוך לחברה הרבה יותר טכנולוגית וחברתית, לעומת החברה העסקית-מסחרית שהיינו עד היום".

לדברי קרואולי, "יש לנו הזדמנות לעשות את החיים של אנשים מעט יותר מעניינים. מסקרן אותנו לשחק בזה. ויש גם חיבור ליישומים שמיוצרים על ידי צדדים שלישיים: פתאום נוצרת פלטפורמה ואנחנו מדברים עם סטארט-אפים אחרים".

ומה עם העיתונים שאתם לוקחים להם את העסקים, שאלה סווישר את מייסון. לדבריו, "ממה שראינו מחברות שניסו לעשות העתקים לגרופון, מתברר שהם עשו את זה רע, ופנו בעיקר למפרסמים - ולא למה שהלקוחות רוצים. קל להעתיק את העיקרון של גרופון, אבל הרבה יותר קשה להביא את הביצועים של החברה בפועל".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו