בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"כמו שאי אפשר בלי פייסבוק, לא נוכל בלי מציאות מוגברת"

למנכ"לים שהשתתפו בפאנל בנושא מציאות מוגברת עדיין לא ברור איך יממנו את פיתוח הטכנולוגיה החדשנית - ומה יהיו השימושים שלה

תגובות

מינכן

>> מציאות מוגברת (Augmented Reality) היא הדבר הבא - לפחות אם תשאלו את משתתפי הפאנל בנושא בכנס DLD. "אנחנו מאמינים שמציאות מוגברת עומדת להיות השוק החדש להמונים. כמו שאתם לא יכולים היום בלי פייסבוק, לא תוכלו בלי מציאות מוגברת. כמו שבעבר חשבו שהמחשב הענק שמילא חדר לא יוכל להשפיע על חיינו, וכיום הוא נמצא בדלת בחדר המלון, ככה יהיה עם מכונות שקוראות את גלי המוח שלנו", אמר מרטן לנס-פיצג'רלד, מייסד חברת לאייר.

לדברי לנס-פיצג'רלד, "לפני שלוש שנים היה לנו חזון. רצינו לראות איך אפשר לייצר את היכולת של המכונה לראות דברים בצורה אוטומטית, ולפתור משימות לצרכן לפי מה שהיא רואה. אחרי שנה וחצי של פעילות, אנחנו רואים שצריך להפוך את החוויה הזאת לדמוקרטית יותר. באמצעות קוד פשוט נאפשר לאנשים להוסיף בעצמם מציאות מוגברת.

"יש לנו סמארטפון אנדרואיד או אייפון שיכול לזהות מה עומד מול המצלמה. אם אצלם את החבר שלי, לא יהיה נחמד שהסמארטפון שלי יגיד לי מי האדם שניצב מולי? כשהתמונה תישלח לפייסבוק כבר יהיה כתוב מי מצולם בה, ואז נוכל לקבל גם הרבה אינפורמציה מפייסבוק וטוויטר על האדם המצולם", אמר לנס-פיצ'גרלד.

לוראן גיל, נשיא ומנכ"ל Viewdle, סיפר: "הסטארט-אפ שלנו נולד במזרח אירופה ועובדים אצלנו מדענים. אחד מהם היה מתכנן של חלקים גרעיניים ללוויינים".

פיטר מאייר, ממייסדי Metaio, הרחיב בניסיון להראות כיצד הטכנולוגיה עובדת כבר היום. "החזון שלנו הוא לעשות מהפכה בדרך שבה אנשים משתמשים בטכנולוגיה וחווים אותה. מה שמאפשר קפיצת מדרגה זו העובדה שהטכנולוגיה הבשילה. מציאות מוגברת היא לא אפליקציה, היא מהפכה בדרך שבה אנחנו מציגים דברים".

לדברי מאייר, היישומים המסחריים של הטכנולוגיה נרחבים. "אנחנו רואים את המסה העיקרית סביב תחום הקניות. עשינו פעילות גדולה בנושא - לצרכנים קל יותר לדמיין את הרכישה כאשר הם רואים את המוצר. תוכל, למשל, לחבר את הסמארטפון שלך למודעה ולראות איפה אפשר לרכוש את המוצר, ואיך הרכב נוסע אל מקום המכירה".

אבל למרות ההתרגשות הרבה וגלי הצחוק שעלו כאשר הדגים סטנלי יאנג מ-NeuroSky את קורא גלי המוח, המעיד על מצב הרוח שלו (אדום ומשדר הרבה לחץ, אם תהיתם), איש מהנשאלים לא הצליח להסביר מאיפה יגיע הכסף לתעשייה המתפתחת ולמה בכלל יש בה צורך.

המודלים היחידים שהציעו המשתתפים בפאנל הן כרגיל מסחריים, או במלים אחרות, פרסומות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו