בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סמנכ"ל רשות המסים: "שוק הרכב אינו תחרותי ונשלט על ידי יבואנים בלעדיים"

תגובות

>> "שוק הרכב אינו תחרותי ונשלט על ידי יבואנים בלעדיים וציי רכב. הלקוח מממן את חברות הליסינג בסבסוד צולב", אמר אתמול ערן יעקב, סמנכ"ל רשות המסים, בכנס ענף הרכב של מוטו תקשורת, שנערך בתל אביב. "לכן", הוסיף, "לא בטוח שהסיבה למחירי הרכב הגבוהים היא רק שיעור המס הגבוה".

למס הגבוה יש גם יתרונות, לטענתו, כמו היכולת להעניק תמריצים על זיהום אוויר וציוד בטיחות. יעקב הציג נתונים שלפיהם רמת המינוע בישראל, בחישוב לפי יחס המכוניות ל-1,000 משקי בית, היא כ-800. רמה זו עולה על זאת של יפן, דנמרק והונגריה. עם זאת, יחס הכבישים למספר המכוניות הוא הגרוע ביותר במערב.

ההכנסות הקבועות מענף הרכב (מס קנייה ואגרות) ב-2010 הסתכמו ב-12.1 מיליארד שקל, וההכנסות מדלק והוצאות משתנות היה 15.8 מיליארד. לדברי יעקב, הנתונים הם המשך המגמה של מיסוי השימוש ברכב ולא הבעלות עליו. העלייה במחיר הדלק נובעת, לדבריו, בעיקר מעלייתו של מחיר הנפט, ולא מייקור הבלו ב-20 אגורות. המיסוי הירוק הוצג על ידי יעקב כרפורמה מוצלחת, שהורידה במידה ניכרת את היקף הפליטות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו