בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"לא צריך יותר את אריק שמידט כמבוגר אחראי"

"התנהלנו כחברה עם שלושה ראשים", התייחסה סגנית נשיא גוגל להחלפת המנכ"ל הוותיק. לדבריה, ענקית האינטרנט עוברת שינוי תרבותי: "יש אצלנו הרבה יותר שיתוף"

תגובות

כנס DLD

מינכן

>> מריסה מאייר, סגנית נשיא גוגל לענייני חיפוש וחוויית משתמש, התייחסה בכנס DLD לחילופי התפקידים בגוגל. לדבריה, "כבר הרבה זמן גוגל נוהלה כחברה שיש לה שלושה ראשים. בסך הכל עשו שינוי בתפקידים. אריק שמידט יהיה היו"ר עכשיו. אנחנו מאוד נרגשים לקראת זה. יהיה לנו מנהיג חדש. שוכחים שלארי היה המנכ"ל במשך שלוש שנים. פשוט לא צריך יותר את אריק כמבוגר אחראי. ללארי תמיד היתה תשוקה למוצרים ולחדשנות, ואני חושבת שזה אומר משהו על העתיד".

מאייר אמרה את הדברים בפאנל "חדשנות פתוחה", בו התקיים דיון על האופן שבו ייווצרו רעיונות וחדשנות בעולם הדיגיטלי. "המהות של גוגל היתה תמיד להתמקד בצרכנים. אנחנו בעיקר רוצים שלכולם תהיה היכולת לחדש", אמרה.

לדברי מאייר, "אנחנו מאמינים שרעיונות מגיעים מכל מקום, וחשוב לנו לגשת ללקוחות ולענות על הבקשות שלהם. אפשר כיום להתקשר דרך ג'ימייל. אלה רעיונות שהגיעו מלקוחות. לכל אדם יש דרך אחרת להשתמש בגוגל, מכיוון שאנחנו מייצרים מערכת פתוחה שמאפשרת להיכנס. כשגוגל היתה בת 10, הצענו 10 מיליון דולר לפיתוח רעיונות מבחוץ. אנחנו מאפשרים לפתח מוצרים לאנדרואיד ולכרום".

מאייר התייחסה למדיניות ה-80/20 המפורסמת של החברה, לפי 20% מזמנם של העובדים יוקדש לפיתוח פרויקטים עצמאיים. "כשאומרים אצלנו שלמפתחים יש 20% מהזמן לפתח דברים שלהם זה הופך ל-120%, כי יש להם 100% משרה ואז הם עושים עוד 20%", הודתה. "אנחנו מנסים שזה יהיה 50%-50%, כי הרבה מהרעיונות החדשים שלנו מגיעים מזה.

"אנחנו חושבים שלעבוד בשביל מוצר שאתה המצאת זה סוג של גמול, אבל אנחנו בעולם תחרותי, שבו אנשים יכולים לפתוח חברה משלהם ולפתח את המוצר. לכן אנחנו מאפשרים להם לפתח, ומבטיחים שאנחנו נותנים להם תשתית שהם לא יכולים לקבל במקום אחר. כמו כן יש פרסים שאנחנו מחלקים".

מאייר הוסיפה כי החברה עוברת שינוי תרבותי. "יש היום הרבה יותר שיתוף. היינו בתרבות שבה היה רעיון והיית שומר עליו ומגן עליו, מראה אותו בסודיות. כיום יש יותר 'מזרקות של רעיונות': אתה זורק רעיון ונותן לאחרים לפתח אותו. אם אתה יזם, אתה חושב על הרעיון הבא ומישהו אחר מפתח את הרעיון שלך".

בת' קומסטוק, סגנית נשיא בכירה ומנהלת השיווק ב-GE, אמרה בפאנל כי "אנחנו לא החברה הראשונה שנכנסה לחדשנות פתוחה. יש שיאמרו שנכנסנו לזה באיחור. במרכז הפעילות עומדת ההבנה שאין לנו תשובות לכל, בעיקר בתחומי האנרגיה החלופית. עבדנו עם הרבה שותפים עוד לפני שהחלטנו לפתוח את האפשרות לכולם לעבוד אתנו. גייסנו כסף מממשלות, הקמנו מערך מקוון שהזמין אנשים להביא רעיונות בתחום האנרגיה, וקיבלנו אלפי רעיונות עסקיים מ-150 מדינות שונות".

לדברי קומסטוק, "בנובמבר עברנו לשלב של גיוס כסף, ונתנו לסטארט-אפים כסף בכדי לפתח. עכשיו אנחנו חוקרים את האופן שבו אנחנו צריכים ללוות את החברות. יש לנו המון מדענים. אנחנו עובדים עם אוניברסיטאות. ייקח לנו חודשים לעבור על כל הרעיונות ששלחו לנו. זאת מחויבות גדולה", אמרה קומסטוק.

קומסטוק סיפרה כי "אנחנו מתמודדים כל הזמן עם אנשים שהציעו לנו רעיונות שאינם מספיק בשלים בשבילנו. אנחנו מנסים להעביר את הרעיונות האלה לממשלות. אנחנו עדיין מנסים לפתור שאלות שעולות, למשל אם יש צורך להתמקד במדינות לפתרונות ספציפיים - רעיון לסין, רעיון להודו".

המעצב ג'ין מרטין מ-Biomega/KiBiSi אמר כי "אנשים מאמינים שהכי כדאי להיות ראשונים. אבל לפעמים זה דווקא לא נכון, כי אתה מבזבז עשר שנים בהסברים שעדיף לנסוע ברכב במקום לרכב על סוסים. אני חושב שבעתיד יהיו לנו הרבה מעבדות בנוסח MIT, שיאפשרו לאנשים להשתתף בפיתוח מוצרים.

"צריך לקחת בחשבון שהתחרות מול סין רק תגבר. יש חשיבות גם לאחריות שלנו בנושא ההתחממות הגלובלית. זה לא ממש נבון לשנע מוצרים מסין, ולכן אנחנו עוברים לעולם שבו ייצרו מוצרים קרוב לבית. אולי ממש בבית".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו