בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נמוכה מים המלח

לסובארו XV יש מרווח גחון מגוחך, אבל כיול מתלים נהדר | כתב הרכב מצא סובארו אמיתית

תגובות

חלון חסר מסגרת. טריקת הדלת חלולה. מכסה המנוע נמוך ומתוכו בוקע זמזום מנוע הבוקסר. למה אני אוהב סובארו? בגלל הפשטות, חוסר היומרה, הביצוע הנקי. סובארו היא לוחם הקארטה של תעשיית הרכב.

כבר לא.

תסתכלו על B4 החדשה. מכונית שומנית, בורגנית, פוזלת לארה"ב. הצורה מתבטאת גם בתוכן: B4 של היום פחות חדה וספורטיבית מ-B4 של פעם. תראו את פורסטר הנוכחית לעומת הקודמת. החדש - ג'יפון מודרני שחצן כמו כולם, והישן - סטיישן צנוע ותכליתי.

כנראה שלא היתה להם ברירה. כנראה שהם נכנעו לדרישות השוק. השוק רוצה מכוניות בומבסטיות. השוק רוצה - והשוק יקבל.

ועכשיו מופיע יצור חדש, סובארו XV. בסובארו טוענים שזו גרסת הקרוסאובר - יעני, רכב פנאי - של סובארו B3. הכוונה ברורה - להיכנס לנישה של סקודה יטי, ניסאן ג'וק וכו'.

המכונית מדוגמת בפלסטיקה שחורה קרבית סביב בתי הגלגלים ולאורך הגחון. יש לה מסילות גגון אה-לה ג'יפ וספוילר עליון אחורי שמקנה לה פרופיל שונה במקצת.

המחיר הוא 144 אלף שקל לגרסה האוטומטית. יקר יותר מ-B3, אבל גם האבזור משופר - חלון שמש בגג, בקרת שיוט, שליטה על מערכת השמע מההגה, מושבי ספורט, בלוטות' מקורי, פנסי ערפל, חישוקים קלים, כניסות USB ו-AUX למערכת השמע.

ואותי מעניין משהו אחר: האם XV היא סובארו כמו של פעם, כמו שאני אוהב? ואולי סתם רכב נישה-פוזה?

לא יודעת לעוף

מטפס לירושלים בכביש המחסומים והחומות. ל-XV יש מנוע 2.0 ליטרים, 150 כ"ס. אלא שמדובר בסוסים של סובארו - שהם, מה לעשות, קצת פחות מסוסים של טויוטה ושל אחרים. המכונית הזאת, סובארו XV, לא יודעת לעוף.

מירושלים אני מתכנן גיחה למדבר יהודה. התכנון נשאר בראש שלי. סובארו XV היא לא סובארו פורסטר. תסתכלו על מרווח הגחון: המכונית הזאת מלחכת אספלט. נמוכה יותר מים המלח. עם כל הכבוד ל-4X4 המפואר של סובארו, עם מרווח גחון כזה אי אפשר להגיע רחוק.

באוסטרליה ובעוד כמה שווקים היא נמכרת עם עוד שלושה ס"מ מתחת לשמלת הפלסטיק. בישראל היא נמכרת גם בגרסה ידנית עם הילוכי כוח ודיפרנציאל מוגבל החלקה, אלא שגם הגרסה הזאת נמוכה.

מה נשאר לנו? B3 בתחפושת של רכב פנאי? כמה מאכזב.

אבל במהלך הטיסה בחזרה לארצות השפלה - בירידות היא מהירה יותר - אני מוצא שלמכונית הזאת יש כיול מתלים נהדר. היא מאוזנת, קלה לשליטה, ונענית בשמחה לכל משובות הנהג. זה הושג בזכות מוט מייצב אחורי עבה יותר בהשוואה לזה של B3 והגברה של השיכוך בבולמי הזעזועים מלפנים ומאחור. ומה שאותי מעניין הוא שסובארו XV היא מכונית שמזמינה התחרעות. בדיוק כמו סובארו אמיתית.

בעד: מתלים, התנהגות כביש, אופי.

נגד: מרווח גחון, לא רכב שטח.

שורה תחתונה: יש בה משהו.



סובארו XV. האם היא סתם רכב נישה-פוזה?



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו