בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הכנסות אלקטרה צריכה צפויות לגדול ב-250 מיליון שקל

נוסף על רכישת 50% מהזכויות מהמותג דייקין, קבלת זיכיון להפצת מוצרי ווירלפול והשקת רשת מחשבים, החברה מתכננת להיכנס לתחום המים המטוהרים שבו שולטת תמי 4

תגובות

>> פחות מחודשיים לאחר שהשלימה את הנפקת מניותיה בבורסת תל אביב לפי שווי של 1.15 מיליארד שקל אחרי הכסף, פתחה אלקטרה צריכה את 2011 בסדרת מהלכים עסקיים; מהלכים אלה עתידים להגדיל את הכנסות החברה במאות מיליוני שקלים ולתרום לגידול של עשרות מיליוני שקלים ברווחיות הגולמית והתפעולית.

מדובר בשלושה מהלכים שאותם מוביל המנכ"ל יקי ודמני. המהלך הראשון כולל רכישה של 50% מזכויות המותג של מערכות וציוד מיזוג אוויר דייקין (Daikin) בישראל ב-8.5-10 מיליון שקל עם אופציה להגדלת האחזקה. המהלך השני כולל קבלת זיכיון להפצת מוצרי חשמל "לבנים" של המותג ווירלפול (Whirlpool) בישראל, והשלישי - השקת רשת מחשבים בשם אלקטרה מחשבים. תחום נוסף שאליו החברה מתכננת להיכנס הוא המים המסוננים שהיקפו נאמד ביותר ממיליארד שקל ונשלט ברובו (כ-90%) על ידי תמי 4 שבשליטת שטראוס.

מהלכים אלה צפויים להגדיל את הכנסותיה של אלקטרה צריכה, הנמצאת בשליטת אלקו החזקות של משפחת זלקינד, ב-250-300 מיליון שקל מדי שנה; מדובר בתוספת של 10%-12% לעומת ההכנסות הנוכחיות, מה שיוביל להגדלת הרווח הגולמי והתפעולי של החברה בכמה עשרות מיליוני שקלים, ישפר את שיעורי הרווחיות הודות למוצרי ווירלפול ולפעילות המים ויגוון את תחומי פעילותה באופן שמגדיל את אלמנט פיזור הסיכונים.

המהלך המשמעותי ביותר הוא עסקת דייקין, המוכר ב-10 מיליארד דולר בשנה ברחבי העולם; דייקין מעורבת בפרויקטים גדולים, כגון אספקת מערכות מיזוג אוויר לכפרים אולימפיים. הכנסות המותג בישראל מוערכות ב-120 מיליון שקל, והמותגים העיקריים הם מיצובישי (30%), LG (20%) ודייקין (כ-18%).

שוק מיזוג האוויר צומח בכ-20% בשנה. אם אלקטרה צריכה תשכיל להגדיל את נתח השוק שלה, לא מן הנמנע שעסקה זו תגדיל את ההכנסותיה ב-30 מיליון שקל בשנה. עד כה פעלה אלקטרה צריכה בתחום זה באמצעות המותג אלקו וללא נוכחות מסיבית.

אלקטרה צריכה הודיעה החודש כי היא קיבלה זיכיון להפצת מוצרי המותג ווירלפול בישראל, היצרנית הגדולה בעולם של מוצרי חשמל "לבנים", עם היקף מכירות שנתי שנע סביב 18 מיליארד דולר. מכירות ווירלפול בישראל, שפעלה עד כה באמצעות קרדן סחר, מוערכות בענף בכ-50 מיליון שקל בשנה.

שיווק ווירלפול יאפשר לאלקטרה צריכה לבסס את המותג כאחד המותגים המובילים בישראל בתחום מוצרי החשמל הלבנים. בכך תכסה אלקטרה צריכה על המחסור שהיה לה, לפי דברי המתחרים, בפלח שוק זה. המהלך עשוי לשפר את הרווחיות הגולמית של המוצרים הלבנים מ-23%-25% ליותר מ-30%, ולהגדיל את הכנסותיה של אלקטרה צריכה ב-50-100 מיליון שקל. יצוין כי מהלך זה לא יהיה כרוך בעלויות כלשהן מצידה של אלקטרה צריכה.

צמיחה אורגנית בתחום המחשבים

לאחר שלא השלימו את רכישת רשת אייבורי, החליטו באלקטרה צריכה לפתח את פעילות המחשבים באמצעות צמיחה אורגנית. החברה פתחה לאחרונה שתי חנויות בתל אביב ובראשון לציון ומתכננת לפתוח עשרה סניפים נוספים עד סוף 2011.

לפי הערכות בענף המחשבים, רשתות כמו KSP ואייבורי מייצרות הכנסות שנתיות של כ-250-300 מיליון שקל. בהנחה שכל חנות חדשה של אלקטרה צריכה מסוגלת להניב, לפי נתוני המתחרות, הכנסות של כ-10 מיליון שקל, אלקטרה צריכה תיהנה מתוספת הכנסות שנתיות של לפחות 100 מיליון שקל.

מנוע צמיחה נוסף שבו רואים באלקטרה צריכה פוטנציאל הוא תחום המים. בהתחשב בהכנסות הנוכחיות של שוק המים המטוהרים (להבדיל מתחום המכלים והבקבוקים) הנאמדות בכ-450-500 מיליון שקל, ניתן להניח שבשנה-שנתיים הראשונות של הפעילות החברה מסוגלת לתפוס נתח של 10% מהשוק ולהגדיל את הכנסותיה בכ-50 מיליון שקל בשנה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו