בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בטפסים נפלה טעות, וסיטרואן תיאלץ להפסיק למכור את C1

תגובות

<<משרד התחבורה החליט למשוך את האישור לשיווקה בישראל של המכונית הקטנה של סיטרואן, C1. הסיבה לכך היא טעות שנפלה במסמכי התקינה של המכונית.

C1 הושקה באירופה ב-2005, יחד עם טויוטה אייגו ופיז'ו 107 שפותחו יחד, ומכוניות אלה עמדו בכל התקינה האירופית המתאימה, הנהוגה גם בישראל. ב-2010 נוסף סעיף חדש לתקינה, לשיפור הגנה על הולכי רגל במקרה דריסה. סעיף זה חל על כל הדגמים ששיווקם החל בישראל החל בשנה זו, אך לא על דגמים ששיווקם נמשך משנים קודמות.

בדוד לובינסקי, היבואנית, הסבירו כי עקב "אי הבנה של היצרן, נפלה טעות במילוי הטפסים הרלוונטיים". משרד התחבורה, שבדק את הטפסים, אישר את המכירה. אז פנתה למשרד גם יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, וביקשה לייבא את האייגו המקבילה. אחרי שהתברר שאין לה תקינה מתאימה, החליטו במשרד התחבורה להפסיק גם את היבוא של סיטרואן C1. לובינסקי הורשתה למכור בישראל רק את 300 המכוניות שהוזמנו.

שני היבואנים זועמים על משרד התחבורה, שלא מאפשר יבוא של מכוניות הנמכרות כחוק באירופה. לטענתם, משרד התחבורה מחיל את התקינה לפי תחילת השיווק בישראל ולא לפי הצגת הדגם. כך, מכוניות רבות שהגיעו לישראל לפני 2009 לא עומדות בתקן המעודכן, אך ממשיכות להימכר כאן כי שיווקן החל לפני החלתו.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "במהלך שנת 2010 קיבלה חברת לובינסקי רישיון לייבא כלי רכב מתוצר סיטרואן C1 לישראל. רישיון הייבוא ניתן לחברה על סמך מסמכים שהוגשו למשרד התחבורה ובהם הצהרת היצרן, כי הרכב עומד בדרישות החובה בהתאם לתקנות. בבדיקה שבוצעה באגף הרכב התברר כי הרכב אינו עומד בכל דרישות החובה ולכן לא היה מקום להעניק לחברה רישיון לייבוא הרכב לישראל".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו