בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הייקור הריאלי בדלק בעשור האחרון: 34%

תגובות

>> העלייה האחרונה במחירי הדלק, למחיר שיא של 7.26 שקלים, הופכת את הדלק להוצאה הכבדה ביותר על אחזקת מכונית - כך עולה מנתונים של מכון חשב, העוסק בחישובי עלויות האחזקה של מכוניות. בעשר השנים האחרונות עלה מחיר הדלק ריאלית ב-34% (ונומינלית ב-67%).

עד כה היה מרכיב אובדן הערך של המכונית ההוצאה הכבדה ביותר למחזיקי מכוניות מכונית מאבדת מערכה עם השנים ונמכרת כמשומשת במחיר נמוך משמעותית מזה שבו נקנתה). אם ב-2001 היה הדלק אחראי רק 24% מההוצאות השנתיות על רכב, כיום הוא תופס של 32%.

על פי מכון חשב, המתמחה בתחשיבי עלויות אחזקה לרכב, ב-2001 עלה הדלק לנהג הנוסע מעט (כ-15 אלף ק"מ) במשפחתית עם מנוע 1.6 ליטר 6,149 שקל בשנה, ואילו כיום תהיה העלות לנהג כזה 10,273 שקל בשנה. אובדן הערך של מכונית דומה יהיה כיום 10,024 שקל בשנה, לעומת 7,146 שקל לפני עשור - כלומר, סכומי אובדן הערך עלו ב-10.7% תוך עשור, לעומת 33% על הדלק.

עלות תיקוני הרכב עלתה מ-4,091 שקל ל-4,323 שקל ועלות הביטוח המקיף קפצה מ-3,155 שקל ל-4,335 שקל.

ברשות המסים אמרו בשבוע שעברה כי דלק הוא מעין מס שימוש ברכב, כך שמי שנוסע יותר ולכן מזהם יותר ומשתמש יותר בתשתיות הכבישים - משלם יותר.

עם זאת, העלייה במס על הדלק לא לוותה בירידה במסי הקנייה על מכוניות, ולכן הצרכנים משלמים פעמיים - על עצם אחזקת המכונית ועל השימוש בה. יתרה מכן, המשתמשים הגדולים ביותר בדלק - נהגים עם רכב מהעבודה - לא משלמים על הדלק באופן קבוע, ולכן הם אדישים לעליית המחירים.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו