בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הכישלון הדיגיטלי של מרדוק: ניוז קורפ שוקלת למכור את מייספייס

חברת המדיה נהנתה מהתאוששות בתחום הפרסום והטלוויזיה, אך צברה הפסדים בתחום האינטרנט - 156 מיליון דולר ברבעון הרביעי ב-2010

תגובות

>> ענקית המדיה ניוז קורפ, שבשליטת המיליארדר רופרט מרדוק, דיווחה שלשום לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על עלייה של יותר מ-100% ברווחיה ברבעון הרביעי של 2010, בעקבות עלייה חדה במספר מנויי הטלוויזיה של החברה ועלייה במכירות שטחי הפרסום בערוצים שבבעלותה.

החברה הודיעה גם כי היא שוקלת למכור את מייספייס, לשעבר הרשת החברתית הגדולה בעולם. תחום האינטרנט המשיך להנחיל לניוז קורפ הפסדים עצומים, בניגוד חד למתחרות של מייספייס, כמו פייסבוק. ניוז קורפ מנסה למצוא נתיבים אחרים להתחרות בתחום, והשיקה ביום רביעי את העיתון הראשון בעולם המיועד לאייפד, מחשב הטאבלט של אפל. מנוי שנתי לעיתון, שנקרא "דה דיילי", יעלה 40 דולר.

ניוז קורפ, המחזיקה בבעלות על אולפני פוקס, העיתון "וול סטריט ג'ורנל" ועל רשת ערוצי הטלוויזיה פוקס, דיווחה על רווח רבעוני של 642 מיליון דולר לעומת רווח של 254 מיליון דולר בשנה שעברה, ויותר מתחזיות אנליסטים. הכנסותיה של החברה נותרו ללא שינוי במהלך הרבעון - 8.76 מיליארד דולר - לעומת תחזיות אנליסטים להכנסות של 8.72 מיליארד דולר.

רווחיה של חטיבת הטלוויזיה של ניוז קורפ זינקו פי 5 במהלך הרבעון ל-151 מיליון דולר, בשל עלייה בהכנסות הפרסום במשחקי ליגת הפוטבול האמריקאית (NFL) ועל רקע עלייה של 22% ברווחיהם התפעוליים של ערוצי הכבלים שבבעלות ניוז קורפ.

החטיבה הכוללת את מייספייס, שאותה רכשה ניוז קורפ ב-2005 תמורת 580 מיליון דולר, רשמה הפסד תפעולי של 156 מיליון דולר במהלך הרבעון לעומת הפסדים של 125 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. צ'ייס קארי, הסמנכ"ל התפעולי של ניוז קורפ, אמר בשיחת ועידה עם אנליסטים ומשקיעים לאחר פרסום הדו"חות, כי החברה שוקלת למכור את מייספייס, או להתפצל ממנה.

"כעת, כשמייספייס עברה להתמקדות בתכנים, אנו מאמינים שזה הזמן הנכון לשקול אפשרויות אסטרטגיות אחרות", אמר קארי, שציין כי החברה תגיע להחלטה בנוגע למייספייס כבר במחצית הראשונה של 2011. "ייתכן שנמכור את מייספייס, שנזמין משקיע חדש להצטרף ושנמשיך בארגון מחדש של החברה", הוסיף.

מייספייס, לשעבר הרשת החברתית הגדולה בעולם, סבלה מהפסדים בשנים האחרונות על רקע ירידה חדה בקצב הצמיחה שלה ובמספר המשתמשים, בעקבות תחרות חזקה מצדה של פייסבוק. מוקדם יותר החודש הודיעה מייספייס כי תפטר מחצית מעובדיה, זמן קצר לאחר שהודיעה כי תיהפך מרשת חברתית לפלטפורמת מדיה ובידור, במטרה לשפר את מצבה.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו