בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הסופר אנג'לים של עמק הסיליקון מגלים את ישראל

עד היום יזמים ישראלים שרצו לגייס עשו זאת באמצעות קרנות הון סיכון ואנג'לים ישראלים או קרנות זרות ששיתפו איתם פעולה. ההשקעה של הסופר אנג'לים רון קונואוויי וכריס דיקסון בסטארט-אפ בילגארד מהרצליה פיתוח עשויה לסמן על שינוי מגמה

תגובות

>> הסופר אנג'לים של עמק הסיליקון מתחילים להשקיע בישראל. חברת הסטארט-אפ הישראלית בילגארד (BillGuard) השלימה בשבוע שעבר סבב גיוס הון ראשון בהיקף של 3 מיליון דולר מקרן בסמר, לצד כמה מהאנג'לים האמריקאיים הבולטים ביותר בסצינת הסטארט-אפים של עמק הסיליקון - רון קונואוויי, כריס דיקסון והווארד לינדזון.

קרן נוספת שהשקיעה בחברה היא IA Ventures מניו יורק. אליהם הצטרף גם היזם הסדרתי ירון גלאי - היזם של קוויגו, שנמכרה ל-AOL ב-363 מיליון דולר, והיזם של הסטארט-אפ אאוטבריין. ככל הידוע, זוהי השקעה ראשונה של סופר אנג'לים אמריקאיים בחברת סטארט-אפ שמשרדיה ממקומים בישראל.

קונואוויי נחשב ל"יוסי ורדי של עמק הסילקון". בעבר השקיע בגוגל, פייפאל, פורסקוור, יאמר ובעשרות חברות אינטרנט אמריקאיות. ב-2008 הוא נבחר על ידי מגזין "פורבס" למקום השישי ברשימת המידאס של משקיעי הון סיכון. הוא גם אחד המשקיעים בחממה הטכנולוגית Y combinator; כריס דיקסון הוא המייסד והמנכ"ל של חברת Hunch ואנג'ל סדרתי. בעבר השקיע בסקייפ, טרייפליי, Hot Potato ואודקאסט - חברה שאינה ישראלית אבל היזם הוא הישראלי עדי סידמן. העיתון "ביזנס אינסיידר" הכתיר אותו כאנג'ל מספר אחת בעולם ל-2010, כש-100% מהחברות שבהן השקיע נמכרו או יצאו להנפקה עד כה.

יזמים ישראלים לרוב מגייסים ממשקיעים ישראלים. בעיקר מקרנות ההון סיכון הישראליות, אנג'לים ישראלים וקרנות הון סיכון זרות שפעילות בישראל. מיעוטן מצליחות לקבל השקעה מקרן זרה, ללא סינדיקציה עם קרנות ישראליות, כמו למשל חברת eToro שגייסה 8.3 מיליון דולר מקרן ספארק קפיטל מבוסטון. ואולם לצד אנג'לים ישראלים דומיננטים כמו יוסי ורדי, זהר גילון, יניב גולן, יאיר גולדפינגר, גיגי לוי וגיא גמזו, קיימת סצנה שוקקת חיים של אנג'לים אמריקאים כמו קונואוויי, דיקסון, ריד הופמן, פיטר ת'יל ומארק אנדרסן - המכונים סופר אנג'לים, שכמעט לא משקיעים ביזמים ישראלים. בעוד שקרנות ההון סיכון האמריקאיות ברחוב סנד היל רוד בקליפורניה (המקבילה האמריקאית לרחוב המנופים בהרצליה פיתוח) החלו בשנים האחרונות להיפתח להשקעה בחברות ישראליות, האנג'לים האמריקאים עדיין לא נפתחו למשחק ההשקעות הגלובלי.

האם בכוחם של היזמים הישראלים לשנות את המצב? ירון סמיד - יזם סדרתי ממקימי בילגארד, המייסד של קבוצת האנג'לים טק אביב שגדל בארה"ב ומכיר היטב את סצנת הסטארט-אפים האמריקאית - משוכנע שזה אפשרי. "כולם, כולל יזמים ישראלים, יכולים להגיע לסופר אנג'לים בארה"ב, אתה רק צריך להגיע למישהו שהם סומכים עליו. הם משקיעים כמעט לחלוטין על בסיס הפניות אישיות. במקרה של רון קונואוויי זה 100% מהמקרים. זאת הסיבה שהקמנו את קבוצת האנג'לים טק-אביב - כדי לרתום את הניסיון הקיבוצי ורשת הקשרים של היזמים הישראלים בכל מקום, כך שיזם ישראלי יוכל להגיע ליזם אחר בעמק הסיליקון או בניו יורק ודרכו להכיר את האנג'לים הטובים ביותר". לדבריו, צריך סיפור גדול וקבוצה כדי לבצע את הרעיון - וההפניות יגיעו. "יש כיום דור חדש בקרב היזמים הישראלים שהקימו ומכרו חברות בארה"ב והם מוכנים לעזור לדור הבא להצליח. הרבה מהאנג'לים האמריקאים אוהבים להשקיע ביחד, זה כמו אפקט דומינו".

חושפים הונאות באשראי

בילגארד נחשפת בפעם הראשונה לציבור הרחב. החברה הוקמה על ידי סמיד ורפאל אוזן, צעיר מבריק מיחידת 8200, מומחה לאבטחת מידע וכריית מידע. לפני כמה שבועות ביקרנו במשרדי החברה בהרצליה פיתוח, אז גם הראה לנו סמיד דמו קצר על החברה ומה היא עושה. באופן כללי, בילגארד פותרת כאב גדול של צרכנים אמריקאים המשתמשים בכרטיסי אשראי אמריקאיים שונים. החברה מתריעה בפניהם על חיובים בעייתים, טעויות בחיוב, הונאות או חיובים שלא היו מודעים להם. הבדיקה מתבצעת באמצעות חוכמת המונים, מה שמכונה CrowdSource, כלומר כל החיובים הבעייתיים מוצפים לשרת של בילגארד וכל משתמש שיש לו חשבון מקבל עדכון על חיוב מצד גורם בעייתי. "הרעיון לחברה נולד מכך שחבר שלי ממרילנד אמר לי שיש לו משהו לא הגיוני בחיוב של כרטיסי אשראי. הוא אמנם טיפוס שבודק ברשת את החיובים של כרטיסי האשראי, אבל רוב הציבור האמריקאי לא בודק. רק 10% בודקים. בדקתי גם בכרטיסי האשראי שלי והתברר שהחבר הזה צדק, שמדובר בהונאה. זה הוביל לרעיון לחברה. הרעיון הוא לנצל את חוכמת ההמונים של אנשים בחיובי כרטיסי האשראי. בדרך כלל פרטי החיובים בתדפיסים לא ברורים ולא מובנים. בעתיד אנחנו מתכננים לבדוק גם חיובים שגויים של חברות סלולר".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו