גידול של 10% בפרסום למגזר החרדי ב-2010
>> ב-2010 נרשם גידול של כ-10% בהיקף הפרסום למגזר הדתי-חרדי בישראל - כך נמסר מחברת יפעת בקרת פרסום. בין היתר נרשם הגידול בשל עלייה בהיקף הפרסום של החברות אסם, יוניליוור וסנו, וכן של הוצאות הספרים במגזר.
הקטגוריה המובילה בהיקף הפרסום במגזר היא הוצאות הספרים. לפי נתוני יפעת היקף הפרסום בקטגוריה הגיע ל-11.4 מיליון שקל ב-2010 - גידול של 50% לעומת 2009. שתי המפרסמות המובילות במגזר הן שתי הוצאות הספרים הגדולות במגזר - אור החיים ופלדהיים. עם זאת, חלק ניכר מהפרסום בענף נעשה באמצעות הסכמים בין העיתונים למפרסמים, ללא תשלום כספי.
סל הקניות של משפחה חרדית, שמבוסס על מזון ומוצרי צריכה, משתקף גם בטבלת המפרסמים המובילים: יוניליוור וסנו מדורגת במקום שלישי עם 4 מיליון שקל כל אחת וגידול של 15% ו-17% בהתאמה בהיקף הפרסום. אחריהן מדורגת קבוצת אסם עם 3.5 מיליון שקל - גידול של 31% לעומת 2009.
גם הקרב בין רשתות השיווק חזר להשפיע על טבלת המפרסמים המובילים. שופרסל, שפועלת במגזר עם רשת יש, מדורגת במקום שמיני בזכות פרסום בהיקף של 2.8 מיליון שקל ב-2010, ורבוע כחול עם רשת שפע שוק מדורגת במקום עשירי עם 2.3 מיליון שקל - גידול של 8% לעומת השנה שעברה. "קטגוריית רשתות השיווק תחרותית מאוד ולראייה התגרה ההמונית שאף הסתיימה ביריות בין עובדי רמי לוי לבין עובדי מחסני מזון אושר עד לפני כמה שבועות", מסביר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.
משרד הפרסום המוביל, בולטון פוטנציאל, ממשיך להגדיל את הפער מהמשרדים שמדורגים אחריו. המשרד העצמאי (שאינו שייך לאף משרד פרסום גדול), שמפרסם בין השאר את ספרי אור החיים, קבוצת שטראוס ויש של שופרסל, רשם גידול של 5% ופירסם בהיקף של 23 מיליון שקל.


תגובות
דלג על התגובותתודה!
תגובתך נקלטה בהצלחה, ותפורסם על פי מדיניות המערכת
באפשרותך לקבל התראה בדוא"ל כאשר תגובתך תאושר ותפורסם.
אנא המתינו……
תודה!
תגובתך נקלטה בהצלחה, ותפורסם על פי מדיניות המערכת
אירעה שגיאה בעת שליחת התגובה
אנא נסה שנית במועד מאוחר יותר