בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"אין סטנדרט של מערכי גיבוי למחשבים בתעשייה הישראלית"

לאחר כיבוי השריפה באיקאה הצליח צוות המחשוב לחלץ את שרתי המחשבים. מומחים: נתונים של חברות עלולים להימחק בשריפות

תגובות

>> אנשי צוות ה-IT של איקאה, כמו שאר עובדי החברה, צפו בוודאי בתדהמה בשריפה שהשתוללה במקום עבודתם. אך עם כיבוי השריפה, הם חזרו לעבוד - אנשי הצוות צעדו אל תוך המבנה השרוף, בליווי כבאים, כדי לחלץ ציוד מחשוב חיוני.

"הוצאנו שרתים חשובים מאוד, בעיקר מערכות שקשורות למשכורות ולמשאבי אנוש", אמרה עינר קפון-צבי, מנמ"ר (מנהל מערכות מידע) של איקאה. "חדר השרתים לא נשרף ברובו, מכיוון שהופעלו שם מערכות לכיבוי בגז. נוכל לדעת אם שרד מהם משהו רק בעוד 48 שעות. כרגע השרתים נשלחו למכון לשטיפה מיוחדת, כדי לנקות את החומרים שהצטברו עליהם במהלך השריפה".

לכניסה הפיסית של אנשי ה-IT לאתר השריפה ישנן, ככל הנראה, שתי סיבות עיקריות: באיקאה ייחסו חשיבות רבה לפעולת שיקום המערכות במהירות רבה ככל האפשר, ולשם כך נזקקו להתקנים פיסיים שנמצאו בחדר השרתים. "יש מערכות שמחייבות התקני רישוי פיסיים , אמרה קפון-צבי. בנוסף, חלק ממערכות השכר ומשאבי האנוש של איקאה לא גובו, כיוון שארכיטקטורת הרשת אינה מאפשרת זאת.

"כיום, אין סטנדרט של מערכי גיבוי בתעשייה הישראלית", אומר פיני כהן, ראש חברת הייעוץ STKI. על פי כהן, ישנם מערכי גיבוי שונים, שעלותם משתנה על פי איכות הגיבוי - מגיבוי המידע לקלטות, אחת לפרק זמן מסוים, ואחסונן באתר מרוחק; ועד רפליקציה מלאה של מידע מהאתר "החי" לאתר הגיבוי, ללא שהות או המתנה. "לעתים קרובות, ההחלטה על אופן הגיבוי והמערך שבו משתמשים, נעשית על ידי המנמ"ר, למרות שזה בתחום האחריות של מנהל הכספים שאמון על ניהול הסיכונים".

על החשיבות של מערך גיבוי מתאים ניתן ללמוד מדו"ח שפירסמה חברת האבטחה סימנטק. על פי הדו"ח, ארגונים גדולים חווים בממוצע ארבע השבתות מחשוב בשנה, כששריפות צוינו כאחד הגורמים העיקריים לעצירת הפעילות. מהדו"ח עולה עוד כי 44% מהנתונים הנשמרים בסביבות וירטואליות, אינם מגובים באופן סדיר, וכי 82% מהגיבויים מתבצעים רק פעם בשבוע או בתדירות נמוכה יותר.

באיקאה מתמקדים כעת בניסיונות להחזיר את המערכות החיוניות לאוויר. "אנחנו עושים כרגע הערכת מצב. ביממה האחרונה הוקמה מערכת למתן פיתרון לאנשי המטה ומערכת שירות לקוחות טלפונית", אמרה קפון-צבי.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו