בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מכירת האחזקה של המדינה בכביש 6 יוצאת לדרך

למדינה 49% ממניות הפרויקט, שיימכרו כמקשה אחת

תגובות

>> בתום חצי שנה של הכנות המדינה מוכרת את אחזקותיה בכביש חוצה ישראל (כביש 6). כפי שפורסם באחרונה ב-TheMarker, אגף החשב הכללי באוצר וחברת כביש חוצה ישראל יחלו בימים הקרובים ברוד שואו בקרב הגופים המוסדיים בשוק ההון שבו יוצג ההליך המורכב.

מדובר במימוש אופציה שמחזיקה המדינה, להחזיק 49% בפרויקט ולמכור אותם באופן מיידי כמקשה אחת לגופים מוסדיים. המכירה תבוצע בהליך תחרותי שבו יציעו הגופים המוסדיים הצעות לרכישת תעודות השתתפות בזכויות אלה. לבעלי הכביש הנוכחיים, קבוצת דרך ארץ, קיימת זכות סירוב ראשונה להצעת המכר.

דרך ארץ מוחזקת בידי חברת שיכון ובינוי (50%) וקבוצת מוסדיים (50%). לפי הערכות, המדינה מעוניינת למכור את האחזקה לפי שווי פרויקט של 1.8-2 מיליארד שקל ולהכניס לקופתה 600-800 מיליון שקל.

כביש חוצה ישראל הוא כביש אגרה המשתרע ממחלף עין תות בצפון ועד למחלף שורק בדרום (כעשרה מחלפים) לאורך 104 ק"מ. הזיכיון להפעלת הכביש נתון בידי דרך ארץ עד 2029.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו