בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

AOL רכשה את האפינגטון פוסט תמורת 315 מיליון דולר

צמיחה של 100% בהכנסות האפינגטון פוסט וקהל נאמן של 25 מיליון קוראים בחודש הפכו את אתר הבלוגים שהקימו אריאנה האפינגטון וקנת לרר לאחת מהצלחות התוכן הגדולות של האינטרנט בארה"ב. האפינגטון תמונה לעורכת התוכן הראשית של AOL

תגובות

>> AOL, חברת האינטרנט האמריקאית, רכשה את אתר הבלוגים המשפיע האפינגטון פוסט תמורת 315 מיליון דולר, מתוכם 300 מיליון דולר במזומן והשאר במניות. המייסדת והעורכת הראשית של האפינגטון פוסט, אריאנה האפיגנטון, תקבל את תפקיד העורכת הראשית של AOL, אתר תוכן ענקי ופופולרי בארה"ב.

המגעים בין AOL להאף-פוסט, כפי שמכונה הבלוג, התחילו בנובמבר 2010. מנכ"ל AOL טים ארמסטרונג הגיש הצעה רשמית בינואר, בעת שהאפינגטון היתה בוועידת דאבוס בשווייץ. העסקה הושלמה ביום ראשון בערב והוכרזה ביום שני בבוקר לפי שעון ישראל.

האפינגטון פוסט צפוי לרשום מכירות של 65 מיליון דולר השנה, כך שמחיר העסקה מייצג מכפיל מכירות של פי חמישה. מנכ"ל האפינגטון פוסט, אריק היפו, יעזוב את תפקידו, וכמוהו מנהל מכירות המודעות גרג קולמן.

האפינגטון פוסט, שהוקם ב-2005 בהשקעה של מיליון דולר בלבד, התפתח לאחד מאתרי החדשות הפופולריים בארה"ב. רכישתו על ידי AOL מהווה שידוך לא שגרתי בין שני כוחות מקוונים גדולים. זו הרכישה הגדולה ביותר של AOL מאז שהופרדה מטיים וורנר ב-2009. העסקה תאפשר ל-AOL להרחיב משמעותית את תחום הדיווח החדשותי והתוכן המקורי - תחומים שארמסטרונג רואה כחיוניים לבלימת ההידרדרות הממושכת של החברה.

מכירת האתר תניב רווח עצום למשקיעי האפינגטון פוסט ומחזיקי מניותיה והאופציות שלה. החברה גייסה 37 מיליון דולר מאנג'לים (משקיעים פרטיים מקורבים לחברה) כמו קנת לרר, שהוא בעל המניות הגדול ביותר ומייסד שותף של האתר; וקרנות הון סיכון כמו גרייקרופט פרטנרס, סופטבנק קפיטל ואוק אינווסטמנט פרטנרס.

האפינגטון פוסט מעסיקה יותר מ-200 אנשים - גידול של פי שלושה תוך שנים ספורות. AOL, לעומתה, פיטרה ב-2010 2,500 אנשים - כשליש מעובדיה. הכנסותיה ברבעון הרביעי ירדו ב-26% לעומת הרבעון המקביל ב-2009, שכן לקוחות שמנויים בשירותי אינטרנט בחיוג שלה נטשו. ההכנסות מפרסום ירדו ב-29%.

האפינגטון, מגישת תוכנית אירוח בכבלים, עורכת ופובליציסטית ידועה של השמאל, תהיה בעלת שליטה על כל התוכן המערכתי של AOL, בתפקיד נשיאה ועורכת ראשית של קבוצת האפינגטון פוסט מדיה, שהוקמה על ידי AOL בעקבות הרכישה. כך היא תזכה לפיקוח לא רק על מחלקות החדשות המקומיות, הארציות והכלכליות של AOL, אלא גם על מיזמי מדיה אחרים של החברה, כמו אתר המפות MapQuest ואתר הסרטים MovieFone.

העברת השליטה והפרופיל התקשורתי להאפינגטון עלול לגרום ל-AOL לאבד את תדמיתה הנייטרלית-פוליטית. האפינגטון אמרה כי אמונותיה הפוליטיות לא ישפיעו על ניהול העסק החדש.

לעסקה יש פוטנציאל ליהפך לעסק המגיע ליותר מ-100 מיליון מבקרים בארה"ב מדי חודש. להאפינגטון פוסט, שהחל את דרכו כבלוג ליברלי עם צוות קטן, וכיום מושך 25 מיליון מבקרים מדי חודש, המכירה מייצגת הזדמנות להגיע לקהל חדש. AOL חיפשה דרכים למקורות הכנסה חדשים, משום שעסקי האינטרנט בחיוג שלה (Dialup) נמצאים בנסיגה, ומיליוני הקוראים של האפינגטון פוסט מייצגים מיליוני דולרים בהכנסות מפרסום.

AOL מצפה שהאפינגטון פוסט יתרום לצמיחתה, וכי ב-2013 היא תחזור לצמיחה חיובית בשורת ה-EIBTDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) שלה. "העסקה הזו תסייע לנו להגיע ליעד הזה", אמר טים ארמסטרונג בשיחת ועידה לאחר ההכרזה על הרכישה. בשיחת הוועידה אמר ארמסטרונג כי האף-פוסט יתרום 50 מיליון דולר נטו להכנסות של AOL השנה - סכום נמוך מהערכות האפינגטון פוסט עצמו להכנסות השנה.

"זו הצהרה כי החברה מבצעת השקעות - ובמקרה זה השקעה נועזת, שמתאימה היטב לאסטרטגיה שלנו", אמר ארמסטרונג בראיון ביום ראשון. "אני חושב שזה מצב שבו אחד ועוד אחד שווה 11". חברות אחרות מלבד AOL, כמו יאהו ו-NBC יוניברסל, שקלו לרכוש את האפינגטון פוסט.

האפינגטון וארמסטרונג דנו באפשרות הרכישה בחודש שעבר. הם התוודעו זה לזו בכנס מדיה בנובמבר וגילו במהירות, לדברי האפינגטון, "שאנו מסיימים זה את משפטיה של זו". היא הוסיפה: "היה מדהים לגלות עד כמה החזון שלנו מתואם".

צמיחה של כמעט 100% בהכנסות

העוצמה של האפינגטון פוסט נמצאת, בין היתר, ביצירה של קהילה מקוונת של עשרות מיליוני קוראים. יכולתם להכניס הערות למאמרי החדשות בהאפינגטון פוסט ולכתוב פוסטים בעצמם, ולשתף בטוויטר ופייסבוק, היתה מהסיבות העיקריות להצלחה הרבה של האתר. לעתים קרובות המאמרים באתר מושכים אלפי תגובות קוראים, והם מקושרים להרבה רשתות חברתיות בקישורים צולבים.

הצמיחה של האפינגטון פוסט לא נעדרה מחלוקת. אישיותה הצבעונית של אריאנה האפינגטון, ילידת יוון, שידועה כאשת חברה שבמסיבותיה מתארחים ידוענים, כוכבי סרטים, והדעות הפוליטיות השמאליות שלה, משכו אש מחוגי הימין. כמו כן, היתה שנויה במחלוקת העובדה שהאפינגטון פוסט לא משלם לבלוגרים, והיו האשמות שהאתר מתבסס יותר מדי על תוכן של אתרים אחרים בקישורים.

ארמסטרונג והאפינגטון סבורים שמיזם החדשות המקומיות של AOL, שנקרא Patch, ומיזם העיתונות האזרחית שלו, Seed, יניבו פירות משידוכם לכלים של האפינגטון פוסט. ל-AOL יש אתרי חדשות כמו Political Daily ו-Daily Finance, אך אלה צפויים להיעלם כשהעסקה תושלם. רבים מהכותבים לאתרים אלה ייהפכו לכותבים של האפינגטון פוסט, אמרו מקורבים לעסקה.

AOL נסחרת בבורסה, אך האפינגטון פוסט היא חברה פרטית שלא חושפת נתונים פיננסיים. האפינגטון אמרה ש-2010 היתה השנה הרווחית הראשונה של האתר, וכי הוא צפוי להמשיך לצמוח. בכירים בהאפינגטון פוסט מעריכים שהאתר יניב הכנסות של 60 מיליון דולר השנה, לעומת 31 מיליון דולר ב-2010 - צמיחה של כמעט 100% בהכנסות.

משקיעים יותר בתוכן מקורי

ב-2009 התנתקה AOL מהמיזוג הכושל עם טיים וורנר, חברת מדיה עם תחומי עיסוק ותיקים כמו מגזינים ואולפני סרטים. כחברה בזכות עצמה, שמה AOL דגש על תוכן - אסטרטגיה שנועדה להעניק לה יתרון תחרותי בעולם האינטרנט הנשלט על ידי גוגל. AOL מקווה למכור לצד התוכן הזה פרסום מקומי ומודעות גרפיות - תחומים שבהם גוגל אינה שולטת.

ב-2010 רכשה AOL את בלוג הטכנולוגיה המשפיע טק-קראנץ' תמורת 35 מיליון דולר, כדי להשלים את סיקור הטכנולוגיה שלה, שכלל את הבלוג Endgadget. האפינגטון פוסט החל להשקיע יותר בתוכן מקורי, לגייס עיתונאים מנוסים מ"ניו יורק טיימס", "ניוזוויק" ואחרים.

הרכישה אינה נטולת סיכונים עבור הפוסט, שלא סבל מהקשיים של AOL, ונחשב הצלחה עסקית עם קול וזהות עצמאיים. כעת, כשהאתר ישתלב בתאגיד גדול, הוא יצטרך להיאבק כדי לשמר את האופי הייחודי שלו.

"הפוטנציאל עצום", אמר האוורד פיינמן, העורך הפוליטי הבכיר של האפינגטון פוסט. "ואולם המפתח יהיה לשבות את לבם של אנשים ולהפוך את האתר למסביר פנים עבורם, למשוך אותם ולהרחיב את תחושת הקהילה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו