בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האם בקרוב נפסיק להשתמש בסיסמה?

ווב 3.0

תגובות

<<עם יד על הלב: מה מערכת היחסים שלכם עם שמות המשתמש והסיסמהות שאתם מחזיקים: שונאים אותם? חיים איתם בשלום? מתבלבלים לפחות פעם בשבוע? הכנסת סיסמה ושם משתמש היא פעולה יומיומית שההכרח לבצע אותן מלווה תמיד באי נוחות. זיהוי הוא אלמנט שנהפך לקריטי ביותר, וכולל יותר פעולות שאנו עושים, אבל יש סיכוי שבעתיד הקרוב הדרך הנוכחית - שם משתמש וסיסמה - תיעלם כמעט לחלוטין מחיינו.

ראשית, מה הבעיה עם סיסמה? סביר להניח שאתם משתייכים לאחת משתי הקבוצות הבאות, וככל הנראה לשתיהן יחד: הראשונה, בעלי סיסמהות שמבוססות על שם כלשהו (מקום, אדם) או תאריך לידה. השנייה, שיש לכם אותה סיסמה לשירותים רבים. סיסמה של שם או תאריך היא פרצת אבטחה: האקר ממוצע לוקח את האלמנט הזה, למשל תאריך, ומריץ אותו על מיליוני חשבונות. בסוף אחד פוגע. אם מדובר בסיסמה לכמה שירותים, אתם כבר מבינים את הסיפור: פריצה אחת, וכל חייכם הדיגיטליים חשופים. מי שפרצו לו לחשבון האימייל או הפייסבוק יודע כבר איזו צרה זו.

מה יותר בטוח מסיסמה? טור שכתב מייק אלגן ב"קומפיוטר וורלד" מציע את הפתרון: זיהוי ביומטרי בשילוב הסמארטפון. זיהוי לפי טביעת אצבע, לדוגמה, בטוח יותר מכל צירוף אותיות. והטלפון שנמצא איתנו בכיס כל הזמן יכול להיות הפלטפורמה לגישה לכל שירות. אפשר לגלוש דרכו באינטרנט, אפשר עקרונית לחבר אותו לכל מכשיר אחר, ובעתיד הלא רחוק נשלם איתו בחנויות. נעביר את אצבענו על המסך - ונשלם במכולת. הטלפון והאצבע הם שילוב שקשה לזייף.

לזיהוי ביומטרי, או כל זיהוי דומה לו, יש יתרון נוסף: הוא מצמצם למינימום את פעולת הזיהוי. מדובר ביתרון שקוסם לחברות מסחריות - אם אנחנו רוצים לקנות משהו, כל פעולה מיותרת היא מכשול בפני הקנייה, וזיהוי הוא פעולה שכזו. זו הסיבה שקל להוציא מאיתנו כסף בפעולות כמו שליחת הודעות טקסט, והרבה יותר קשה לעשות זאת בגלישה באינטרנט.

לכן, סביר להניח שיש מספיק גורמים שעובדים כעת על פתרון כזה. אלגן מונה את אפל וגוגל כמי שנמצאות בנקודה הטובה ביותר לחולל שינוי כזה, בגלל התפוצה של שירותיהן ומכשיריהן, אבל הטרנד יכול להתחיל גם בחברות אחרות כמו פייסבוק (שדוחפת כרגע את ה"מטבע" שלה "פייסבוק קרדיטס"), מיקרוסופט או יצרניות טלפונים מלבד אפל.

הדבר היחיד שעשוי לעמוד בפני שינוי שכזה הוא ההתנהגות שלנו, הצרכנים. יש כאן הרי עניין של פרטיות. אנחנו אוהבים לומר שאנחנו חרדים לפרטיותנו, ולמילה "ביומטרי" יש אפקט הרתעה משל עצמה. אבל הניסיון מראה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד. זו הסיבה שגם במקרה הזה אנשים רבים ישתייכו לשתי קבוצות, וכנראה לשתיהן יחד: אלה שיתלוננו על אובדן הפרטיות, ואלה שיאמצו את הזיהוי הביומטרי.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו