בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מה שלסטיב קייס היה לומר לטים ארמסטרונג

סייר אינטרנט

תגובות

<<בתוך הקומפלקס של מרכז רוקפלר בניו יורק עומד בניין. הוא לא יפה במיוחד, אבל השם שלו מעניק לו מעמד של כבוד בעיר: בניין טיים-לייף. צמד השמות הזה, "טיים" ו"לייף", מייצג את הגרעין של אימפריית מדיה אמריקאית ושמקור כוחו ההיסטורי היה שני המגזינים האלה - הראשון עדיין מופץ והשני כבר לא.

הרכישה של האפינגטון פוסט על ידי AOL תמורת 315 מיליון דולר, הסביר המנכ"ל טים ארמסטרונג, משקפת את רצונה של AOL "לבנות חברת מדיה אמריקאית חדשה". לפני 50 שנה, כדי להגיע לשם היה עליך לרכוש את "טיים" ו"לייף" ועוד כמה נכסי מדיה מרכזיים. אם אתה רוצה להגיע לאותו מקום היום, ובאופן ספציפי להיהפך לחברת המדיה הדיגיטלית הגדולה בארה"ב, עליך לעשות פחות או יותר את אותו דבר - אומר למעשה ארמסטרונג. ואת זה הוא לא למד רחוק מאוד מהבית: אימפריית המדיה שנבנתה מ"טיים" ו"לייף" היא טיים וורנר - החברה שרכשה את AOL בינואר 2000 ופיצלה אותה החוצה מתוכה בסוף 2009.

העסקה האחרונה, שהיא כנראה הגדולה ביותר בשנים האחרונות שבה נרכשה חברת תוכן אינטרנטית, מצרפת את האפינגטון פוסט לשלושה נכסי מדיה משמעותיים אחרים שכבר בבעלות AOL: הבלוג Engadget, המתמחה בגאדג'טים ושנרכש על ידי AOL ב-2005; הבלוג הטכנולוגי החשוב בעולם, טק-קראנץ' (TechCrunch), שנרכש על ידי AOL בגלגולה העצמאי בספטמבר האחרון; ואתר הווידיאו 5min, שהוקם על ידי ישראלים ונרכש באותו זמן. לכך יש להוסיף את רשת אתרי התוכן המקומיים ש-AOL רכשה ביוני 2009 ומאז היא עסוקה בפיתוחה בצורה אינטנסיבית, Patch, ואת הרכישה האחרונה של רשת הפצת תוכני הווידיאו האירופית GoViral תמורת כ-100 מיליון דולר.

מה שארמסטרונג הספיק לחבר בינתיים גדול גם במונחים גלובליים: אחרי מיזוג האפינגטון פוסט ו-AOL, יהיו לו כ-117 מיליון גולשים בארה"ב וכ-270 מיליון גולשים בעולם כולו, כלומר כמחצית מכמות הגולשים של פייסבוק. אבל בינתיים העסק הולך קשה. ההכנסות של AOL לא רק שלא צומחות, הן אפילו נסוגות: מ-664 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010, ל-596 מיליון דולר ברבעון האחרון של השנה. התוצאות האלה בהחלט התבטאו במחיר מניית AOL - היא יצאה לדרך סביב 24 דולר, הגיעה באפריל 2010 לשיא של כמעט 30 דולר, ארבעה חודשים לאחר מכן צללה לכ-20 דולר ואת יום שני, יום המסחר הראשון שאחרי ההודעה על רכישת האפינגטון פוסט, סיימה בירידה של 3.4% ל-21.2 דולר.

כל עוד אלה התוצאות והחזון של ארמסטרונג כל כך שאפתני, הוא עסוק בעיקר בלהדוף ביקורת ובשכנועים שמה שהוא מייעד לחברה אכן ראוי לאמון המשקיעים. אבל גבו עדיין לא לקיר. נכון לסוף דצמבר, ובניכוי ה-300 מיליון דולר שישלם במזומן לבעלי המניות של האפינגטון פוסט, יש ל-AOL עדיין חצי מיליארד דולר במזומן. מכיוון שמדובר בחברה מפסידה, הוא חייב לשמור על מרווחי ביטחון סבירים, אבל יש לו עוד אפשרות לקנות. ואם הוא רוצה לקנות עוד אתרי תוכן אינטרנטיים מובילים, יש לו עוד כמה מועמדים: אולי Gawker Media ואולי אפילו אחד המבקרים החריפים ביותר שלו - Business Insider של הנרי בלודג'ט.

כשניסה לתאר את רכישת האפינגטון פוסט, ארמסטרונג אמר שהוא חושב שהמקרה הזה יהיה של "1 ועוד 1 שווה 11". מישהו אחר, שכבר היה שם, שיגר טוויט מגחך: "באמת? זה לא היה הניסיון שלי". השולח: סטיב קייס - האיש שהקים את AOL ומיזג אותה עם טיים וורנר לפני 11 שנה, גם בניסיון להקים אימפרית מדיה מצירוף של נכסים קיימים.

-

הבלוג של נתן ליפסון: http://media.cafe.themarker.com



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו