בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שופרסל משקיעה 49 מ' ש' בכניסה לשוק האורגני

תגובות

>> בפיגור של שלוש שנים אחרי המתחרה הגדולה, חברת רבוע כחול, עומדת חברת שופרסל להיכנס לשוק המזון האורגני. ועדת הביקורת של שופרסל אישרה עסקה שבה תרכוש שופרסל מקרובה של מתיו ברונפמן, מבעלי השליטה בשופרסל, את פעילותה של חברת אורגניק מרקט תמורת 31.3 מיליון שקל.

אורגניק מרקט מפעילה שמונה חנויות ברחבי הארץ בתחום התוצרת האורגנית ומוצרי הבריאות. נתוניה הכספיים, כחלק מהערכת השווי וחוות דעת הוגנות, יפורסמו בשבועות הקרובים לקראת אישור רכישתה באסיפה כללית של בעלי המניות.

הסכם הרכישה קובע כי שופרסל תקבל מהחברה הפרטית של קרובת מתיו ברונפמן שירותי ניהול למשך 5 שנים ותשלם בעבורם דמי ניהול של עד 2.5 מיליון שקל בשנה, כלומר סכום כולל של 12.5 מיליון שקל. שופרסל גם תיתן לחברה הפרטית תמריצים מותנים ביעדי מכירות בשיעור של הפעילות העסקית ומרווחי הפעילות בהיקף כולל של עד 5 מיליון שקל במשך כל תקופת ההסכם, כך שהיקפה של עסקת בעלי הענין עשוי להגיע ל-48.8 מיליון שקל. ההסכם כולל הפעלה ניסיונית בחלק מסניפי החברה שבה מופעל מתחם מזון אורגני של מוצרי החברה הפרטית, כששופרסל גובה מהחברה הפרטית עמלת מכירה של 16% מהפדיון.

ריצ'י האנטר, מנהל העסקים הראשי של שופרסל, אמר שהכניסה של שופרסל לתחום המזון האורגני הוא אחד מחמשת הרכיבים של התוכנית האסטרטגית להאצת הצמיחה והגדלת המכירות והמכירות למ"ר. האנטר אמר שהחברה תקים 20 מתחמים של מזון אורגני ב-2011 בתוך חנויותיה של הרשת תחת שם המותג Green, בניגוד לרשת רבוע כחול ישראל שמפעילה את רשת עדן טבע מרקט כרשת נפרדת ובמיקומים נפרדים.

לדברי האנטר, שוק מוצרי המזון האורגניים ומוצרי הבריאות נאמד כיום ב-1.0%-1.5% משוק המזון וצומח בשיעור שנתי של 15%. האנטר אמר שהמכירות של המזון האורגני מגיעות ל-8%-9% משוק המזון בבריטניה ובגרמניה ול-4.5% בממוצע משוק המזון האירופי.רווחיותו הגולמית של תחום זה גבוהה מהממוצע, אך לדבריו החברה תנסה להוזיל אותו ללקוחות החברה, כך שרווחיותו הגולמית תהיה כמו הממוצע בחברה - 27% מהמחזור.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו