בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הרווחיות התפעולית של שופרסל בשיא למרות התחרות ואובדן נתח שוק

שופרסל הרוויחה 90 מיליון שקל ברבעון הרביעי, למרות ירידה של 1% במחיר סל המוצרים הממוצע, עלייה בשכר המינימום וקיפאון מוחלט בפדיון החנויות הזהות

תגובות

>> החרפת התחרות בשוק המזון והגידול הנמשך בנתח השוק של הרשתות הפרטיות לא מנעו משופרסל לשפר ברבעון הרביעי של 2010 את רווחיותה הגולמית ולגעת ביעד הרווחיות התפעולית ארוך הטווח של החברה. שופרסל הרוויחה כ-90 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2010 - גידול של 14% לעומת הרבעון המקביל ב-2010.

הכנסותיה של שופרסל גדלו ב-1.6% ברבעון החולף לעומת הרבעון המקביל ב-2009 והסתכמו ב-2.8 מיליארד שקל, הודות לתוספת של שמונה חנויות בשטח כולל של 21 אלף מ"ר בשנה החולפת. המכירות בחנויות זהות - חנויות שפעלו במתכונת מלאה הן ברבעון הרביעי של 2010 והן ברבעון המקביל ב-2009 - צמחו ב-0.1% בלבד, ואילו המכירות למ"ר נותרו ללא שינוי ברמה של 5,384 שקל לרבעון.

הקיפאון במכירות של החנויות הזהות והגידול המתון במכירות טופלו עוד ברבעון הרביעי, כאשר שופרסל פתחה חנויות בשטח מכירה כולל של 10,000 מ"ר כחלק מתוכנית להגדלת שטחי המכירה ב-100 אלף מ"ר. בכוונת החברה לפתוח חנויות בשטח של 5,000 מ"ר ברבעון הראשון של 2011 ובשטח של 17 אלף מ"ר ב-2011 כולה. הגידול בשטחי המכירה ייעשה בחלקו במקומות שבהם לשופרסל אין נוכחות, כמו מישור אדומים ותל מונד, באופן שיצמצם, להערכת ריצ'י האנטר, מנהל העסקים הראשי של שופרסל, את השפעת הקניבליזציה.

הרווח הגולמי של שופרסל גדל ב-4.9% ברבעון החולף לעומת הרבעון המקביל ב-2009 והסתכם ב-769 מיליון שקל, שהם 27.6% מהמחזור לעומת 26.7% מהמחזור ברבעון המקביל ב-2009. השיפור ברווחיות הגולמית מרשים במיוחד, לנוכח ירידה של 1.0% במחיר סל המוצרים הממוצע בשופרסל בדצמבר 2010 לעומת ינואר 2010 וכמו כן העלייה בשכר המינימום והעלייה בחלקן של החנויות הזולות בתמהיל הכולל של שופרסל שגורמות להפחתת הרווחיות הגולמית הממוצעת של הרשת.

מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, מסביר את השיפור ברווחיות הגולמית בעלייה בחלקו של המותג הפרטי במכירות הרשת מ-10.7% בממוצע ב-2009 ל-11.3% ב-2010, צמיחה במכירות באינטרנט ועלייה במספר החנויות השכונתיות במרכזי הערים במותג שופרסל אקספרס שהרווחיות הגולמית בהן מגיעה ליותר מ-30% מהמחזור. רוזנהויז מציין גם את תרומת המעבר לסדרנות עצמית של הסחורה על המדפים, לגידול בזמינות המוצרים, לעלייה במכירות ולשיפור הרווחיות.

רוזנהויז מציין לטובה שתי השקעות נוספות שהביאו לשיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית; האחת היא מועדון לקוחות של 1.4 מיליון איש וכרטיס אשראי שהונפק ל-372 אלף איש שמשפרים את נאמנות הלקוחות וסל הקניות הממוצע. ואולם שופרסל נהנית גם מהחזר עמלות סליקה על עסקות שנעשות באמצעות הכרטיס, תשלומים בגין הנפקת כרטיס האשראי ומרווח ריבית על האשראי החוץ-בנקאי שהיא מעמידה למחזיקים בכרטיס. השותפות המוגבלת שמתפעלת את כרטיס האשראי, הנמצא בבעלות שופרסל (64%) לאומי קארד (16%) ופז (20%), רשמה רווח של 11 מיליון שקל ב-2010 לעומת מיליון שקל ב-2009 והפסד של 14 מיליון שקל ב-2008.

הרווח התפעולי של שופרסל צמח ב-7% ברבעון הרביעי של 2010 לעומת הרבעון המקביל והגיע ל-137 מיליון שקל, שהם 4.9% מהמחזור בהשוואה ל-4.7% מהמחזור ברבעון המקביל. השיפור ברווח הנקי ברבעון הרביעי הסתייע ברווח של 12 מיליון שקל משיערוך נדל"ן שבבעלות הרשת. שופרסל תחלק דיווידנד של 108 מיליון שקל שישלים חלוקת דיווידנד של 578 מיליון שקל ב-2010 -ב-72% מעל הרווח השנתי ב-2010.





תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו