בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דניה תרוויח 100 מיליון שקל ממכירת השליטה בכביש 431

קרן תשתיות תרכוש 75% מזכיינית הכביש מראשל"צ למודיעין תמורת 200 מיליון שקל

תגובות

>> חברת דניה סיבוס, מקבוצת אפריקה ישראל, אישרה את הפרסום ב-TheMarker מתחילת השבוע, ודיווחה אתמול לבורסה כי התקשרה עם קרן תשתיות ישראל בהסכם למכירת 75% מאחזקותיה בנתיבי היובל, זכיינית כביש 431, לקרן תשתיות ישראל, בכ-200 מיליון שקל. העסקה מבוצעת לפי שווי חברה של כ-266 מיליון שקל.

המדובר בכביש הרוחב הארוך בישראל (22 ק"מ) שמחבר בין ראשון לציון למודיעין.

עם השלמת העסקה, הכפופה לאישורים שונים, צפויה דניה לרשום רווח לפני מס של כ-100 מיליון שקל - ולהישאר עם אחזקה של 25% בכביש 431.

בעקבות מכירת השליטה תפסיק דניה לאחד את תוצאותיה של נתיבי היובל בדו"חותיה. בעקבות כך יפחתו התחייבויותיה הפיננסיות ב-1.4 מיליארד שקל. העסקה מצטרפת לעסקה נוספת, שהושלמה לפני כחודש, ובמסגרתה מכרה אפריקה את אחזקותיה בכביש 6 ברווח של כ-200 מיליון שקל.

מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, ציין כי: "העסקה מהווה מהלך עסקי מוצלח שמגדיל מאוד את יתרת המזומנים של דניה סיבוס בטווח המיידי, כחלופה לתזרים מזומנים שעתיד היה להתקבל בידיה ב-21 שנים הבאות". גינזבורג הדגיש, כי גם לאחר השלמת העסקה תחזיק דניה סיבוס ב-25% ממניות נתיבי היובל, ואישר כי חלק מהתמורה שתתקבל בגין עסקה זו תיועד למימון רכישת חברת אפריקה מגורים שהושלמה באחרונה.

נתיבי היובל זכתה ב-2005 במכרז לסלילת כביש 431 בשיטת - PFI שבה הזכיין מקים, מתחזק ומתפעל את הכביש למשך 25 שנה תמורת תמלוגים מהמדינה. נתיבי היובל זכתה ב-2005 במכרז לסלילת כביש 431 בשיטת - PFI שבה הזכיין מקים, מתחזק ומתפעל את הכביש למשך 25 שנה תמורת תמלוגים מהמדינה. כביש 431 נפתח לתנועה בפברואר 2009 לאחר שנסלל במשך כשלוש שנים, בעלות של כ-2.5 מיליארד שקל.

ואולם על פתיחתו העיב הפסד גולמי של יותר מ-200 מיליון שקל שרשמה דניה לפני כמה שנים, בעקבות תכנון לקוי של עלויות הכביש, שמחק כמעט כליל את הונה העצמי וחייב את החברה האם אפריקה ישראל להזרים לה הון. זאת, לצד בדיקות שביצעה רשות ניירות ערך שאילצה החברה לבצע התאמות לדו"חות.

קרן תשתיות ישראל נמצאת בבעלות קבוצת הביטוח והפיננסים הראל (40%), עו"ד יהודה רווה (40%) וירון קסטנבאום (20%), שמנהל את הקרן. הקרן הוקמה בספטמבר 2006, והיא קרן הפריווט אקוויטי הישראלית הראשונה המתמחה בהשקעות בתחום התשתית והאנרגיה.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו