בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הכניסה לחברים בלבד

אופל עושה קאמבק, ובראש המחנה - אינסיגניה, מכונית מנהלים עתירת רושם וביצועים | אבל למה צריכת הדלק גבוהה כל כך?

תגובות

נכנסתי - ביקשתי להיכנס - לחניון של חברת שלמה, היבואנית החדשה של מכוניות אופל. השומר הסתכל על המכונית שבה הגעתי - משומשת וחבוטה - וירק "מה אתה רוצה?!"

כעבור שעה נתקלתי שוב באותו שומר ממש. הפעם הייתי בתוך אופל אינסיגניה חדשה. הוא לא שאל שאלות, לא ביקש אישור יציאה או כניסה ואפילו לא כעס.

האם ביום שבו אקנה אופל אינסיגניה חדשה איהפך לאדם טוב יותר?

פרצוף חדש

אפילו על משטרת התנועה זה עובד. בשני שעבר, הם עצרו אותי במארב מאולתר בסיבוב החד של מחלף לטרון, מכביש 3 לכיוון כביש 1. השוטר לקח את הרישיון לבדיקה והתעניין: "זאת האופל החדשה?". אחר כך ביקש לדעת "איזה מנוע יש כאן?" ושיחרר אותי לדרכי.

אופל אינסיגניה היא פרצוף חדש בכבישי ישראל (באירופה היא משווקת מ-2008). זו מכונית "מנהלים" או "משפחתית גדולה" והיא מתחרה בפולקסווגן פאסאט, בסקודה סופרב, בהונדה אקורד, בפז'ו 508 (בקרוב), בפורד מונדיאו וכדומה. מחירה של אינסיגניה הוא 175 אלף שקל. זהו מחיר תחרותי מאוד - נמוך ב-10,000 שקל ממחיר הגרסה החדשה של פורד מונדיאו (2.0 ליטרים, טורבו, "טיטניום"), נמוך ב-30 אלף שקל ממחיר הגרסה המקבילה של פולקסווגן פאסאט.

כרטיס הכניסה לאליטה

היצרן הגרמני שבבעלות ג'נרל מוטורס האמריקאית לא היה מרוצה מביצועי היבואן הישראלי, UMI, והחליט בצעד נדיר להעביר את הזיכיון למישהו אחר. המישהו האחר שנבחר הוא שלמה שמלצר, הבעלים של שלמה סיקסט, חברת הליסינג וההשכרה הגדולה בישראל. שמלצר הוא איש עסקים קשוח, שצמח בכוחות עצמו משלוש סוסיתות לצי של כמה עשרות אלפי מכוניות.

שמלצר מאדים ובוער. לא משנה כמה עושר יצבור, תמיד ירגיש שונה ממשפחות האצולה של שוק הרכב החדש בישראל - לובינסקי, קרסו, חרל"פ וכו'.

שנים משתוקק שמלצר להשתייך למועדון הזה. הוא היה שם לתקופה עם זיכיון לסקודה, עד שזה נלקח ממנו על ידי צ'מפיון מוטורס, היבואנית של כל מותגי פולקסווגן. ועכשיו שמלצר שוב במועדון, עם אופל. מבחינתו - שאופל לא תרוויח כלום בשנים הראשונות. מבחינתו, העניין הוא כרטיס הכניסה לאליטה של היבואנים.

שמלצר לוקח על עצמו סיכון מחושב. אם עם ישראל לא יקנה ממנו אופל, הוא יקנה מכוניות מעצמו וימסור אותן לצי הליסינג וההשכרה שלו.

תחושה גרמנית קלאסית

פירוש השם "אינסיגניה" בלטינית הוא סמל מעמד. למכונית הזאת יש עיצוב חסון ושרירי. לעיצוב הזה יש כיסוי במנוע - בנזין, טורבו, 2.0 ליטרים, 220 כ"ס. אינסיגניה מצטיינת בגמיאת מרחקים. יש לה כוח זמין תמיד, בכל מהירות, ושלדה מרוסנת היטב. תנו לה כביש סלול היטב והיא תצחק כל הדרך מכאן ועד ברלין.

בכביש המפותל, ובשאיפה שיהיו אלה פניות ארוכות של 130 קמ"ש באוטוסטרדה איטלקית, מפגינה אינסיגניה אחיזת כביש טובה והתנהגות בטוחה. אמנם ההגה עמום, אבל השלדה עצמה לא מתה. פנים המכונית איכותי למדי. המושבים מאחור מרווחים, אם כי נוסעים גבוהים במיוחד יגרדו את הקרקפת בתקרה. תא המטען מרווח, אך פתח ההטענה צר.

המכונית משווקת בשלושה סוגי מרכב: ארבע דלתות סדאן, חמש דלתות הצ'בק וחמש דלתות סטיישן ("Sport tourer"). רמת הגימור והאבזור היא אחת: חישוקי סגסוגת, פנסי ערפל, בקרת שיוט, מחשב דרך, בקרת אקלים ושאר הדברים הרגילים. על ריפודי עור וחלון שמש בגג צריך לשלם יותר.

אינסיגניה, שמבוססת על פלטפורמת "אפסילון 2", שמשותפת לדגמים של ביואיק ושל סאאב, היא מכונית שמעניקה תחושה גרמנית קלאסית. מה זה תחושה גרמנית קלאסית? מתלים נוקשים, כובד ורצינות, ביצועים חזקים.

החיסרון המשמעותי ביותר של המכונית הוא צריכת הדלק. היצרן טוען ל-11 ק"מ לליטר, אבל בפועל שתתה המכונית בנסיעת המבחן בקצב של 6 ק"מ לליטר. מפתיע לרעה? לא בהכרח. הרי 220 כ"ס ו-35 קג"מ צריכים לבוא מאיפשהו, אם לא מריאקציה בין מימן לחמצן אז מעצמותיו של איזה דינוזאור קשיש.

בעד: הופעה, מנוע, תמורה למחיר

נגד: צריכת דלק

שורה תחתונה: מייד אין ג'רמני



אופל אינסיגניה. האם היא תהפוך אתכם לאנשים טובים יותר?



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו