בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

באוצר ממהרים: הבנזין הוזל הלילה ב-24 אגורות לליטר

מחיר ליטר בנזין ירד ל-7.02 שקלים, אך רכיב המס נשאר גבוה - 56%. יו"ר מועצת המובילים מאיים: "זה ישראבלוף. פניתי ליועצים משפטיים"

תגובות

>> על רקע ההססנות שבה התקבלה הצגת תוכנית ההוזלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ, מיהר אתמול שטייניץ לחתום על צו להורדת המס על הבנזין (בלו), שהתייקר ב-1 בינואר ב-23 אגורות (כולל מע"מ). כתוצאה מההפחתה, הוזל הלילה מחיר הבנזין לצרכן ב-24 אגורות - שיהיה מהיום 7.02 שקלים לליטר. זאת, כאשר רכיב הבלו במחיר הבנזין הקמעוני יהיה מעתה 2.89 שקלים לליטר (לא כולל מע"מ), ורכיב המס יפחת מ-57% ל-55.6%.

החלטת משרדי ראש הממשלה והאוצר להקדים את הוזלת הדלק הפתיעה לאור ההערכות כי יבקשו לכרוך את הוזלת הבנזין באישור הכנסת להקפאת ההפחתה במס הכנסה ליחידים בשנה הבאה. הקפאה זו של הפחתת המס מ-45% ל-44% אמורה היתה לממן את הוזלת הבלו שמוערכת ב-760 מיליון שקל בשנה. ואולם, החלטת נתניהו ושטייניץ לבטל את ייקור הבלו לא כללה גם את הייקור שהוטל בתחילת השנה על מחיר הסולר לתחבורה.

נהגי רכבי עבודה (נהגי משאיות, אוטובוסים ומוניות) זוכים אמנם להנחה של 50% בנטל ייקור זה, אך לא רואים בכך נחמה: "מי צריך את ההנחה הזו בכלל? שלא יטילו מס בכלל", תקף אתמול יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש. "זהו ישראבלוף, ואמרתי ליועצים המשפטיים שלנו לבדוק את הנושא, כי ישנה כאן אפלייה אמיתית. איך אפשר לשנות מדיניות רק למגזר אחד ועוד להפלות את מי שמשתמש במכוניות ככלי עבודה, ולא כדי לנסוע לטיולים בשבתות. כל המשק מונח על הגלגלים האלה", הוסיף בן הרוש.

ב-2010 הסתיימה תוכנית החומש שבמסגרתה הושווה מחיר הבלו על הסולר לזה המוטל על בנזין. תוכנית זו החלה בהדרגה ב-2005, כאשר במקביל, איפשר משרד האוצר החזר מס על 50% מהוצאות הדלק של המובילים והמסיעים (עד לתקרה מסוימת). רכיב הבלו במחיר הסולר כיום הוא 2.76 שקלים לליטר בלבד, משום שזכה לפטור מהחלטת הממשלה ממאי 2009 לייקר את הבלו בכ-35 אגורות במסגרת תוכנית החילוץ של המשק בימי המשבר הפיננסי העולמי.

ייקור הבלו בינואר נולד בהחלטת הממשלה ביולי לייקר את הבלו ב-40 אגורות לליטר, בשתי פעימות זהות שב-1 בינואר 2011 ו-2012. עם זאת, החלטת נתניהו ושטייניץ להוזיל את הבלו לא כללה גם את ביטול הפעימה השנייה ב-1 בינואר - למרות דרישת ההסתדרות. באוצר טענו בסוף השבוע כי ביטול פעימה זו יאושר בהתאם לצבר ההכנסות השנתי שיחושב לקראת סוף 2011, אך גורמים בענף העריכו כי הממשלה מבקשת לשמור בידיה קלפים להמשך ההתדיינות מול הסתדרות העובדים.

בנוסף, נשענו באוצר על ההוזלה הנוספת במחיר הדלק שמתכנן משרד התשתיות לאחר שיסיים את בדיקת מרווח השיווק שגובות חברות הדלק הקמעוניות במחיר לצרכן. מדובר בסכום של כ-70 אגורות לליטר (10% מהמחיר לצרכן), שנקבע נומינאלית לפני שנים, והוכנס לבחינה מחודשת לפני כשנתיים. לפי הערכות, עשוי המשרד לתקן את מרווח השיווק בשיעור של עד 10% - ולהוזיל את הדלק ב-5-10 אגורות נוספות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו