בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עלייה של 40% במכירת מכוניות היברידיות ב-2010 - אך הן עדיין רק 1.4% מהשוק

תגובות

>> מספר הרכבים ההיברידיים שנמכרו ב-2010 עלה ב-40% לעומת 2009 - כך עולה מנתונים של משרד התחבורה. נתון המכירות של 2010 דומה לזה של 2008, אז נמסרו 2,866 היברידיות, ונתח השוק שלהן היה גבוה קצת יותר - כ-1.5%.

למרות הגידול המרשים, כמות המכוניות שנמכרה עדיין קטנה מאוד. 3,049 מכוניות היברידיות נמכרו בשנה שעברה, 1.4% מכלל המכוניות החדשות שנמכרו. הסיבה העיקרית לגידול היא תוספת להיצע המכוניות ההיברידיות, שכללה מכוניות זולות יותר כמו הונדה אינסייט. הפרסומים בתקשורת בסוף 2009 על סכנה אפשרית לקרינה ממכוניות היברידיות, האטו את המכירות בתחילת השנה, אך המשרד להגנת הסביבה קבע מאז כי אין ממש בפרסומים.

בסך הכל, נעות על כבישי ישראל כיום 10,743 מכוניות היברידיות. גם במספר המכוניות המונעות בגפ"מ (גז) חל גידול ב-2010 - בשיעור של 18.5%. בסוף 2010 נעו על הכבישים 8,162 כלי רכב מתודלקים בגפ"מ, לעומת 6,892 בסוף 2009.

בשל הביקוש להסבת כלי רכב להנעה בגז קיצר משרד התחבורה את הליך ההסבה ואיפשר למוסכים מוסמכים להעניק את האישורים, שניתנו עד כה במשרדי הרישוי (עמדה מספר 1). הגידול בכלי הרכב ההיברידיים הביא לפרסום הודעה מטעם משרד התחבורה המתירה רק למוסך שעובדיו עברו קורס מיוחד לטפל ברכב מסוג זה.

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "משרד התחבורה אינו חוסך במאמצים לבחון שימוש בכלי רכב בעלי הנעות אלטרנטיביות ומיישם את הפתרונות הנהוגים בעולם".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו