בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יו"ר ענקית האופנה PPR מנער את הנהלת גוצ'י - ינהל את החברה בעצמו

פרנסואה אנרי פינו, שקיבל לידיו בשנים האחרונות את ניהול החברה המשפחתית, מעוניין לנהל בעצמו את החלקים הרווחיים ביותר של PPR. יחליף את המנכ"ל הפורש רוברט פלוט

תגובות

>> איל האופנה והקמעונות פרנסואה אנרי פינו, הפתיע את עולם היוקרה ביום חמישי כשהודיע כי יטול לידיו את ניהולה של קבוצת גוצ'י, במסגרת ארגון מחדש של PPR - החברה האם שבראשה הוא עומד. רוברט פולט יפרוש בעוד כמה שבועות מתפקידו כמנכ"ל גוצ'י, ויפנה מקומו לפינו.

אף שתזמון ההודעה היה מפתיע, תוכנה לא היה בלתי צפוי. פולט עמד בראש גוצ'י מאז 2004 ותחתיו הוכפלו הכנסות החטיבה והרווח התפעולי שלה שולש, אך כבר זמן מה שפינו בן ה-48, יו"ר, מנכ"ל ובעל השליטה ב-PPR רצה להגדיל שליטתו הישירה בגוצ'י, שאותה רכש אביו, פרנסואה פינו, ב-1999 לאחר מאבק קשה עם הענק השני של מגזר היוקרה ברנאר ארנו, מנכ"ל LVNH המתחרה.

פינו אמר לקבוצה קטנה של עיתונאים כי הדיונים לגבי עזיבתו של פולט נמשכים כבר כמה חודשים. הוא אמר כי "פולט הצליח לגמרי", אך כי שינויי ההנהלה היו משנים את מידת האוטונומיות שלו. "רוברט יכול להישאר, דיברנו על זה", אמר פינו, "אך הוא רצה לשנות את היעד שלו", והוסיף כי לא ידוע לו מה בכוונת פולט לעשות כעת.

לדברי פולט הוא היה שותף לתוכנית הארגון מחדש, ואינו מתחרט על כך. "נראה לי שמשימתי הושלמה, והצעד ההגיוני כעת הוא לעזוב". הוא הוסיף כי "אי אפשר שיהיו שני רבי חובלים על אותה ספינה. או שהוא מנהל אותה, או שאני. והוא רצה לנהל אותה".

פרנסואה פינו עבר להתמקד באוסף האמנות שלו, ובנו, פרנסואה אנרי, קיבל לידיו את ההזדמנות להוכיח כי ביכולתו להוביל את אחת מענקיות היוקרה העולמיות, ולהיאבק על נתח שוק מול היריבה הגדולה יותר, LVMH בבעלותה, בין היתר, המותג לואי ויטון. "האתגר של פרנסואה אנרי הוא להראות לעולם כי הוא מצליח ליצור צמיחה מהירה יותר ויותר עבור PPR בשנים הקרובות", אומר ארמנדו ברנצ'יני, סגן נשיא חברת היעוץ האיטלקית אינטרקורפורט. "חשוב גם כי ידגים שהוא חזק כמו ברנאר ארנו, ואולי אף יותר", מוסיף ברנצ'יני. "זה יהיה קרב מאוד מעניין".

ל-PPR מחלקת ספורט וסגנון חיים המתמקדת במותג פומה, שבו מחזיקה החברה ב-71%. תחום היוקרה של החברה מתמקד בקבוצת גוצ'י, שעם מותגיה נכללים גם בוטגה ונטה ואיב סן לורן. כחלק מהארגון מחדש, השם "קבוצת גוצ'י" ייעלם, ובמקומו יופיע השם PPR Luxury Business Group ומותג גוצ'י ימשיך להתקיים בתוך הקבוצה. גוצ'י גרופ היתה אחראית ל-27% מהכנסות PPR בשנה שעברה, אך רק ל-57% מהרווח התפעולי שלה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו