בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

איך לגבש זהות ברורה

רשת החנויות קיי-מארט נחשבת חלשה יותר מהרשתות המתחרות בה, וול-מארט וטארגט - משום שהיא מתקשה לגבש זהות ברורה ודרך פעולה

תגובות

>> כל החברות המצליחות בוחרות את דרכי הפעולה שלהן בהתאם לתחומים שבהם הן מצטיינות, כלומר, היכולות הייחודיות להן. היכולות האלה עשויות להיות אנשים, מערכות וכלים שמעניקים להם ערך מוסף.

קמעונאיות מספקות הרבה דוגמאות להצלחה מסוג זה. אחת הדוגמאות הבולטות היא משולש הקמעונאיות המוזלות בארה"ב - וול-מארט, טארגט וקיי-מארט. הסיפור האמיתי שמאחורי הצלחתן של וול-מארט וטארגט הוא שבניגוד לקיי-מארט, הן הלכו רחוק יותר בהתמקדותן בבניית היכולות והמוצרים שמתאימים לדרכי הפעולה הייחודיות להן.

הצלחתה של וול-מארט לא נובעת רק מהלוגיסטיקה המרשימה שלה, ניהול האספקה האגרסיבי שלה ועמדתה כקמעונאית מוזלת. מה שבאמת נותן לוול-מארט יתרון הוא גישה קוהרנטית ומבודלת לשוק. דרך הפעולה המוגדרת שלה מתמקדת ב"מחירים זולים תמיד" למגוון רחב של מוצרי צריכה. וול-מארט תומכת בדרך הפעולה המוזלת שלה באמצעות מערכת משולבת של יכולות, בהן רכישות נדל"ן, עיצוב חנויות צנוע וניהול מצוין של רשת האספקה.

טארגט פונה לאותו שוק, אך מציעה ערך שונה ותמהיל מוצרים אחר. דרך הפעולה של טארגט שמה דגש על ביגוד מעוצב ומוצרים לבית עבור לקוחות בעלי מודעות לתדמית. מערכת היכולות תומכת בדרך הפעולה הזו עם פרסום וניהול של סניפים עירוניים. קיי-מארט, החלשה מבין השלוש, מתקשה להגדיר את דרך הפעולה שלה, ומתארת את עצמה כ"רשת שיווק להמונים שמציעה ללקוחות מוצרים איכותיים באמצעות מגוון מותגים אקסקלוסיביים". ההגדרה הזו יכולה לתאר בערך כל קמעונאית אחרת. מה הנישה של קיי-מארט?

הירידה של קיי-מארט הגיעה כתוצאה מאי יכולתה לגבש זהות שוק ברורה. ללא דרך פעולה, ויכולות שיתמכו בה, חברה לא יכולה להשיג את העקביות שלה היא זקוקה כדי לעקוף את מתחרותיה.

-

הכותבים הם הם מחברי הספר "The Essential Advantge: How to Win with a Capabilities-Driven Strategy"

-

הסוגיה: מדוע קיי-מארט מצליחה פחות ממתחרותיה? הפתרון: מכיוון שהיא מתקשה להגדיר את דרך הפעולה שלה

הדרך: כל חברה חייבת להגדיר זהות שוק ברורה מגובה ביכולות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו