בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"מהירויות הגלישה נמוכות מכיוון שלקוחות לא רוצים מהירויות גבוהות"

הדיונים בכנס האינטרנט עסקו בתשתיות ובהרחבת הפס הרחב. ישראל מדורגת רק במקום ה-23 בעולם מבחינת קצבי הגלישה

תגובות

>> "האם שירותי האינטרנט בישראל ינועו במהירות האור?". שאלה זו עמדה במרכזו של היום הראשון של כנס איגוד האינטרנט שהתקיים אתמול בכפר המכביה.

עומר טפר, סמנכ"ל בחברת המחקר שלדור, הציג את ההשפעות המאקרו-כלכליות של רשתות תקשורת מתקדמות. "כל 10% חדירה של פס רחב מביאים לגידול של 1% בתוצר של המדינה. התועלות הן שיפור התחרותיות של עסקים קטנים ובינוניים, גידול במשרות ב-1.5% ושל 1.2% בעסקים חדשים".

טפר הציג מודלים של מדינות שהשקיעו בפיתוח תשתיות אינטרנט והתמקד באוסטרליה, בניו זילנד, בסינגפור ובדרום קוריאה. "במודל הסינגפורי יש יעד למהירות גלישה של 1 ג'יגה-ביט לשנייה עד ל-2015. המעורבות הממשלתית היא בהיקף של 500 מיליון דולר. בישראל, החל מ-2009 יש השקעות משמעותיות ב-HOT ובבזק. עם זאת, קצבי הגלישה בישראל נמצאים בתחתית ה-OECD. ישראל נמצאת במקום ה-23 עם מהירות של 3 מגה-ביט לשנייה".

מנכ"ל HOT, הרצל עוזר, לא חסך ביקורת מהמדינה על כך שהחליטה לאפשר לחברת החשמל להתחרות בתחום התקשורת. "המדינה צריכה לבדוק את העובדות: יש חמש תשתיות מתקדמות של אינטרנט בישראל - כולל הסלולר. אחוזי החדירה הם מהגבוהים בעולם ורמת המחירים מהנמוכות בעולם. הדבר הכי חשוב הוא שהקדמנו את הביקושים. נכון, מהירויות הגלישה הן עדיין נמוכות בגלל שלקוחות לא כל כך רוצים מהירויות גבוהות - זה לא בגלל תשתיות".

עוזר הציג שקף שלפיו המחיר הממוצע למגה-ביט בישראלה הוא 12.8 שקל - 5.9 דולרים, בעוד ב-OECD המחיר הוא 8.8 דולרים למגה-ביט. "ברבעון הרביעי של 2010 היה ל-6% מהלקוחות מהירות של יותר מ-5 מגה ביט, היום יש ל-31%. אנחנו יכולים לשדרג את יכולות הרשת עד למהירות של 850 מגה-ביט. זו טכנולוגיה שיותר נוחה לשדרוגים מזו של בזק".

אבי גבאי, מנכ"ל בזק, דיבר על פרויקט ה-NGN. "אין ספק שהמהירויות בישראל מדהימות", הוא אמר. "40% מהלקוחות שנמצאים על תשתית הרשת גולשים במהירויות גדולות. היקף הלקוחות המשדרגים ברבעון גדל בכ-130 אלף ברבעון. הלקוח בעת שדרוג מקבל הרבה יותר בקצת יותר. במעבר ל-NGN המחיר עולה ב-9% אך השימוש עולה ב-100. הבעיה של שוק האינטרנט על פי המועצה לצרכנות היא פיצול השירות בין ספק השירות לספק התשתית. המחיר מתייקר בשל כפל הוצאות".

מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל החמיא לשתי החברות אך אמר: "החברות עושות עבודה טובה ומשקיעות כסף, ובכל זאת צריך להכניס תשתית שלישית. שוק של שתי תשתיות אינו שוק בריא".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו