בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רמי לוי למטרנה: "ספרו את האמת - אני מסבסד בעשרות אחוזים את מוצריכם"

במכתב זועם למנכ"לית מטרנה מוחה לוי על כך שהחברה גילגלה את האחריות להעלאת המחירים של מוצריה אל רשתות השיווק

תגובות

>> רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה, שלח מכתב זועם למנכ"לית מטרנה, אפרת גילת, בו הביע את כעסו על העלאת המחירים שביצעה מטרנה, שהסבירה כי רשתות השיווק הן שקובעות את המחירים בפועל.

מכתבו של לוי נשלח לאחר פרסומים בתקשורת כי לקוחות שביקשו לקנות את מוצרי מטרנה בחודש האחרון גילו מחירים הגבוהים בכ-7% מאלה של 2010.

"נדהמתי לקרוא תגובתכם האומרת שרשתות השיווק קובעות את מחירי המזון לתינוקות, ולא לספר את האמת", כתב לוי. "האמת היא שרשת רמי לוי מסבסדת בעשרות אחוזים את מוצרי המזון לתינוקות, מטרנה וסימילאק, שנים רבות".

לוי יצא גם נגד אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, שאישרה לאסם את עסקת הרכישה של 51% ממטרנה באפריל 2009: "אם הממונה על ההגבלים לא היתה מאשרת את הקנייה, נסטלה, הידועה כיצרנית המזון לתינוקות הגדולה בעולם, היתה מכניסה את מוצריה לישראל והיה גורם יצרני שלישי חזק שהיה יוצר תחרות בין היצרנים והיבואנים, מה שלא קיים כיום. מי שמפסיד מכך זה הצרכן".

לפי חברת סטורנקס, מטרנה מובילה את השוק הישראלי עם נתח של כ-66%, בעוד סימילאק בעלת נתח שוק של 33.5%. כפי שפורסם ב-TheMarker, המחירים לצרכן של תחליפי החלב של מטרנה עלו בחודש האחרון בכ-3 שקלים, ובכמה מהמקרים היתה עלייה חדה יותר שהגיעה אף ל-9 שקלים. בדצמבר 2010 המחיר של מטרנה פרימיום (400 גרם) היה 40 שקל, ואילו כיום הוא 42 שקל. ב-2010 המחיר של מטרנה מהדרין (400 גרם) היה 30 שקל לעומת 39 שקל כיום; ואילו מטרנה אקסטרה קר (700 גרם) התייקר מ-65 ל-68 שקל.

עם זאת, כפי שנהוג בקטגוריית החיתולים כך בקטגוריית תחליפי חלב האם, היצרניות מציגות לרשתות השיווק את המחיר המומלץ לצרכן, ואת המחיר הסופי קובעות הרשתות, שלרוב מציעות מחירי מבצע, וכך נוצר פער מחירים בין הרשתות השונות.

סימילאק, המתחרה של מטרנה, העלתה גם היא את המחירים של כמה ממוצריה ב-5% כבר באוקטובר 2010. מהחברה נמסר כי אינה מתכננת עליית מחירים נוספת.

במטרנה סירבו להגיב לידיעה. מהרשות להגבלים נמסר: "המיזוג בין אסם למטרנה אושר לאחר בדיקה יסודית, שהעלתה כי בתחום תחליפי החלב לתינוקות נסטלה לא צפויה להיכנס כמתחרה עצמאית, בשל מגבלות כשרות ומאפייני השוק הישראלי".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו